tips om te stoppen met roken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MelissaS88, 21 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelissaS88

11 apr 2012
    40
    0
    0
    delft
    mijn vriend en ik willen graag voor een kindje gaan en zitten nu in ronde 2 ik wil graag stoppen met roken maar wil graag tips hoe jullie dat hebben gedaan

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Gewoon de eerste niet mee opsteken op een dag...wortels eten en zorgen voor voldoende afleiding.
    De eerste 3 dagen zijn vreselijk, maar daarna ben je al snel weer jezelf.

3. SabineW

SabineW Actief lid

12 aug 2011
    338
    0
    0
    Een mini me verwekken :)
    Eindhoven
    Indd.. Gewoon stoppen en doorzetten !! Mij hielp de gedachten; het is een gewoonte, geen verslaving !!

4. piepoe

piepoe Actief lid

16 dec 2011
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Samen stoppen is makkelijker, mocht je vriend ook roken wordt je er niet steeds mee geconfronteerd.
    Je moet er echt achterstaan! Nu wij eenmaal gestopt zijn kan ik alleen maar positieve dingen noemen, het scheelt je bergen met geld (wij zetten dit op onze spaarrekening), je voelt je veel gezonder (geen gekuch meer, betere conditie, betere reuk, geen stinkende kleding en huis meer).
    Wens je heel veel succes

5. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Ik ben vorrige maand gestopt met roken, knopje in me hoofd omgedraaid denk ik.
    En idd gewoontes aan passen, thee drinken ipv koffie, dat soort dingetjes.
    Mijn man wou ook stoppen, dat werd minderen, maar niet meer in huis, dus huisje ruikt ook weer fris.
    Kwestie van doorzetten, ik kan het dus jij ook!
    Succes

6. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    ik rook zelf niet meer maar een collega is wel gestopt die heeft het via de ha gedaan misschien een tip succes

7. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Het boek van allen carr heb ik gelezen en inmiddels al 2,5 jaar een tevreden niet roker! Succes!

8. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Gewoon stoppen en denken aan het doel. Mijn man rookt nog wel steeds maar ook die moest voor behandeling vorig jaar ook stoppen. Als je wens groot is gaat het echt vanzelf. We rookte ongeveer een pakje per dag en daarna was het over.
    Meis ik wens je heel veel succes

9. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    wat goed dat je wil gaan stoppen!! wij zijn met hulp van de ha gestopt en kregen medicatie: champix of zyban geloof ik.. 1 van die twee,,,
    ik ben nu een jaar en 3 mnd gestopt! :)

10. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Je kunt champix doen, maar dat moet je niet gebruiken als je zwanger wil worden. Ik ben gestopt doordat ik in mijn hoofd had, als niet stop duurt het heel lang om zwanger te worden en is ongezond. Gewoon voor doel gaan en lukt vanzelf.mijn vriend is later dan ik gestopt en het is hem ook hierdoor gelukt..

11. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Respect voor de dames die het al gelukt is, mag ook we es gezegd worden hoor ;)

12. SabineW

SabineW Actief lid

12 aug 2011
    338
    0
    0
    Een mini me verwekken :)
    Eindhoven
    Thnx! Het blijft moeilijk.. Er zijn nog zo vaak momenten dat ik verlang naar een sigaret, terwijl ik al bijna twee jaar gestopt ben!

13. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    heel knap dat je wilt stoppen meid. kom op je kan het!!!!

ik zet een knop om in mijn hoofd, ik kies een dag dat mijn man (hij is ook een roker) erg weinig thuis is en ik het vrij druk heb als ik de eerste dag maar gehad heb die vind ik erg zwaar! de volgende dag zeg ik tegen mezelf gisteren hoefde je ook niet dus nu ook niet!!!!! helaas begin ik na lange periodes steeds weer waarom?? geen idee , verslaving blijft groot en verleidelijk ik wil graag na deze zwangerschap en hierna een niet roker blijven ik ga hiervoor!!!!

ik heb de 1na laaste keer vorig jaar februari toen ik wederom weer gestopt was een niet rokersblog bij gehouden dit hielp wel om sterkt te blijven ook mijn man was gestopt hij was in de zomer weer begonnen ook ik kon het daarom niet laten dus maar weer roken daarna bleek ik zwanger weer gestopt en nu zo houden! want elke keer eraf zien te komen is erg moeilijk en vooral te blijven

14. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    stoppenmetrokenblog.nl in combinatie met valeriaan tabletjes (homeopatisch) haalde de scherpte eraf en zo ben ik na 13 jaar gestopt. (was in januari 2010 eraf)

15. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Klinkt misschien hard maar gewoon stoppen, niemand anders kan dit voor je doen... Het is erg moeilijk maar het gevoel (drang) om te roken is opgehouden...
    Ik kan me niet meer voorstellen dat ik die gekke dingen nodig had...

16. mamavanfay

mamavanfay Actief lid

14 nov 2009
    151
    0
    0
    Docent PrO
    Gelderland
    Stokken zoethout wegkauwen!! En maak een briefje met een aantal punten waarom je van het roken afwil. dat draag je bij je. als je wil roken, pak je dat briefje en blijf je het net zolang lezen totdat je trek in een peuk weg is!! Heeft mijn geholpen om rookvrij mijn zwangerschap in te gaan! De beeb is er inmiddels en nog niet gerookt!!

Succes!!

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Gewoon stoppen! Vind de motivatie om te stoppen en geloof 100% in jezelf.
    Hier in 2009 van de ene op de andere dag gestopt. Ook ik heb gebruik gemaakt van een stoppen met roken site (forum) en daar enorm veel steun aangehad dus zou dat zeker aanraden.
    Succes!

Deel Deze Pagina