adopteren en het gebruik van antidepressiva vanwege zware tegenslagen

Discussion in 'Adoptie en pleegzorg' started by marjah, Mar 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi,
    Weet iemand hoe het zit met adoptie en het gebruik van antidepressiva. Het is dus niet zo dat mijn vriend depressief is, dat hij de wereld niet aan kan. Hij is dus ook njiet gestoord of wat dan ook. Hij heeft alleen een enorme zware last moeten dragen en daar was hij niet tegen opgewassen (vanwege een dreigend faillisement van het familiebedrijf).
    Nu zitten wij gezellig in de mmm, maar het vlot nog niet echt. IVF, miskraam, in de overgang terwijl ik 32 jaar ben, volgens de artsen dus weinig hoop. Er is nog een alternatief en dat is eiceldonatie. Maar daarna zullen we toch ook over adoptie moeten nadenken. We zijn al een half jaar ingeschreven, maar af en toe komen er een aantal vragen boven borrelen.

Heeft iemand hier informatie over?

Liefs, Marjah

2. mama1977

mama1977 Actief lid

Jun 23, 2009
    356
    0
    0
    limburg
    hoi marjah,

je kunt even een rondje op de sites van de vergunninghouders kijken, soms staat het namelijk vermeld in de eisen die landen van herkomst stellen (china bijvoorbeeld, valt af als je dit soort medicijnen gebruikt)

anders even navragen bij stichting adoptievoorziening www.adoptie.nl hoe zij het inschatten, zeker omdat het zo te lezen "hopelijk" tijdelijk is vanwege de zware omstandigheden waarin jullie je in bevinden en dus ook niet bang zijn om hulp te vragen enzo.

ik wens jullie heel veel wijsheid en geluk toe!!

3. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Dank je wel!

Ik zal proberen wat info te verzamelen en misschien wat te overleggen met de huisarts.

4. Vlindertje13

Nov 9, 2008
    65
    0
    0
    Wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje
    Ik gebruik geen medicijnen maar ik zit 6 jaar in de ziektewet omdat ik last heb van paniekaanvallen... Ik ben heel erg bang dat adoptie dan ook niet gaat lukken.. En de wachtlijsten zijn bijna allemaal gesloten van het land waar wij vandaan zouden willen adopteren Het is allemaal zoooo onzeker allemaal...

5. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    :(, uit welk land zouden jullie willen adopteren en waarom (als ik vragen mag???!). Gelukkig zijn wij nog niet aangewezen op adoptie, maar het is wel fijn om af en toe meer te weten te komen. Het geeft me het gevoel dat ik constructief bezig ben en de moed op een gezin nog niet heb opgegeven.

Liefs, Marjah

6. Vlindertje13

Nov 9, 2008
    65
    0
    0
    Wij zijn ook nog niet zover dat we alleen nog maar aan adoptie denken. Mijn vriend is geadopteerd uit Colombia , en als wij gaan adopteren dan willen we ons geheel richten op Colombia en dan het liefst uit hetzelfde weeshuis als waar mijn vriend vandaan komt. We gaan eerst kijken of we misschien KID kunnen doen.
    Die mogelijkheid gaan we nu laten bezinken...

Ik zie onder je bericht: April nieuwe hoop?
    Ben je bezig met IVF?

Share This Page