ik doe het bakken in microwave oven het doet net als een tradioneel oven ... als het bij lasange werkt dan moet het ook wel bij appeltaart dan hmmm heeft iemand ervaring ? ik had laatst geprobeerd om een cake te maken maar het was mislukt .. van binnen was het nogal zacht en weet echt niet hoe het anders moet uit zien ...daarom wil ik bij appeltaart goed hebben ik heb gas oven en weet echt niet hoe het werkt (lang verhaal) heeft iemand hier ook een magetron oven mijne is een magetron - oven - grill alle 3 in 1 en hoeveel graden moet ik bakken? en voor hoelang ?
Ik lees mee...wij hebben in ons nieuwe huis ook een magnetron en oven in 1. En ik mag nogal graag appeltaarten en cake's bakken
Ik bak alles in mijn combi! Je moet goed kijken naar welke standen je oven heeft. Hij moet op de boven en onderwarmte staan voor het beste resultaat. Als je alleen circulatie hebt kan het ook, maar is het even uitproberen... Het hangt van je recept, hoeveelheid beslag/vulling af hoe lang het moet!
ik snap dat combi niet? bedoel je combine? want dat staat er op bij mijne! nou het is niet in heel groot schaal past niet echt dus gewoon medium /small is 200 graden goed of niet?
Je kan de appeltaart beter op een iets lagere temperatuur bakken en dan wat langer anders word de buitenkant zwart terwijl het binnenin nog niet gaar is. Ik zou de oven op 160 of 170 graden zetten en ik doe de appeltaart dan meestal ongeveer een uur in de oven. Je kan de temperatuur in ieder geval beter wat lager hebben en de taart er langer in laten dan de temperatuur te hoog waardoor de binnenkant niet gaar word. Gewoon kijken dat je taart er mooi goudbruin uitziet ( hier dus meestal na ongeveer een uur maar dat is per oven verschillend).
Ik heb ook een magnetron/oven combi, maar bij mij (en volgens mij altijd, want magentron en oven tegelijk kan volgens mij niet eens) moet je eerst kiezen of je de oven wil gebruiken of de magnetron. Voor een appeltaart kies je vanzelfsprekend de ovenfunctie. En als het dan een heteluchtoven is, moet je temperatuur 20-30 graden lager zetten dan in de beschrijving staat.