hoe meer je dr mee bezig bent, hoe minder het waarschijnlijk gaat lukken... Deze uitspraak en nog meer lees je wel vaker. Ik geloof daar niet zo in. Alsof de zaadjes tegen elkaar zeggen, STOP, niet doorzwemmen, want ze is er nu weer eens teveel mee bezig. Het is en blijft een gelukstreffer. Tuurlijk kun je van alles proberen, (dat heb ik ook gedaan) maar niemand heeft garanties op het wel/niet krijgen van een kindje. Was dat maar zo. Als we zouden weten wanneer en of we een keer zwanger zouden worden, dan zou er ook minder stress zijn denk ik. Stress is niet goed, daar ben ik het volkomen mee eens, maar er zijn zat mensen met stress die toch zwanger raken al dan gewenst of ongewenst. dat ligt waarschijnlijk ook aan de vruchtbaarheid. Helaas zijn er soms medische dingen wat maakt dat je niet zwanger wordt. Wat ik voor jou natuurlijk niet hoop. En mensen in de mmm zijn er hoe dan ook heel veel mee bezig en gelukkig worden er daar toch ook veel zwanger met de hulp die ze krijgen. Maar meis, probeer wat je wilt proberen, dat geeft vaak een gevoel van dat je er alles wat je er zelf aan kunt doen, hebt gedaan. Ik hoop voor jou dat je snel zwanger mag raken.
Ja jij begrijpt me ik wil het gevoel hebben dat wat ik kan proberen doe ik zodat ik weet dat alles wat ik kan doen heb gedaan en dan weet ik nu is het tijd voor de ha. Maar ik zit nog niet aan me jaar dus ik geef het niet op. Xxx bedankt
Bij de 1 is het anders dan bij de ander. Ik gebruik nu tarwekiemolie vanaf 1ste dag van laatste ongii(9mrt jl) en ben zwanger geworden heb gwn altijd een regelmatige cyclus gehad werkte niet met ovu testen gwn vanaf de dag dat ik klaar was met ongii om de dag geklust tot week na eisprong. En ik denk dat de tarwekiemolie bij mij wel geholpen heeft
hoi mirandje81, ik heb me aangemeld bij menstruatiekalender.nl deze berekent wanneer je je eisprong kan hebben en ook je vruchtbare dagen, hierdoor kan je ook goed je afscheiding in de gaten houden, een maand van te voren ben ik begonnen met mama&baby dagravit pillen, en nu ronde 6 zwanger, vorig jaar ben ik ook zwanger geweest en slikte ik ook de dagravit pillen. Ook altijd klaar komen na je partner, en ff blijven liggen, en de meeste mensen zeggen je moet er niet te veel mee bezigzijn, maar ik was er juist heel veel mee bezig en toch na ronde 6 zwanger, ik ben wel 21 en mijn vriend 27 maar die rookt,drinkt etc. en zo'n maansteen weet ik niet of dat helpt, daar moet je in geloven, maar de enige die weet is god.' groetjesss
Het is en blijft inderdaad een gelukstreffer! Ik heb verder geen tips heb veel van jullie tips opgedaan zijn ookal tijdje aan proberen.
Hoi allemaal, Misschien een beetje off topic, maar ik raak helemaal depressief van het maar niet zwanger worden met alle gevolgen van dien. Ik probeer al vanaf 2010 en helaas geen succes. De menstruatie blijft uit, heb volgens mij al meer dan 100 keer de gynaecoloog bezocht. Heb allerlei tabletten z.a. clomid, clomifine citrate (vruchtbaarheidstabletten) etc gebruikt en toch niets. Heb zelfs een pijnlijke X-HSG moeten doorgaan en mocht niet baten. Ik snap er niets van. Mijn partner wil dolgraag en krijg het gevoel dat het maar niet krijgen van kinderen voor spanning zorgt in de relatie. Pleaseeee help. Ik ben bereid alles te doen! Ik ben 26 en mijn partner is al 39. Ik bid en hoop dat het ooit eens toch zal lukken. Snik snik... Ellechar
Ik ben nu eindelijk na 13 jaar (!!!) zwanger! Wel via de mmm. Kwamen erachter dat mijn man slecht/geen zaad had, dus ICSI behandelingen gehad, overgestapt op Donorzaad, kwamen erachter dat ik al die missed abortions ws heb gekregen omdat ik Hashimot heb wat we niet wisten.. Als er natuurlijke middeltjes waren, zaten er niet steeds meer mensen in de wachtkamer van de fertiliteitsartsen. Denk dat je vooral de lol niet moet vergeten en derest moet laten gebeuren. Als alles goed met allebei is, komt het vanzelf een keertje goed. Er staat een jaar voor, veel mensen worden pas binnen 2 jaar zwanger, zonder de mmm. Zou gewoon gezond leven, en genieten van elkaar.
