Ik werk via een uitzendbureau hoe zit dat met de Wazo?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Loesjuh, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Beste UWV webcare team,

Ik werk op dit moment via het uitzendbureau en zit nog in fase a (geen contract). Nu ben ik in december uitgerekend en wil ik weten hoe ik mijn Wazo moet aanvragen, als het goed is gaat de betaling via jullie en niet via het uitzendbureau?

Tevens zou ik willen weten hoe het zit met mijn ww, als ik na mijn verlof weer aan het werk ga. Stel dat ik na 3 maanden weer zonder baan kom te zitten, heb ik dan nog wel recht op ww? Word de periode dat ik nu werk (al vanaf nov 09) daar ook bij berekend?

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Loesjuh,

Aangezien je een werkgever hebt, zal het uitzendbureau de aanvraag voor een WAZO-uitkering moeten indienen. Tegen de tijd dat je zwangerschaps- en bevallingsverlof ingaat, zal UWV de betalingen verzorgen.

Mocht je enige tijd na je verlof werkloos worden, dan kijkt UWV voor het vaststellen van je WW recht naar de laatste 36 weken voorafgaand aan je eerste werkloosheidsdag. De periode van 36 weken wordt verlengd met het aantal weken dat je verlof hebt gehad. Deze informatie vind je hier terug.
    In de situatie die jij beschrijft, wordt dus gekeken naar de 3 maanden (13 weken) die ja na je verlof hebt gewerkt en de 23 weken die aan je verlof zijn vooraf gegaan.

Met vriendelijke groet,

Laura
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina