Fenja gaat iedere avond onder de douche. Vind ze heerlijk en het hoort bij haar avondritueeltje. Als jij en je kindje er geen problemen mee hebben, gewoon lekker doen dan!
Lynn gaat iedere avond in bad of onder de douche. Het is onderdeel van het slaapritueel. Eerst was het niet echt nodig, maar nu ze kruipt en al haar eten in haar haar smeert, moet het toch wel. Op warme dagen douche ik zelf ook meerdere keren op een dag. Je zou kunnen kijken hoe het huidje van je kindje er op reageert en als het geen problemen geeft, lekker doen
Norah-lynn gaat om de dag uitgebreid in bad, ik was ze wel vaak met een zwitsel washandje, van die wegwerpwashandjes, erg handig. Ik was ze daarmee, als ze een vieze spuitluier heeft gehad..lekker fris allemaal.
Nynke gaat ook elke avond mee onder de douche, dit is ook een deel van het "naar bed gaan ritueel" geworden. Ze wordt echter niet elke dag helemaal ingezeept, ze krijgt hier een ontzettend droge huid van, ondanks olie, bodylotion e.d. Ze heeft een tijdje geleden een schimmelinfectie gehad, mede het elke dag wassen met zeep was hier de oorzaak van.
Mij is het volgende geleerd, en niet door de kraamverzorgster, maar toen ik nog op school zat: Je huid heeft 24 uur nodig om te herstellen van zeep en water. Als je iedere 24 uur doucht is je huid alleen maar aan het herstellen. Het beste is (voor iedereen) om eens in de 48 uur te douchen. Dat zorgt ervoor dat je huid soepel en jong blijft. Ook zou je de kans op huidproblemen verminderen... Dus jij, je man en je kids zijn gewoon heel snel oud
Hoi, Laura is de eerste 2 maanden 2 keer per dag in bad gegaan! Dit op aanraden van het cb vanwege de hitte hier! Nu gaat ze soms 2 keer als we naar het strand zijn geweest, maar normaal gaat ze nu alleen savonds in badje! Dus ik weet niet waar het vandaan komt dat het slecht is voor je kleine!
Ik denk dat het alleen slecht is voor de huid als je elke keer zeep gebruikt. Als je hem nou alleen lekker afspoelt met alleen water is er volgens mij niks mis mee. En als je kleintje er van geniet, waarom dan niet? x LInda
hmmz ikzefl douche ook elke dag! dat ik meniet douche is echt een uitzondering gebeur hhogstens 2 keer in een jaar hahahaha, ik badder mijn dochtertje elke avond, nu moet ik erbij zeggen dat ik haar om de dag echt goed tussen haar beentjes was en de andere dagen gewoon er een beetje tussendoor en klaar maar dat doe ik absoluutniet met zeep! gebruik dus ook heel wat washandjes per dag
erg overbodig zou ik zeggen....lijkt me ook zeer tijdrovend trouwens. Ik ode Indy om de dag en soms om de 2 dagen als het zo uitkomt...zo vies worden kleine baby´s nog helemaal niet en 2 x per dag lijkt m inderdaad niet echt goed voor de huid.
Ons kindje gaat 2x per week onder de douche of tummytub. Mocht het vaker nodig zijn dan vaker natuurlijk, maar ik zou niet weten hoe kleine kindjes al zo vies kunnen worden. Wordt natuurlijk wat anders als ze in de zandbak gaan spelen enz. Ik doe vaak even een nat washandje om gezichtje en handjes. En billen doe ik met billendoekjes even schoonmaken. 2x per dag lijkt mij echt iets te veel van het goede (ook voor jezelf trouwens). Mat ik vragen waarom je zo vaak gaat ? Zit daar een bepaald idee/geloof achter ? Of ben je gewoon heel erg schoon.
Luca gaat om de dag in badje. Alleen als het heel erg warm is en hij veel heeft gezweet gaat hij vaker. Ik was wel elke dag zijn billetjes met zwitsal wasgel.
Sam ging ook nooit elke dag in bad of onder de douche omdat het idd zo slecht is voor zijn huidje. Inmiddels hebben we geen keuze... meneer gaat nu als een soort swiffer over de grond en daar blijf je toch niet echt schoon bij. Vloer wordt toch veeeeeeel sneller vies dan je zou denken. Nu 'moet' hij wel dagelijks want anders kan ik het echt terug zien aan de vlekken in zijn bedje
Mali gaat standaard elke ochtend mee onder de douche en soms ook savonds even in bad maar dat is heel af en toe als ze vies is van het eten enzo. Ze vind het heerlijk en ik doe het al vanaf het begin en haar huid is zelfs vettig van haarzelf. Dus wat voor jou goed voelt moet je doen!En als je aan het huidje merkt dat het erg droog is zou ik gewoon minderen. Succes en veel badplezier
Keano gaat 1x per dag in bad, hij wordt (nog) niet zo erg vies nu. Ik doe Keano bijna altijd 's avonds in bad, soms slaan we ook wel eens een dagje over als ik moet werken. Liefs, misspuma
Is helemaal niet goed om je kleine zovaak in bad te doen. Om de dag is al vaak genoeg. Elke avond even de billetjes wassen en schone kleding is zat. Is erg slecht voor een babyhuidje zo vaak in het water, al het vet gaat weg.. Ik doe Eliza 2 keer per week in bad. Vind het zelf eigenlijk ook een drama om haar in bad te doen, maar ik heb nou eenmaal een driftig meiske