beste uwv team, in 2008 raakte ik zwanger, en kwam door zwangerschap in sept 2008 in ZW terecht. Dec 2008 werd mijn contract hierdoor niet verlengd. In juni 2009 ben ik bevallen, en na mijn verlof bleef ik in ZW door zwangerschap door allerlei complicaties. Ik raakte ook opnieuw zwanger tijdens mijn ZW en nu moet ik dus mijn WAZO aanvragen. Maar nu kreeg ik te horen dat mijn werkgever dat moet aanvragen.. die ik dus sinds dec 2008 niet meer heb. Weet nu niet wat ik moet doen.
Beste Limmeke, Aangezien je geen werkgever meer hebt sinds december 2008 en wel een lopende ZW-uitkering, dien je zelf een WAZO-uitkering aan te vragen. Bel uiterlijk 8 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum naar het UWV (0900-9294) om het formulier Aanvraag WAZO-uitkering aan te vragen. UWV keert na beoordeling de WAZO-uitkering aan jou uit. Op onze site is bovenstaande informatie na te lezen. Met vriendelijke groet, Laura UWV Webcare Team
dank jullie voor je antwoord. Dat heb ik dus geprobeerd, om zelf een wazo aan te vragen.. maar bij uwv kreeg ik dus de mededeling dat voor die uren waarop ik voorheen gewerkt heb (tot 2008) de werkgever dat maar moest doen. heb vandaag weer contact met uwv gehad, maar ik krijg geen duidelijk antwoord want ze weten het niet krijg ik te horen.
Beste limmeke, Ik wil graag opheldering in je situatie brengen. Kun je me een privé berichtje sturen met je telefoonnummer zodat ik contact met je kan opnemen? Met vriendelijke groet, Laura UWV Webcare Team