Met buikpijn op het werk…

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Het verhaal vanaf het begin:
    In april ben ik hier komen werken op het secretariaat, bij een commercieel it bedrijf. Ik kwam op een afdeling te werken waar 2 andere dames (secretaresses) werkten en voelde al vanaf het begin dat het niet helemaal goed zat. Eén van de twee was zwanger en zou in december met verlof gaan, de ander werkte er ook pas net 3 maanden.
    Na twee weken eigenlijk al merkte ik dat het erg rustig was op de afdeling en ben ik werk erbij gaan zoeken. Ik werk fulltime, de ‘nieuwe’ 32 uur en de zwangere 24 uur. Ik kreeg heel veel extra taken en deed dan ook veel meer dan de rest, wat niks uitmaakt want ik wil verder en wil doorgroeien. Ondertussen was de sfeer heel slecht, de andere twee hadden continue of ruzie/wrijvingen of zwijgende momenten. Daarbij maakten de ‘nieuwe’ veel grote fouten die ik kon oplossen (verkeerde mailingen naar 90 klanten, verkeerde visitekaartjes voor het personeel etc). Ik heb aangegeven bij de leidinggevende dat het steeds erger werd en dit eigenlijk geen leuke werksfeer was. Bovendien gebeurde er teveel fouten. De ‘nieuwe’ kreeg geen contract verlengen.
    Op 16 november is er een ander aangenomen en is de zwangere weggegaan in de ziektewet vanwege harde buiken. De nieuwe kwam eigenlijk al binnen met ‘daar voel ik me te goed voor’ en ‘ik kan veel meer dan dit, dit is echt onder mijn niveau’. Na wat wrijving heb ik er wat van gezegd, ze was namelijk met allerlei dingen bezig behalve met het werk, waarop ik bij haar heb aangegeven dat ze eerst de basis maar moest leren.
    Na nog meer wrijvingen en ‘lompe’ dingen die zij heeft gedaan (de telefoon niet opnemen, de deur niet opendoen etc). Heb ik tegen haar gezegd dat ze wel de telefoon op moest nemen. Toen kwam er een hele preek uit, waar ik behoorlijk van geëmotioneerd was. Ze heeft mij uitgemaakt voor snotneus die niks hoefde te melden en nog meer van dat soort dingen. Ik ben naar de leidinggevende gegaan en heb mijn verhaal gedaan. Ook dat zij ontzettend veel privé belde (soms wel 2uur per dag!!!). Zij werd er bijgehaald en toen begon de ellende, alles wat ik vertelde draaide ze om! ALLES, alles wat ik zei was gelogen volgens haar en ze had der woordje op alles klaar. Ook vertelde zij me dat ik heel veel roddelde en alles verdraaide (dit dus alles waar de directeur bij was).We moesten na een uur terug komen bij de directeur want hij wilde even de tijd om erover na te denken. Na dat uur kwam het er op neer dat ik me te persoonlijk betrokken voel en hij geen gezeur meer wil.
    De volgende dag had ik mijn functioneringsgesprek, waarin weer werd verteld dat ik mij te persoonlijk voel aangevallen. In mijn functioneringsuitslag stond dat ik de samenwerking met andere moest verbeteren. Ik wist niet wat ik las! Wel 5x hetzelfde, de samenwerking verbeteren, het tot een succes maken, de samenwerking op het secretariaat verbeteren. In elk hokje stond hetzelfde!
    Sindsdien gaat het veel erger, ik heb geen leidinggevende waar ik bij terecht kan en alles wat fout gaat word op mij afgeschoven (heeft ze niet goed uitgelegd zegt ze dan, oh dat ligt bij haar)Alles word verdraaid en alles word op mij afgeschoven.
    Ik wist niet dat er zulke mensen bestonden, die zo manipuleerde. Wat moet ik hier nu mee? Samenwerking gaat klote, elke dag negeren wij elkaar en zit ik met buikpijn op het werk. Ook begin ik foute te maken en boeit het werk mij niet meer. MAAR voor zij hier was, ging ik elke dag met een glimlach naar het werk, was het werk leuk en alle andere collega’s zijn super! Op haar na, is dit de ideale baan met doorgroeimogelijkheden…..
    Wat zouden jullie doen? Ik houd nu een logboek bij met alles wat ze flikt, maar ik denk dat ik dat voor niks doe, want de directeur ziet en hoort wat hij wil zien en horen.

Pfff het lucht iig op om het van mij af te tikken!

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    tik op der smoel geven!!! (hormonale reactie)

eeeh... zijn er niet meer mensen die haar meemaken en jou dingen kunnen bevestigen?

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik zou in zo´n zieke bedrijfscultuur niet willen werken en hard op zoek gaan naar ander werk, je leidinggevende maakt het duidelijk, je collega kan alles flikken en jij mag er niks van zeggen. maar begrijp ik het goed dat zij tijdelijk is totdat de andere weer beter is?

4. hbbeestje

hbbeestje Actief lid

8 jun 2009
    311
    0
    0
    zo, wat een takke bedrijf, ja sorry hoor maar ik ken dit soort situaties, we waren met een groep van 6, en 1 oud wicht die dacht dat ze alles en iedereen maar even de grond in kon trappen. ik, nog een en nog een waren het zat en zijn naar de manager gegaan, hij vertelde ons dat zei het allemaal goed bedoelt en dat wij ons er niet te veel van moesten aan trekken, het was een leuke baan maar zei was de gene die het verziekte.

we waren met 6vrouwen en 2mannen, maar ik werk voortaan liever met mannen dan met vrouwen, wat een gezeik en geroddel. maar goed over jou situatie, er staat nog iemand hoger dan jouw leidinggevende, ik zou je logboek gewoon bijhouden, en daar een afspraak mee maken (ik denk dat dat de dircteur is) ik zou de situatie uitleggen, en vertellen dat je van dit gewoon echt niet goed functioneer, ik zou wel. let op; eerst een andere baan als je die vindt achter de hand houden, als de directeur jou niet verder kan helpen en zeggen je luisterd maar naar je leiding gevende, dan zeg je oke dan stap ik op. jullie willen niet luisteren, en ik steek te veel energie in dit gezeur waardoor ik me werk niet goed kan uitvoeren. (achteraf bij mijn werk, is de manager opgestapt, hoe vindt je die. en ik ben zelf ook weg gegaan, de andere dame ook, alleen eentje zit er nog maar die wilt wachten tot het weer beter gaat met de economie).

naja weet niet als je veel aan dit stukje hebt gehad maar wens je ontzettend veel sterkte

5. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    Poeh wat een verhaal zeg.
    Dit is helemaal niet prettig om zo te werken.
    Ik zou als ik jou was meteen ander werk gaan zoeken, zonder dat ze het weten natuurlijk.
    Of wat je nu doet, logboekje bijhouden en hopen dat de baas nu wel naar jou wil luisteren.
    Ik heb zelf ook een baan gehad, waar ik niet met de vrouw des huize kon worden.
    Ik werkte bij een gezin thuis, de vrouw was overdag aan het werk, dus deed ik haar huishouden, en voor de drie meiden zorgen als ze uit school kwamen.
    Elke keer had ze weer wat, of de gordijnen hangen niet recht, leek wel een varkens hok zei ze.
    Hele nare dingen zei ze, erg kwetsend, terwijl ik mijn uiterste best deed, in die grote boerderij.
    Ik werkte 5 dagen in de week, van half 8, tot half 5, en dan moest ik nog 40 min rijden voor ik thuis was.
    Ik heb het een jaar volgehouden, maar op een gegeven moment sloopt dat je heel erg.
    Ik heb dus ander werk gezocht, terwijl ik daar nog werkte.
    Belangrijk, eerst zeker weten dat je ergens aangenomen word, en dan pas bij je werk weg gaan.
    Vooral in deze tijd is het nog lastig om een baan te vinden.

Succes ermee, dit kan echt niet zo langen hoor, die vrouw sloopt jou.
    En ik weet zeker dat je thuis hier ook nog mee zit, dit kan je na je werk niet zo even opzij zetten.
    Groetjes layla

6. Female

Female Niet meer actief

Als zij maar tijdelijk is, als overbrugging, zou je kunnen overwegen om door te bijten tot ze weer weg is.
    Maar ik kan me goedvoorstellen dat je je behoorlijk in de zeik genomen voelt. En ook al is ze weg, dan is je leidinggevende nog steeds niet realistisch geweest, en zo te lezen neemt die je niet serieus. Hoeveel boeit het ze dan dat jij je werk goed doet?!
    Je zult dus zelf moeten afwegen wat het beste is, blijven en een hoop pikken, of ander werk zoeken.

In iig sterkte, wat een rotsituatie!

Liefs

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Nee ze is niet tijdelijk, want de ander is ontslagen (geen contractverlenging). Mijn contract loopt tot april en die van haar tot half mei denk ik.

De leidinggevende is de directeur, er staat niemand tussen, er is nog 1 andere directeur maar die gaat niet over ons.

Ik heb meerdere malen gekeken op vacatures, maar er is vrijwel niks op te vinden (rottijd natuurlijk net na kerst).

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

vreselijk! :(
    blijven proberen en blijven kijken, met buikpijn op je werk zitten hou je even vol maar niet lang natuurlijk, is niet gezond vind ik.

9. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

oh en als je er echt ziek van wordt dan een spreekuur aanvragen met je bedrijfsarts? hier is het wel eens gebeurd dat als alle communicatie niet meer helpt dat de bedrijfsarts heeft bemiddeld omdat iemand er anders aan onderdoor gaat.

10. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik zou gewoon nog harder mijn best doen als ik jou was en haar links laten liggen , op de noodzakelijke besprekingen en dingen na dan .. en als ze echt zo is zoals jij zegt valt ze heus wel eens door de mand hoor , en als jou leidinggevende niet wil horen dat een nieuwe werknemer 2 uur per dag prive belt is dat toch een slechte zaak ..

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou contact zoeken met de arbo-arts en advies vragen hoe je eea het beste kunt communiceren. Blijkbaar werkt de manier waarop je eea naar je baas communiceert niet, (en ik denk dat lijstjes bij houden, averechts gaat werken). Ik zou dus, voor ik het bijltje erbij neergooide, eerst willen zien of een andere manier om zaken te communiceren, kan helpen om de dingen zo duidelijk te krijgen dat je baas doorkrijgt dat het probleem niet bij jou, maar bij je collega ligt...
    De arbo-arts kan jou als het goed is daarvoor de goede plek wijzen :)

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ja omdat ze het ontkend, haar reactie op het privé bellen voor de directeur was, nou als ik moet bijhouden hoe vaak jij privé belt!!!! :$:$:$:$ Ik bel dus hooguit 5 min per dag!!!!!!

13. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Het is dus maar een bedrijf van ca 30 man! Het is niet zo groot en niemand had haar door, doordat alles wat mis ging ik opving, alles wat er fout ging keek ik na en verbeterde ik voor het weg ging of wat dan ook :) stom achteraf, maar ik dacht ach ze is nieuw......

14. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

dat moet je nu niet meer doen in ieder geval, laat haar maar lekker haar fouten maken!

15. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Dat doet ze ook wel hoor, ik weet ook wel dat ze uiteindelijk hard valt, MAAR het feit dat de leidinggevende aan heeft gegeven bij mij niet te weten waar de waarheid ligt en zich er verder niet mee wil bemoeien baart mij zorgen.

Ook ben ik naar hem toegestapt na het krijgen van mijn formulier, dat ik prima samenwerk met de hele club op 1 iemand na, toen gaf hij aan dat er ook die andere was waarmee het niet klikte (die dus geen contractverlenging heeft gekregen). Het lijkt wel alsof ze een pispaaltje zoeken en ik het ben geworden.

16. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja dat zou mij ook dwars zitten en me het gevoel geven dat de leidinggevende dus al een kant heeft gekozen en niet de jouwe.

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou heel snel op zoek gaan naar ander werk. Hoe jammer je het dan ook vind ivm je doorgroeimogelijkheden enzo. Dit is geen houdbare situatie en je kunt beter voorzijn dat je straks overspannen of met een burn-out thuis zit. Succes ermee en sterkte, want op deze manier naar je werk gaan is echt niet leuk!

18. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik zou toch langzaam eens gaan kijken voor een andere baan, want als je niemand achter je hebt staan kom je niet ver! Uiteindelijk zul jij alleen jezelf er mee hebben.. en lacht die collega van je zich kapot..waarschijnlijk is dat precies wat ze hebben wilt.
    Smerig zo'n collega zeg! En niet alleen vrouwen zijn zo hoor, ik heb zo'n mannelijke collega die graag manipuleert en dingen verdraaid, maar gelukkig heb ik een leidinggevende en andere collega's die er hetzelfde over denken! Maar zolang je geen steun hebt is het vooral moeilijk voor jou..

Wellicht is he tinderdaad een goed idee om eens met je arbo-arts hier over te hebben, dan hou jij tenminste de eer aan jezelf en heb je geprobeerd wat je kon doen. Weet natuurlijk niet hoe je verhuoding is met de arbo-arts (die zijn ook niet allemaal even vriendelijk, helaas)
    En als dit alles niet werkt, op zoek naar een andere baan lijkt me! Hoe moeilijk ook!

Deel Deze Pagina