Hoevaak ik niet aan de artsen gevraagd heb of we er zelf iets aan konden doen......nope niets........en dat je ook niet moet denken dat je het zelf ook maar iets in de hand hebt. Ja zorgen dat je op het juiste gewicht bent allebei, allebei gezond eten, niet roken of drinken of drugs, man boxers en niet te hete baden...lang zittend werk is ook niet goed voor het zaad. Maar goed wat doe je daaraan he, als je man op kantoor zit of chauffeur is. Maansteen moet je in geloven, heb ik ook maanden meegelopen, nou niets geholpen. Man gestopt met badderen, boxers aangeschaft, gezond eten, allebei afgevallen........maar het zaad werd er echt niet beter op. En het wonder is geschied, we hebben een adoptie zoon gekregen na 4,5 procedure, en we hadden nog 2 rietjes over, ga ik ' even' ophalen omdat weggooien zonde is, en opeens blijf ik zwanger!!! Hoe kan dat nou????? Ja ben beter ingesteld op medicatie. Maar wel een kilo of 20 zwaarder, en niets veranderd aan mijn levensstijl, ja dat ik relaxter was omdat onze droom was uitgekomen, we zijn ouders geworden van een prachtige zoon uit China... Heeft het dan toch met ontspannen en loslaten te maken??
van horen zeggen en gegoogle'd want ben zelf ook nog bezig Ten eerste moet je niet iedere dag klussen, daar gaat de zaadkwaliteit van een man van achteruit! Om de dag is het mooiste, en als je geen vaginale douche neemt (waardoor je tevens je slijm mee wegspoelt) heb je altijd een voorraadje sperma in je vagina.. 's ochtends is de kwaliteit van het sperma beter.. denk eens aan het foliumzuur gehalte van je man.. niet in de sauna of in bad.. koop een doosje ovulatietesten.. en vooral.. ontstress..? mijn hemel.. je moet niet vanalles door elkaar gaan gebruiken.. je bent nog maar 8 maanden bezig! ik ben nu 4 maanden bezig.. en was in het begin ook bijna obsessief bezig, maar laat het nu gewoon op z'n beloop.. het komt vanzelf, en als je zo onzeker bent ga dan eens langs de huisarts ipv je vol te stoppen met vanalles en maanstenen om je nek te hangen :S
Voor de dames met een smartphone.. Periodtracker downloaden! kun je alles in bijhouden! cyclus, vruchtbare dagen, ovulatie, dagen dat je klust, symptomen etc etc!
Hoi Wat vervelend dat je geduld zo op de proef gesteld word. Wat ik heb gedaan om mn cyclus na een miskraam weer normaal te krijgen. Tarwekiemolie gebruikt. Die ronde raakte ik ook weer zwanger (nu 32 wk geleden) het zorgt voor een goede doorbloeding van je baarmoeder en voor een innesteling en eventueel luteale fase die wat langer kan worden zodat het vruchtje net wat meer tijd heeft om zich in te graven.. Ik weet dat ik niet de enige ben die er baat bij gehad heeft. Verder ben ik er sinds kort achter dat mn B!2 vitamine veel te laag was en dat dit in verband gebracht kan worden met onvruchtbaarheid en miskramen. Je zou t eens kunnen laten prikken... (is niet hetzelfde als foliumzuur dat is B11) Na de daad bleef ik minstens 20 minuten mn een kussen onder mn billen liggen, niet uitspoelen onder de douche en zorgen dat je ook geen vaginale douches meer neemt. (mocht je dat doen) Ovulatietesten van sensietest (zijn niet zo duur) heb ik 3 maanden gebruikt en in een schriftje geplakt. Zorgen voor minstens elke 2 dagen een nieuwe voorraad zaadjes. (het beste is om de dag maar om de 2 dagen is ook ok) En die opmerkingen.. er niet mee bezig zijn.. voor mij werkten ze niet "je hebt een diep verlangen, daar kun je niet niet mee bezig zijn (ik niet in iedergeval) Eerste keer was het ronde 2 raak en de laatste keer ronde 3 (echter dat was na een mk) Succes!
ovulatie testjes via sensitest (dipstick) en ik heb zelf een maansteen gebruikt. Was binnen 3 mnd zwanger. Mocht je het niet vertrouwen kun je altijd eens langs de huisarts gaan.. als je kan zeggen dat je alles hebt geprobeerd dan willen ze je vast wel helpen. standjes enzo geloof ik zelf niet zo in, maargoed ik ben dan ook niet op een natuurlijke manier zwanger geworden. Ik hoop voor je op goede tips en een snelle zwangerschap!
Tjee wat een hoop mensen die met je meeleven dat geeft je een goed gevoel. Allemaal heel erg bedankt voor al jullie advies en voor de gene bij wie het ook maar niet wil lukken nooit de hoop opgeven gaat het op de ene manier niet dan op een andere manier. Xxxxxx
ik heb ook de periodtracker.... Ideaal!! je moet het zin als een agenda... hij zegt echt niet dat je MOET sexen, maar geeft inzicht! Ik noteer nog even lekker door! ronde 2 ga ik in..
Mirandje, bij deze de tips die ik van mijn huisarts kreeg, en ze hebben geholpen. In 3e ronde zwanger, helaas miskraam, en nu de maand erna (dus ronde 4) meteen weer zwanger. Mijn huisarts zei: de hele cyclus door minimaal 2 keer per week vrijen. Liefst vaker. Soms is de eisprong een beetje van slag en kan het dus ook zo zijn dat je ene week voor / na de menstruatie al bevrucht kan worden. Wij deden het de week van de vermoedelijke eisprong om de dag en de andere weken om de 2 dagen. Elke dag schijnt niet goed te zijn voor de zaad productie. Daarnaast was de tip om ook de man foliumzuur te laten slikken. Dit schijnt goed te zijn voor de kwaliteit van het zaad. Ik heb ook een maansteen gedragen, ik weet niet of dat geholpen heeft, maar ja, het kan denk ik geen kwaad. En daarnaast, genieten van elkaar. Als je zwanger bent is de periode van zwanger worden voorbij en die tijd is ook wel leuk. Ik snap dat je na 8 maanden eindelijk resultaat wil, maar het gaat niet altijd meteen zo als je het het liefst zou willen. Heel veel succes