Ik wil 3e kind, manlief niet :(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MuisjeB, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja idd. Alsof hij niet van een derde kindje zou houden? :( Tja het is niet makkelijk, maar eigenlijk wel "gek" dat ik me erbij neer moet leggen.

2. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Wij hebben het hier gehad bij een tweede. Manlief wil echt geen tweede, ik vind het jammer en ben er echt verdrietig van geweest. Ik heb me er bij neergelegd dat het er bij 1 blijft... Hoe verdrietig ook...

3. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Goh, bedankt voor alle reacties! Ik sta hier zeker niet alleen in. Ik heb stiekem wel hoop dat hij terugkrabbelt. Voorlopig laat ik het even rustig om het over een tijdje weer te bespreken. Ik zou ook diep in rouw zijn om het te accepteren als er geen derde komt.. Bedankt voor alle reacties!

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij hebben beide fases gehad waarbij we voor een derde kindje wilden gaan. Met name de eerste twee jaar van de jongste.
    Daarna werd het iets makkelijker, ging de jongste ook doorslapen en ineens voelde ik iets meer 'lucht'. Mijn man heeft dat ook ervaren en waren het er beide ook over eens: geen derde! Dat gevoel is alleen maar sterker geworden en nu de jongste bijna naar school gaat en we echt het gevoel hebben dat de tropenjaren langzamerhand achter ons komen te liggen, kunnen we ons niet eens meer voorstellen ooit nagedacht te hebben over een derde kindje haha.

Maar het is wel heel moeilijk als eentje wel wil en de andere niet. Je hebt je er idd bij neer te leggen. Net als een de relatie wil verbreken, heeft de andere ook niet zoveel in te brengen. Best gemeen. Het is wel belangrijk dat hij jou steunt in je verdriet. Het is zijn goed recht om bij zijn standpunt te blijven maar dat betekent niet dat hij zich niet begripvol hoeft op te stellen. Kijk wel uit dat je geen ontevreden vrouw wordt vol verwijten naar haar man toe:(
    Als het écht duidelijk is dat er geen derde komt zal je een manier moeten vinden om daar mee om te gaan en om ook te blijven genieten van je kids.

5. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83

Hier zit ik dus ook midden in maar blijf het moeilijk vinden het een plaatsje te geven terwijl ik er voor honderd rovend in geloof dat je er met twee man achter moet staan:(.

Is gewoon een gevoel van het gezin is nog niet compleet, het gevoel os niet uit te leggen.:):cool:

Maakt het ook niet makkelijker om dat iedereen zowat die gelijk met onze dochter bevallen is die we kennen en broertje of zusje krijgt of net heeft gekregen....

Ben er soms echt verdrietig van en heb er wel eens een huilbui om moet ik zegger.

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Voor de meiden met 1 kindje lijkt het me nog veel moeilijker, dan voor mij die graag nog een derde wil..... Ik heb het allemaal al 2x mee mogen maken.

7. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ik begrijp het ook...ik heb hier ook een diepe wens voor een 3e maar mijn man wil het ook niet.
    ondanks we er veel voor hebben moeten doen in de medische molen zou ik echt nog wel voor een 3e willen.
    maar krijg soms naar mn hoofd geslingerd dat ik maar tevreden moet zijn. ik ben echt niet ondankbaar en zeer blij met mijn wondertje.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier is het andersom, ik vind t goed zo, we hebben twee gezonde kinderen..

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hier ook een man die het na 2 meiden niet meer zag zitten.

Ik heb het er ook zo moeilijk mee gehad! Het voelde als een groot gemis...
    En ja hoor, toen raakte ik ongepland zwanger (aan de andere kant, als je
    niets gebruikt en puur op de kalender af gaat, weet je dat zoiets altijd kan)..
    Ik was al 8 weken op weg, en voor mij was het duidelijk:als dit kindje het wil, is ie
    meer dan welkom! Na 2 miskramen tussen de meiden in, kon ik er gevoelsmatig
    niet mee stoppen.
    Het is een zware periode geweest omdat het met vriend zelf ook niet
    zo goed ging. Maar de blijdschap was bij hem toch heel groot toen zoon geboren was :)

10. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Helemaal hetzelfde dit! Niemand snapt dat het dan ook een soort rouwgevoelens zijn (geldt ook voor een 3e). Het kindje wat er niet zal komen. Hij plaagde me ermee op momenten dat onze dochter "lastig" was, zo van: "jij wil nog een tweede". Ik heb m'n vriend gezegd dat dit voor mij een verwerkingsproces is en dat hij dit soort dingen niet mag zeggen. Ik heb hier de tijd voor nodig. Hij heeft dit nu geaccepteerd. Dit zijn gevoelens die niet voor iedereen te begrijpen zijn. Veel mensen zeggen dan ook 'je hebt toch een kind'. Nou ja ik hoef het jullie geloof ik niet uit te leggen. ;)

11. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Het allermoeilijkst lijkt me nog ongewenst kinderloos! Ik durf zelf niet te zeggen of ik 2 leuker vind omdat ik het niet mee heb gemaakt. Hoe dan ook voel ik me gezegend met m'n dochter en dat helpt in het proces van afscheid nemen van de 2e kinderwens.

12. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Hoe herkenbaar die laatste zin...

Hier 2 kanjers rondlopen maar nog een vurige wens voor een 3e (bij beide overigens) maar helaas is mijn baarmoeder 3 weken na de bevalling van de 2e verwijderd ivm slagaderlijke bloedingen en zal er nooit 3e kindje komen bij ons..
    Onze zoon wordt in oktober 3 en ik zit nog steeds middenin het rouwproces.. Hoop dat het ooit een plaatsje gaat krijgen..

Steeds maar horen:

"Joh, je hebt 2 prachtige kids" is helemaal waar maar ook zo pijnlijk!
    Onze wens voor een 3e kindje is inmiddels wel net zo groot als dat die was voor onze eerste en onze 2e!

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mensen zeiden na de geboorte van onze zoon direct al, er zal wel geen derde komen, jullie hebben nu een jongen en een meisje. Wat wil je nog meer? Nou uhhhh, een kindje om van te houden en te mogen opvoeden? Wat het geslacht ook is..... Maar nu mijn man nog haha.

14. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ah wat lijkt me dat erg als je geen keuze meer hebt:(.... Sterkte want dit is vreselijk.

Ik snap die stomme argumenten toch al niet, je hebt al kinderen. ;)Ja nou en?
    Die wens is gewoon net zo sterk als jij hebt voor je eerste kindje...alsof je een derde kind minder graag wenst...

15. misa

misa Niet meer actief

Wauw, wat mooi! De traantjes staan in mn ogen.. :)

16. misa

misa Niet meer actief

Ik kan me goed indenken dat dat heel lastig is.. En dat veel vrouwen waarvan de man niet meer wil, dit als rouwen ervaren. Wij hebben er twee en staan daar beiden helemaal achter. Maar als mijn man geen tweede had gewild, had ik daar ook enorme problemen mee gehad.
    En ja de wens voor nummer 1 of nummer 4 is toch even belangrijk..?

Ik zou ook zeker bespreekbaar houden hoe jouw gevoel hierover is. Sterkte!

17. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hier precies hetzelfde... wilde ook een dergelijk topic openen!
    Ik vind het zo ontzettend moeilijk en verdrietig!

Ik wil ook (heel) graag een derde... voor mij voelt het nog niet compleet...
    Voor manlief voelt het wel compleet zo...:)

In eerste instantie dacht ik dat het de hormonen waren (toen jongste 1 week was wilde ik al een derde.
    Toen ze acht weken was droomde ik van drie (meiden) op de achterbank toen we op vakantie waren).
    En heb ik het rustig afgewacht, totdat de hormonen weer zouden gaan liggen.

Maar nu ze een jaar is wil ik het nog steeds net zo graag als in het begin.
    Als er hier een kindje komt spelen en er zitten 3 kindjes aan tafel, dan voelt het als compleet.

Ik ben er ook vaak echt verdrietig van.
    Manlief heeft zich nog niet laten steriliseren, omdat ik dat nog te definitief vindt.
    Maar gezien onze leeftijd "kunnen" we ook niet meer heel lang wachten helaas.
    Ik heb nog steeds hoop dat hij zal veranderen, echter hij zegt dat ik daar niet meer op hoef te hopen...

Heel verhaal dus, maar ik begrijp je volkomen.
    Hopelijk krijgt het voor iedereen die dat wil zo een mooi einde als bij @Cygnet!

LFS.

18. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Herkenbaar alleen zou het hier om een tweede kindje gaan. Ik voel me gezegend met onze prachtige dochter, maar de wens voor een tweede kindje is heel sterk. Toen ik begin dit jaar ongepland zwanger bleek te zijn was ik dolblij en ondanks dat de eerste echo geen positief beeld gaf(wel een hartslag, maar te klein voor het termijn) had ik er een goed gevoel bij. Een tweede kindje van ons samen! Helaas heb ik begin februari een miskraam gehad. Maar die wens zit zo verschrikkelijk diep. Een tweede kindje komt er hier echt niet...

19. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Wij hebben 3 heerlijke kids. Na de tweede wist ik het zeker. Dit was ons gezin. Al vrij snel voelde dat toch anders. Ik had echt nog een plekje over in mijn hart, net als de meeste van jullie hier voor een volgend kindje. 2,5 jaar later werd ons derde geluk geboren. En nu? Nu zegt mijn verstand dat het goed is zo, maar mijn hart zegt dat er nog wel een klein lijfje bij kan. Ik verzin voor mezelf allemaal praktische dingen om dat gevoel te onderdrukken, maar oh oh oh wat is het soms sterk. En ja soms denk ik ook wel dat het goed is zo. Een moederhart zal dit misschien altijd wel houden. Ik denk dat ik heel erg blij mag zijn met wat ik nu heb. Drie gezonde kindjes en van alles wat, maar ja..............................

20. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ik heb dat dus ook wa jij beschrijft merryl....

Deel Deze Pagina