Ik ga sowieso de huisarts bellen maar hoop eigenlijk meer te kunnen zeggen dan dat kind een vage plek heeft, sowieso hoop ik dat het zonder afspraak kan, dat gewft nogal veel gedoe hier. Plek zit er al een maand of 2, eerst heel klein dus niet echt wat mee gedaan maar wordt nu rap groter. Ik kan er niet echt iets van maken, tis geen 5e of 6e ziekte ofzo, vind het vooral apart dat het opeens zoveel groter wordt, en er nu aan de andere kant ook een plek ontstaat.
Ik zou het zeker vene laten checken bij de huisarts. Misschien een ring nav een tekenbeet? Of ringworm?
Zoals al genoemd, lijkt op een tekenbeet maar als het er al langer zit en aan de andere kant ook ontstaat dan denk ik eerder ringworm
Ik gok ringworm. Weet iemand of je daar gewoon Daktarin voor kan gebruiken? Ik heb nu zelf een plek. Huisarts was gehaast en noemde het eczeem...
Daar lijkt het inderdaad op, jullie zijn geweldig. Hij knuffelt onze pup vaak dus de bron is ook direct gevonden. Huisarts gaat er even naar kijken en dan kunnen we gaan smeren. Kon er echt niets van bakken zelf. Teek zijn we hier erg alert op, had hij in april op zijn onderste ooglid, raarste plek ooit hoor...
Gewoon lekker met de pup laten knuffelen hoor! Ringworm is gewoon een huidschimmel die je altijd al bij je hebt, maar de afweer is uit disbalans. Heeft niks met de hond te maken.
Ik ga het hem ook niet vertellen, anders durft hij inderdaad niet meer te knuffelen en dat geeft hem juist zoveel rust en blijheid...