neuscorrectie deel 2

Discussion in 'De lounge' started by pinter, Nov 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Hallo dames,
    een aantal weken terug heb ik hier een bericht geplaatst of iemand ervaring heeft met een neuscorrectie,dit omdat ik erover zat te denken om dit te gaan doen......

Nu is het dan bijna zover,ik wordt half januari geholpen!!!!!!
    Ben bij de arts geweest,en ik moest al geholpen worden om mijn tussenschot recht te zetten,dit staat scheef en is erg smal,waardoor ik altijd weinig lucht heb,en al jaren aan de neusspray zit..
    Ik heb meteen gevraagd dat als ze toch gaan snijden,of ze dan niet meteen mijn neus ff wat wilden fatsoeneren:D..
    Dit was bij mij van toepassing,dus ik krijg een algehele neuscorrectie,operatie duurt zo'n 3 uur,en het is onder narcose....Ben er erg bang voor,maar eigenlijk heb ik er ook wel zin in,ondanks de pijn die gaat komen....hoop dat ik binnenkort eindelijk eens foto's van mezelf van de zijkant durf te maken.....

2. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    1,154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat spannend meid! Hoop dat het heel mooi wordt en dat je er helemaal happy mee bent! Succes!

3. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    hey meis,

Lees goed op inet over evt fouten. Mijn vriend heeft het ook gehad, en helaas niet goed gegaan. Bij hem werd het tussenschotje recht gezet... achteraf hebben ze een stuk weggebikt. Hij kreeg een ontsteking in het kleine wondje wat ze maken, en daardoor is zijn tussenschotje uit het neuszakje gevallen. Door de ontsteking konden ze hem niet helpen, dus is het zo gegroeit. Aan de buitenkant zie je er niks van maar hij kan alleen nog maar minimaal ademen door 1 van zn neusgaten.

Op de ontsteking na is het hem meegevallen. Hij was uiteraard erg moe na de narcose. Verder veel slijmvorming gehad ( kan ook met ontsteking te maken hebben ) waardoor zijn holtes ook begonnen te ontsteken....

ik wil je niet bang maken meis.... en ik hoop van harte dat het goed gaat! Kan me voorstellen dat je er naar uit kijkt, maar lees a.u.b. de risico's!

4. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,057
    885
    113
    Spannend zeg!
    Hopelijk gaat het allemaal goed en heb je na de operatie eindelijk een neus waar je je niet meer aan ergert!
    Succes!

5. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Hey,

ik heb veel gelezen over diverse risico's,maar zoals bij veel operaties kan er altijd wat misgaan.....
    Wat erg dat het bij je vriend zo is gelopen zeg,had hij voorheen ook zoveel last van benauwdheid??
    Ik zie er best wel tegenop hoor,maar heb het er voor over.
    Heeft jou vriend destijds ook een corrctie aan de neus gehad,of alleen het tussenschot recht zetten??

groetjes Petra

6. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

heey

goed van je zeg dat je het nu eindelijk laat doen:D
    ik hoop dat jij je straks een heeeeeel stuk beter gaat voelen over je neus:D

7. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik kan me je topic nog herinneren. Goed dat je doorzet. Heel rot als je ergens onzeker van wordt en inderdaad als ze dan toch bezig zijn, dan maar gelijk goed!
    Valt er een last van je schouders af nu je de keuze hebt gemaakt?

Je komt toch nog wel je nieuwe neus showen he ;)

8. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    hahaaa,ik kom zeker mijn nieuwe neus showen ja...ik zal dan een voor/na foto plaatsen...
    bedankt voor de steun dames,liefs x peet

9. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Heeft tussenshot recht laten zetten, athans dat was de bedoeling... achteraf is er alleen gebikt en is zijn tussenschot los komen te zitten en dus vergroeit.
    Hij had altijd veel slijmvorming, verder had hij geen vernauwt neusgat.. waar hij nu onwijs veel last van heeft.
    Wat ik al zei, op de ontsteking na vond hij de pijn meevallen, hij was ook bijna niet blauw.Wel heel moe van de narcose ( EEN WEEK) en een weekje hoofdpijn ( logisch ook) maar totaal niet ondragelijk.
    Hij heeft heel lang aan de nasonex gezeten om zijn holtes ontstekings vrij te houden. Hij heeft daarna iedere week controle gehad en te horen gekregen dat ze er niks aan konden doen, en dat hij een pechvogel was...

Ik heb na de operatie eens gekeken naar het sneetje wat ze gemaakt hebben, maar zag gelijk dat het niet goed was, stond open! Naar mijn idee heeft er nooit een hechting in gezeten.

Krijg je trouwens tampons of plaatjes? Plaatjes zijn fijner als tampons, is een tip om naar te vragen. Dan trekken ze geen haartjes mee zodra ze eruit gaan. Wel krijg je even wat meer last van bloedingen. Krijg je een dagopname?

10. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Hoi,

jeetje,jou vriend is wel echt een pechvogel ja....
    Als ik het goed begrijp is hij er nu slechter aan toe dan voorheen??

Ik krijg tampons en een gipskapje,na 4 dagen gaan de tampons eruit.
    Ze hechten aan de onderkant van mijn neuspunt,en het is een dagopname ja,mits ik vroeg in de ochtend al geholpen wordt want ze doen het onder narcose.

Ik vraag me wel af of je dan iets van gezinshulp krijgt,mijn vriend kan niet zoveel vrij krijgen,en ons zoontje is dan 7 maanden,en ik begreep dat ik de eerste dagen niks mag,laat staan kan.....

Ik heb ook veel last van slijm,buiten constant een natte neus,en binnen slaat de boel dicht.
    Tijdens de bevalling lag ik aan de zuurstof,niet alleen omdat de kleine het slecht deed in de buik,maar ook omdat ik geen lucht kreeg.
    moest door mijn mond ademen,en schoot door de warmte (juni) telkens in een hoestbui...en nee,ik rook niet,hahaaaa,kan er geeneens tegen....

11. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    herkenbaar, dat had hij ook!

Hou er idd maar rekening mee dat je een week plat ligt, je hebt nergens zin in en voelt je loom/ziekjes. Ik heb er een week voor vrij genomen toen.

Je zu het aan kunen geven in het ziekenhuis en vragen om thuiszorg? weet alleen niet of je er wel recht op hebt?

12. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    nee,ik zal binnenkort eens met de dokter contact op nemen,misschien weet hij meer....

13. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    zal ik zeker doen meis! Is wel zo handig, zeker nu je een kleine hebt!

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    spannend meid! Het wordt vast heel mooi!!

15. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties dames.......ben benieuwd als het zover is,jullie krijgen het resultaat te zien..

groetjes peet

Share This Page