Help ik heb zoooooo'n slaap

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door melle, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Mijn dochtertje is nu 3 maanden en krijgt nog volledige borstvoeding. Overdag komt ze nog steeds om de 3 (soms 4) uur. Ze doet het hardstikke goed en ligt op de bovenste lijn van de groeicurve.
    Allemaal fantastisch, maar....... s'nachts komt ze soms wel 3/4 keer en dat trek ik niet meer. Ben van de week ook weer begonnen met werken en ik heb nog een ventje van bijna 4 rondlopen.
    Heeft iemand tips voor doorslapen of anders maximaal 1 voeding per nacht???
    Het rare is dat ze s'avonds wel eens 5 uur achter elkaar slaapt, maar dat doet ze dus te vroeg. Ze zou dit s'nachts moeten doen. Ik heb geprobeerd om dan s'avonds gewoon om de 3 uur aan te bieden in de hoop dat ze dan s'nachts doorslaapt, maar helaas...
    Heb ook geprobeerd om de voeding van rond 23.00 afgekolfd in fles te geven, maar dan komt ze nog 2 x s'nachts...
    Het zal er allemaal wel bijhoren, maar ik ben zooooo moe.
    Als iemand nog DE tip heeft, hoor ik dat graag.
    (het helpt al om het even van me af te schrijven haha).
    Mijn vriend heeft zo iets van, begin dan maar aan de kv. Maar dat is denk ik ook geen garantie.
    Op het consultatiebureau vonden ze dat ze maar gewoon door moest slapen. Beetje water geven of een speen (speen vindt ze helaas niet echt lekker, meestal kokhalzen).
    Wil ook wel papje gaan geven (rijstebloem met afgekolfde borstvoeding) maar dat mag pas over een maand.

Nou ik hoor het graag!!

2. fafje

fafje Niet meer actief

doet ze het allang? kan namelijk ook bij de 3 mnd sprong horen, groeispurt...
    ik kan je verder niet helpen qua tips, heel mss werkt het als je savonds gewoon om de 2 uur aanbied, paar dgn even proberen?

Of idd troosten proberen zodner te voeden, mijn zoontje moest ook kokhalzen van de speen, maar die was een tijdje gewoon te groot voor zn mondje...ik geef em altijd zó..dat ie er zelf aan gaat zuigen, dus niet in 1 xin zn mondje doen zegmaar..

mss een lekker badritueel voordat ie echt gaat slapen...en dat ie savonds eerder 5 uur slaapt..ik zou dan wel eerder aanbieden, anders gaat ie naar zijn idee vroeg de nacht in...

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je baby is 3 maanden. Ik moet je helaas vertellen dat het er dan wel een beetje bij hoort hoor! Kan je niet kolven en om en om met je man flesjes geven?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

En die 5 uur dat ze 's avonds wel slaapt, vooral zelf ook op bed duiken! :)

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hier ook het idee dat ze juist vaker komt - overdag en 's nachts - en ook overdag weer korter slaapt als ik thuis ben, juist doordat ik weer ben gaan werken. Hartstikke logisch als dat zo is, ze heeft dan vast mama-honger, ze moet me 3 hele dagen missen ineens.

Hoop dat het snel weer wat bijtrekt en nu geef ik er maar lekker aan toe.

Ik probeer wel echt overdag "aan te dringen" bij haar om voldoende te drinken, ze is nl ook nog eens nogal snel afgeleid en heeft de neiging de borst dan even niet zo belangrijk te vinden.

Hier ook een 5-uurs blok als ze de nacht in gaat. Dat varieert wel een beetje hoe laat ze dat blok "doet", maar ik weet wel dat ik dat niet kan manipuleren, als ik haar om 22u of 23u wakker maak voor voeding doet ze gewoon geen 5-uurs blok meer.

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier sluit ik me bij aan... Ik begrijp wel dat je het zwaar vindt maar als je het echt niet trekt, zou ik kolven en je man 's nachts een latne op staan of een co-sleeper maken/kopen zodat je er niet uit moet! Hebben wij hier ook gedaan en scheelt véél in slaap, vind ik.

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mijn zoontje van 3,5 maand komt sinds een paar weken ook weer 2x per nacht.

Tuurlijk is het vervelend, ben ook weer aan het werk en ontzettend moe, maar denk maar zo, het gaat voorbij, hij heeft het nu gewoon even nodig.

8. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Bedankt voor de berichtjes! Ik begrijp ook wel dat het erbij hoort, maar vind het zo vervelend dat ze s'nachts om de 2 uur komt terwijl ze dat overdag niet doet...
    Ik ga nu proberen om s'nachts alleen afgekolfde flesjes te geven, misschien drinkt ze dan toch meer en slaapt ze wat langer. Denk dat ik ook het aanbod van mijn schoonmoeder (is over uit rusland) om s'nachts de voedingen te doen, voor een paar nachten ga aannemen.

9. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Nu 2 nachten verder en het gaat weer beter! Ze krijgt nu de nachtvoeding (rond 3 uur) afgekolfd uit fles en dit drinkt ze beter (valt niet zo in slaap) waardoor ze nu dus maar 1 x komt s'nachts! Hopen dat dit zo blijft want voel me meteen al een stuk uitgeruster....

10. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wat fijn dat het beter gaat!
    Hier hetzelfde in de periode 3-4 maanden. Net begonnen met werken en Eef die drie keer in een nacht om voeding vroeg. Wat was ik moe en wat zat ik er doorheen.
    Gelukkig is het een fase. Dat houd ik mezelf regelmatig voor: het gaat voorbij!

11. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde hoor....mijn dochtertje komt ook nog iedere 3 uur. Heel soms laat ze er 5 uur tussen zitten maar dat is dan ook na de voeding van 22.00 uur dus helaas ook ik heb nog gebroken nachten.

Sterkte!

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het hoort er natuurlijk bij, maar dat neemt niet weg dat je er (zeker in combinatie met werk en nog een kindje) doodmoe van wordt!
    Fijn dat je een oplossing hebt gevonden die helpt!
    Ik merk hier trouwens ook dat zoonlief me soms een aantal nachten achter elkaar flink uit kan putten. Maar net als ik echt ga denken: "dit trek ik niet meer", slaapt hij ineens één of twee nachten beter (één of zelfs geen voeding) en dan kan ik er weer even tegen.

13. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Ja had het vandaag nog over met mijn vriend. Met de eerste kan je nog 's lekker overdag mee gaan tukken, maar met de tweede lukt dat niet meer (ja af en toe in het weekend). Dat mis ik dan toch wel hoor.
    Maar als ze zo doorgaat hoor je mij ook niet meer klagen. 1 x per nacht eruit is vol te houden (en vooruit heel af en toe mag het dan ook 2 x hahaha)

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind 1x per nacht ook wel te doen, vooral als ie het een beetje goed timed. Laatste dagen kwam hij steeds om half vijf, terwijl ik er om kwart voor zes uit moet. Na het voeden heb je dan net zo'n korte tijd over dat je weet dat je beter wakker kunt blijven. Dat doe ik nooit, omdat ik toch alle slaap wel goed kan gebruiken. Maar als je dan na zo'n kort slaapje wordt gewekt door de wekker... Dan heb ik liever dat hij om twee of drie uur 's nachts eet!
    Maar goed, ik blijf maar hopen dat jij steeds iets later gaat drinken totdat ik altijd een hele nacht kan slapen.

Deel Deze Pagina