Ik wil afvallen!!!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jannieke, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach nee, 1 uur non-stop, dan werken en dan weer een uur terug :) Maar dan zal het "maar" 270 kcal zijn? Ik fiets wel in een heuvel gebied, meer grote heuvels op dan af, het is dus niet plat waar ik fiets.

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

Tja heuvelachtig... in principe is dat interval, en een uur is alleen maar goed!
    Maar vergeet niet de gewenning van je lichaam aan dagelijkse inspanningen.
    Een crosstrainer bvb varieert interval programma om dat te voorkomen ook.
    Plus... heuvel op is lastig, zeker weten! Maar heuvel af is weer ff bijkomen hihihi:p

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Helaas heb ik met mijn baan niet veel tijd voor variatie, werk 40 uur, ben 12 uur per dag van huis dan kom ik thuis rond 7 uur savonds, even knuffelen met m'n dochtertje, in bed stoppen, zelf nog eten en dan is 't al gauw zo half 9. In de ochtend moet ik om kwart voor 6 de deur uit, 7 uur de trein en dan ben ik om 8 uur op m'n werk. Dus helaas: geen variatie mogelijk echt.

4. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    je kan een sporthorloge met hartslagmeter kopen, dan zie je precies wat je verbrand tijdens het fietsen. :) dan zie je ook of je harder of zachter moet fietsen om op het ideale hartslagniveau voor vetverbranding te zitten.

5. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    @Imensa, wat vind jij van een koolhydraatvrij dieet? Ben je bekend met Paleo en zo ja, hoe denk je daarnover?

6. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dmv het Weston Price dieet. En een bewuste change of mind. Je moet je lichaam het recht en de eer geven die het verdiend en niet afstraffen, uithongeren of verwaarlozen. Niet alleen van buiten, maar ook van binnen. Dus als je een zak chips eens ziet als een straf omdat je je lichaam er tekort mee doet, en een gezonde, voedzame en heerlijke maaltijd als een beloning omdat je lichaam zich er mee voedt (en niet alleen mee vult) - geloof me, dan smaakt die zak chips nooit meer lekker. Bovendien zijn we gewend te denken dat "iets lekkers" een superieure status heeft (daarom krijgen kinderen ook pas een toetje nadat hun groenten op zijn: de groenten zijn inferieur) en moet je dat bewust omdraaien. En bovenal zorgt dat dieet ervoor dat je geen cravings hebt door de grote hoeveelheid vetten die je binnenkrijgt. Ik heb ook geen uitslag, haaruitval en PDS meer. En ik heb ook geen aandelen bij de WAPF haha ik vind het gewoon een enorm goede levensstijl waar dat dieet helemaal bij past.

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

Om beide vragen in 1 te beantwoorden...

Ik ben niet pertinent "tegen" maar ik zou het zelf nooit doen zo'n KH arm dieet om de volgende redenen.
    Niet tegen bedoel ik meer mee... ieder zijn ding! Maar dit is Absolut niet mijn ding ;)

Crash,.. het is een andere variant als het standaard kcal tekort, maar ook door KH-arm eten kun je gaan crashen, en weer aankomen als een malle wanneer je weer normaal gaat eten..

verhoogd eiwitten en vetten inname. Dit om de misgelopen kcal uit koolhydraten te compenseren.
    Met de nodige risico's als bvb schade aan de nieren door teveel eiwitten.

tekorten aan vitamines, mineralen en voedingsvezels.
    (voornamelijk door het schrappen v fruit en groenten. (Al doen niet alle paleo volgers dat!)
    Met als nadeel een zeer verslechterende weerstand en je vatbaar wordt voor chronische ziektes als bvb hart en vaatziekten.

slechte stoelgang doordat er weinig vezels binnenkomen.

Slechte adem, doordat het lichaam vetten gaat verbranden (wat je opzich juist wilt, dat wel!) Komen er ketonen vrij welke uitgeademd worden en voor geur zorgen. (Maar dit is niet enkel bij kh-arme diëten, ook bij andere te snelle crash diëten! )

8. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Bedankt voor je reatie.
    Ik eet wel fruit (twee stuks per dag) en heel veel groente juist. Veel meer dan vroeger en ik moet zeggen dat ik geen enkele problemen met mijn stoelgang heb. Tussendoor wat hazelnoten of walnoten dus ik heb niet het gevoel dat ik echt weinig kcal binnenkrijg. Alleen geen kcal uit brood, aardappelen, rijst of pasta.
    Tot nu toe heb ik geen peulvruchten gegeten (ben ruim 2 weken bezig) maar wil die wel gaan toevoegen eigenlijk. Ben er nl gek op en kan me eigenlijk niet voorstellen dat bonen e.d. zo slecht zijn. Dan maar wat langzamer afvallen.

9. Jannieke

Jannieke Bekend lid

28 dec 2006
    532
    0
    0
    Vanmorgend 89,4kg. Dus al bijna 2kg kwijt! Goeie start, toch??

10. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Altijd leuk als dat eerste getalletje omlaag gaat. :)

Deel Deze Pagina