Ik wil afvallen!!!!!!

Discussion in 'De lounge' started by Jannieke, Mar 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Idd, op gewicht blijven is echt het moeilijkste ;)

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Ik ben vandaag begonnen. Mijn bevallingskilo's was ik direct weer kwijt, maar ik blijf steken op die verrekte 77 kilo :( en als ik nou 1.80 was.. haha.. helaas. Dus ik ga nog 7 kilo afvallen de komende maanden. Ik ben nu weer fit genoeg om te sporten. Ik heb als eerste doel onder de 76 op 1 april. Ik weet precies hoe het moet, maar kan mezelf heerlijk voor de gek houden en toch teveel calorieen binnen krijgen. Nou ja, iedereen veel succes!

3. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Je hebt van het voedingscentrum een handige app, daar vul je steeds in wat jet hebt gegeten en krijg je precies te zien wat je te veel of te weinig eet om op een gezond gewicht te komen of te blijven, ik ben nu ook aan het lijnen en door die app word je jezelf er toch bewust van wat je op een dag eet.

4. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Dat doet de caloriechecker van fitnesspal dus ook. Vind het een geweldige app!

5. chocotof

chocotof Bekend lid

Dec 28, 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik heb vandaag de my fitness pal geinstalleerd en ik doe ook mee! Ik wil 30 kg afvallen!

6. Jannieke

Jannieke Bekend lid

Dec 28, 2006
    532
    0
    0
    Resultaat na 1dag .... Vanmorgend 90.5 dus -0,5kg !!!

7. DeeDeeBowtie

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Niet iedere dag wegen hoor dan valt het resultaat zo tegen (kan wel halve kg per dag schelen) Ik weeg maar 1x per week (wel moeilijk om tussendoor niet te doen)

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

Wil je graag een 2e? Zo ja, zet dat als doel!! Zet bvb 70-75kg als doel!
    Zodat je als je dat bereikt hebt je gaat proberen voor een tweede !
    Niet alleen om zelf lekkerder in je vel te zitten, maar ook om het zwangerworden te vergemakkelijken, en om complicaties te voorkomen tijdens de zwangerschap.

Overgewicht en zwanger worden - Zwanger worden | Ouders van Nu

Hier op het forum staat inmiddels heel veel info over hoe af te vallen...
    Maar zeker als je gaat proberen zwanger te worden.. neem géén crashdieet!

9. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik *moet* niet afvallen, heb een gezond gewicht, maar wil wel heel graag! Ik weet eigenlijk niet of ik wel voldoende beweeg.

Ik werk 40 uur per week en ben per dag 12 uur van huis, zoveel tijd om echt te sporten heb ik dus helaas niet. Ik fiets twee uur per dag, loop minimaal een half uur per dag, neem de trap op 't werk..Al met al dus 2,5 - 3 uur per dag. Door wind en weer ook zeker wel (vanochtend nog..bah :p)

Volgens myfitnessapp (ja, heb het ook) zal ik 1200 calories moeten eten per dag om mijn streefgewicht ergens in juni te behalen (weeg nu 68 en het zal 58 worden), maar ik eet dus die 1200, beweeg zoals ik zei..Is het voldoende?

10. DeeDeeBowtie

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Langdurig 1200 kcal eten lijkt me niet echt goed. Normaal mag een vrouw rond de 2000. Wat me opvalt (ik en vriendinnen hebben de app) is dat juist de mensen met het meeste overgewicht meer kcal mogen eten. Mijn vriendin is bv heel klein (1m50) en weegt 53 kilo. Ze wil graag 50 wegen en mag maar iets van 1100 kcal van de app. Dat vind ik niet echt gezond. Ik mag er 1520 maar heb ook flink overgewicht. Als ik er straks ben wil ik zelf proberen rond de 1800-1900 te blijven (in het verleden gebleken dat ik daarmee redelijk op gewicht blijf)

11. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Om op dit gewicht te blijven zal ik 2300 calories per dag mogen hebben. Maar dat..Dat redt ik niet ;)

Als ik zodadelijk op de 58 zit (hopelijk in een rustig maar niet te rustig tempo) zal ik waarschijnlijk tussen de 1500-1800 per dag eten. En veel buikspieroefeningen want ik wil dit buikje een beetje weg hebben.

