Lieve uitspraak dochter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door humptydumpty, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    "O mama, wat ben je mooi!" zei mn dochter vanmiddag toen ik m'n nieuwe nachthemd, dat ik die middag alvast voor de bevalling had gekocht, voor de spiegel paste. Zelf zag ik een dikke rode walvis in de spiegel, met een bezweet hoofd, doorgelopen mascara en haar dat nodig gewassen moet worden, maar een peuter heeft kennelijk hele andere ideeen over wat mooi en lelijk is. Waarschijnljik mede beinvloedt door alle zwangerschapsemoties kon ik een klein traantje niet onderdrukken. Iedereen zou altijd zo'n lieve, vrolijke peuter naast zich moeten hebben tijdens het kleding passen :D.

2. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

:):):):)

Afgelopen week wezen winkelen. Zoonlief gaf aan welke schoenen hij mij mooi vond staan. Mamaa die mooi! Ooh echt mooi mama.:D

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Aaah, lief!

Ik vroeg mijn zoon wat ik aan moest doen vandaag. Je moet een rokje aan mama, want dan ben je een prinses en je moet ook lippenstift op, dat vind ik zo mooi!

4. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooohhh wat lief! Zanik ook volschieten ja...
    (Laatst dochter ook tegen mij toen ik nieuwe kleren aan had "mama je bent mooi! <3 )

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Ik noem mijn dochtertje altijd mijn kleine prottie (vraag me niet waar dat vandaan komt) vanmiddag in de auto zei ze ineens heel blij 'ies pottie bent, en mem lief....'

En laatst aaide ze m'n arm en toen zei ze 'mem zacht.... Mem lief!'

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Haha ja herkenbaar....Standaard als ik een rok aanheb ben ik 'mooooi' en 'mama pjinses!' zegt de jongste dan. Zo lief! :)

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Het doet je ego goed he, zo'n lieve uitspraak van je kindje. Geen enkel complimentje vanwie dan ook kan me me beter laten voelen dan zo'n complimentje van haar :D. (hopelijk hebben haar beledigingen die later misschien nog wel volgen, niet dezelfde sterke uitwerking ;))

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat ontzettend lief! Hier zegt mijn dochter 'mama mooi' als ik een speldje in mijn haar doe. En als ze zelf een speldje in heeft (die ze nooit lang inhoudt haha) staat ze met een brede grijns voor de spiegel, en zegt ze: "mama mooie meid zingen" (zelfbedacht deuntje waarin ik zing dat ze lief en mooi is).

Gisteren was ze een beetje aan het showen voor opa en oma en ze zwaaide met haar placemat rond, raakte ze me op mijn bovenarm. Dus ik zei dat dat pijn deed en dat ze dat niet moest doen. Begon ze direct over mijn bovenarm te wrijven, en daarna haar twee armen om mijn nek, trok ze zich naar me toe voor een knuffel en een kus. Toen had ik ook wel tranen in mijn ogen.

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ahh lief!!!

Mijn dochter zei laatst met haar handjes op m'n gezicht en verliefd kijkend: Ik ben blij dat je er bent mama..

<3

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Haha, lief. Ander soort opmerking, maar ik vond het ook zo schattig: ik reed in de auto met beide kids achterin, maar mijn jongste (5mnd) had het niet naar zijn zin en ging heel hard en ontroostbaar huilen. Heel vervelend en zielig, maar op zo'n moment kun je weinig doen natuurlijk. Hoor ik mijn oudste (bijna 3) opeens zeggen 'stil maar schatje, ik ben toch bij je, je bent lekker samen met je grote broer'. <3

Toen moest ik echt even slikken hoor :D

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ahhh zo lief <3
    Die peuterdraakjes kunnen soms best schattig zijn he...

Mijn dochter vraagt standaard elke ochtend: heb je lekker geslapen mama? Vind ik ook zooo schattig <3
    En als papa spaghetti heeft gemaakt zegt ze: lekker gekookt hoor papa! <3

12. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhhhh *smelt* <3

13. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Zo lief. Dit zei mijn oudste ook tegen zijn broertje toen we met z'n drieën in de auto op papa zaten te wachten die even een boodschapje deed. 'Stil maar lieverd, je hoeft niet te huilen, ik ben wel bij je.' Dan smelt je...
    Hij vertelde er ook nog bij: 'papa is even naar kruidvat, hij is zo terug'.
    Zo wist broertjelief meteen dat het niet zo lang meer ging duren. :D

14. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Oh mijn dochter is ook zo lief!!
    "Mama? Ik hou van jou!"
    "Mama? Ik vind je lief... Ik vind jouw ogen zo mooi, mama!"