Wanneer kopen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Desii, Jan 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Desii

Desii Actief lid

Nov 7, 2009
    271
    0
    0
    Hutje op de hei
    Hallo dames,

Ik ben 5 weekjes zwanger van mijn eerste, maar heb nu al de neiging om de baby kamer in te richten en alle spulletjes te kopen. Erg vroeg natuurlijk, maarja, ben nog maar met 1 ding bezig. Vanaf wanneer zijn jullie hier mee begonnen en hoe je jezelf in? :D

2. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Heb me redelijk kunnen inhouden tot na eerste echo (9wk).. toen langzaam de eerste rompertje en pakje gekocht..
    Daarna gaan orienteren op wat voor kamertje ik wou; welke meubels, welke kleur, welk behang, wat voor stoel etc etc.. dus gewoon heerlijk aan het MP en googlen geweest.. Hiermee heb ik mezelf een poos kunnen weerhouden van het kopen..
    en vanaf een week of 16 denk ik echt aan het shoppen gegaan :D

Nu met 28wk is het kamertje zo goed als klaar en halen we woensdag de laatste bestelling bij de babydump op :)

3. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    Hahaha, geniet er maar van, van al die voorpret en rondneuzen!
    En gefeliciteerd natuurlijk!

Volgens mij moet je gewoon doen wat je zelf wil hoor.
    Ik begon wel al zo vroeg na te denken enzo. Maar echte aanschaffen... nee pas later.
    Ik heb voor ons 1e kindje een miskraam gehad met 7 a 8 weken. Daarna was ik ook om deze reden erg voorzichtig. Voor mij voelde het pas dat er iets te vieren was toen ik de eerste maanden erop had zitten. Een eerste aankoop deed ik dan ook pas na 12 weken.
    Grote aankopen deden wij ergens tussen de 17 en 20 weken geloof ik. Dan bedoel ik meubels en kinderwagen. Omdat daar soms een levertijd op zit. De rest maakt niet uit.

Volg gewoon je eigen gevoel, dat is het belangrijkste. Wat een ander ervan vind, boeien...... :)

4. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ten eerste gefeliciteerd!!!!

Je moet vooral je gevoel volgen, maar ik zelf heb wel even gewacht met de eerste spulletjes tot na de eerste echo (91/2 week). Toen heb ik wat kleins gekocht. De grotere dingen, zoals het kamertje enzo heb ik pas gekocht na een week of 15, in ieder geval, na de eerste 12 weken, dan zit je toch wat safer!! Aanrader is om bij de aanschaf van grote dingen te vragen of het ten alle tijden terug kan, bijvoorbeeld bij een miskraam. Dat kan bijvoorbeeld bij de babydump tot en met de geboorte!!!

Succes ermee!!!

5. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Als voorpret kocht ik gerust af en toe een pjama, sokjes, slabbers enz. De grote dingen hebben we besteld met 16 weken (was nog net een goede aanbieding) en na de 20 weken ben ik los gegaan qua kleding (is toch een stuk leuker als je het geslacht weet). Afgelopen week is vriendlief begonnen aan het voorwerk en over 1,5 week worden de spulletjes gebracht. Heerlijk om er mee bezig te zijn! Doe wat je zelf leuk vind, flink orienteren over vanalles en nog wat is ook nuttig en leuk! Veel plezier!

6. zafira

zafira Fanatiek lid

Feb 18, 2010
    1,962
    126
    63
    zuid holland
    Wij hebben tot nu alleen wat kleine dingen gekocht en na de 20 weken echo gaan we helemaal los. We zijn al wel begonnen met de babykamer maar ook pas sinds een week.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik ben alle 3 mijn zwangerschappen pas gaan kopen na een goede echo, behalve ene knuffeltje heb ik niks gekocht. Ik heb zelf nooit een miskraam gehad maar zou het zelf lastig vinden dat als het mis zou gaan ik met allemaal babyspullen zou zitten. de knuffel had ik juist bewust gekocht voor als het mis zou gaan, als herinnering.

Maar ik ben pas echt gaan shoppen toen ik na 20 weken wist wat het werd, zodat ik alle sin kleur kon kopen.

8. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Niets mis met alvast al goed rondspeuren op internet naar wat je zou willen kopen. Wij hebben pas na de echo (10 weken) de eerste spullen gekocht.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Bij mijn zwangerschap heb ik tot de echo bij 12 weken niks gekocht. Daarna begonnen met een paar neutrale rompertjes en wat kastvulling (hydrofielen etc).
    Bij de 20 weken echo hoorden we het geslacht, en zijn we echt los gegaan met kopen. Vanaf dat moment ook de babykamer, kinderwagen etc pas aangeschaft. Eerder durfde ik dat echt niet.

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

gefeliciteerd met de zwangerschap!!! hiihhihi en wat komt mij dat toch bekend voor!!!!!! hoe moeilijk het ook is..wacht toch nog maar even met kopen,niet zozeer omdat het (hopelijk niet natuurlijk) nog mis kan gaan, maar omdat je dan grote kans heb dat je een hoop onzinnige dingen gaat kopen.

bij de eerste ben ik met ongeveer 20 weken pas echt begonnen met spulletjes kopen. rond 36 weken had ik alles af, ook de kamer. nu bij de tweede niet schrikken...ben ik net pas een weekje begonnen met spulletjes kopen:). het grooste gedeelte heb al zijn nog maar een paar kleine spulletjes die erbij moeten.

heel veel koopplezier straks en erg veel succes met de komende 35 weken zwangerschap

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,553
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier een beetje vergelijkbaar met Lennylenn... heb nu (is de tweede) nog maar een paar kleine dingetjes gekocht. Uiteraard hebben we al heel veel, er zijn altijd dingetjes dat je denkt dat je het nog moet hebben :D En daarbij... onze frummel wil nog niet echt meewerken, dus we weten nog niet of het bij het roze kunnen hoduden (dan hoeven we helemaal nog maar weinig) of dat we alsnog vanalles blauw moeten gaan halen ;)

Maar ik zou voor de grote dingen sowieso wachten tot na de twaalf weken hoor. Wij hebben de kinderwagen, box & maxicosi rond de 16 weken gekocht, overgenomen van nicht, wel pas gekregen eind zevende maand. Kamertje hebben we gekocht toen ik al zes maanden was... maar dat was showmodel... dat scheelt uiteraard ook.

12. Hier al wel rondgeneusd en wat uitgezocht, vorige keer wist ik het ook al direct.. maar het daadwerkelijke bestellen hebben we met 17 weken zwangerschap gedaan en zullen we straks ook doen.
    Kleertjes en spulletjes ga ik ook pas kopen zodra ik het geslacht weet, voor een jongetje hoef ik niet zoveel en voor een meisje wat meer :p

De reden dat ik nu zo vroeg ging kijken is omdat we het huis moeten verbouwen voor er nog een babykamer bij kan komen.

Ik zou nog niets grootst kopen, maar kijk alvast lekker rond, zoek spulletjes uit enzo ;) kopen kan voorlopig nog!

13. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

wij hebben alleen kleine dingen gekocht voor de 20-weken echo. Afgelopen zaterdag hebben we de babykamer besteld en meteen wat roze kleertjes enzo gekocht.

14. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    gefeliciteerd! ik ben na de 20 weken echo echt losgegaan hahaha...was er bij 5 weken ook nog niet echt mee bezig...was meer bezig met...he wat gek ik ben zwanger hihihi...en was meer bezig met me lichaam..pas na de 20 weken echo ging ik het me steeds meer realiseren whaaaaa... :D en nu ben ik meer bezig met...heb ik wel alles? ik moet nog dit hebben en dat en zus en zo hahha

15. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ben al begonnen met shoppen toen ik gestopt was met de pil... Elke keer een paar kleertjes, slabbertjes, sokjes enzo kopen.
    Dan ben je er toch al lekker mee bezig! Heerlijk....
    (ik was wel snel zwanger)

En ja nu, nu heb ik echt veeeel te veel spullen!!
    Maar vind ik helemaal niet erg, heb lekker kunnen genieten van de voorpret en t shoppen.
    Nu heb ik mezelf wel een babykleding verbod op gelegd!!:D

16. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb nu op een knuffeltje na niks gekocht. Wel spaar ik wekelijks geld voor de baby. Dat gaat op de spaarrekening en als over 3.5 week de volgende echo goed is, dan gaan we wat meer kopen. Grote spul denk ik pas vanaf een week of 16-20.

Share This Page