12. Snootches

Snootches Actief lid

Jun 18, 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik eet dagelijks waarschijnlijk meer dan 3000 calorieën en toch ben ik op het gewicht waar ik jaren naar heb uitgekeken :). Het gaat namelijk niet om calorieën tellen of insanity workouts, het gaat om een gebalanceerd leven waarin je elke dag de benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt (en meer of minder van het een of ander, afhankelijk van je situatie - zwanger willen worden/zwanger/zogend/ziekten etc.) en elke dag je lichaam de kans geeft om alles er uit te bewegen en je hoofd weer even op orde te krijgen. Ik zelf heb nooit (echt nooit!) dagen dat ik toch (ongezond) snoep of een terugval. Ik heb ook nooit meer cravings.

13. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Klinkt als een droom!! Hoe doe je dat Snootches??

14. Imensa

Imensa Niet meer actief

Je zou dus ongeveer zon 1800 kcal per dag binnen moeten krijgen met een goede balans tussen Eiwitten/vetten/kh.

Wat jij nu gaat doen is crashen!!! Je zal idd tijdelijk snel gaan afvallen, maar zodra jij dus op die 58 kg kom en gaat eten zoals je eigenlijk nu zou moeten doen ga jij weer aankomen als een malle. Omdat je je lichaam in spaarstand gaat zetten. Alles wat je lichaam dan binnen gaat krijgen word opgeslagen. Voordat je lichaam daar weer uit komt ben je een tijd verder en had je net zo goed die 1800kcal kunnen eten en was je op een gezonde/blijvende manier die kilo's kwijt geweest.

Plaatselijk vet verbranden gaat niet ;). Abs are made in the kitchen.

15. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL

Nee, was dat maar zo :D Maar het idee is om het buikje te laten minderen, daar doe ik het voor ;)

Maar, zal dan iedereen die die app volgt en rond de 1200 (of minder zelfs) calorieen "mag" crashen?

16. Imensa

Imensa Niet meer actief

Dat ligt aan hun onderhoud. Als iemand bvb een onderhoud van 1700 heeft niet.

17. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat bedoel je met een onderhoud?

Ik heb mijn lengte en gewicht ingevuld, toen hoeveel ik per week graag wil verliezen en kom ik op 1200 per dag.

Maar, ik beweeg (misschien) ook wel veel, dus ik maak het daardoor weer "goed", vandaag zal ik bv 1400 mogen doordat ik 2 uur gefiets hebt.

18. Imensa

Imensa Niet meer actief

Je onderhoud was toch 2300? Hoeveel heb kg heb je in gevuld? normaal val je eerste 2/3 weken 2,5kg per week af (puur vocht). Daarna is 0.5kg per week gezond en blijvend.

Je maakt het door te bewegen erger ipv goed!! Als je veel beweegt heb je juist meer nodig ;)

19. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    0,5 kilo per week ingevuld om af te vallen, weeg nu 68 dus 10 kilo eraf.

Ik moet wel bewegen anders kom ik niet naar huis trouwens ;) Oh en net gekeken, mag door 't fietsen etc vandaag rond de 1800. Goohh dat klinkt wel wat fijner dan 1200 en is 500 minder dan mijn onderhoud.

Hoewel, is heuvel op en af voor 2 uur wel 600 calorieen? Volgens een site hier is het 1100..

20. Imensa

Imensa Niet meer actief

Klinkt beter idd. Moet je 2 uur non-stop fietsen?
    Fietsen verbrand 4kcal per uur, per kg lichaamsgewicht. Uitgegaan van 16km per uur.

Share This Page