Ik wil die baby eruit!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door TiTaRa, 20 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

nou idd hoop het echt want wat ik jullie nog niet verteld heb is dat ik ook zware aambeien heb door afgelopen vrijdag die weeenstorm daar heb ik die klote aambeien bij opgelopen kom net terug van de huisarts met een zalfje die haalt het gevoel eruit zodat ik gewoon weer alles kan doen...dus hopen dat het help... en nu vanmiddag nog pfff word gek van verlos en huisarts en ziekenhuis....

2. samantha1985

heb het gevoel dat elke week wel weer wat bij komt bij de zwangerschap.... Is niet leuk meer.... En ff voor de aambeien door die weeen zijn ze zo groot en hard geworden dat ik een operatie moet ondergaan om ze weg te krijgen de zalfjes die je normaal krijg om het te laten verdwijen is voor mij geen optie omdat ze zo groot zijn....snik snik dus als ik bevallen ben hoef ik alleen de huisarts te bellen en die gaat gelijk een afspraak maken om het te laten verwijderen dus word weer leuk dit jaar lig ik weer met me verjaardag in het ziekenhuis net als vorig jaar voor me galstenen die ik toen heb overgehouden van de eerste bevalling... pfff het zit me ook echt niet mee zeg....

maar soms vraag ik me af hoe doen ze dat in afrika die zwangere vrouwen die al die klachten hebben die krijgen niets of hebben geen huisarts in de buurt of verlos in die arme wijken pfff heb echt respect voor hun jeetje zeg daar zit ik nu opeens aan te denken en wij maar klachen pfff eigelijk ook te erg voor woorden want wij hebben het eigelijk nog goed en makkelijk met al die medicijnen....

3. samantha1985

ooh vreselijk als het niet door wl zetten weet er alles van helaas... En door die klote weeen storm heb ik klote aambeien gekregen grrrr....hoop dat jij het niet gekregen heb want das zo vreselijk..
    maar hopelijk gaan die 2-3 cm ontsluiting snel door zetten en mag je snel van je beeb genieten... (ben jarloers)

4. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Aah, mams, arme mijn vreselijk zeg!! :( en de verloskundige wil je niet helpen? Je vliezen breken of naar t ziekenhuis doorsturen.
    Als de bevalling straks echt begint dan ben je gewoon helemaal stuk!!

5. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    hoe kun je aambeien krijgen door een weeenstorm?????
    die krijg je toch door het persen?! dat heb je toch niet gedaan?

6. samantha1985

nee maar daarvoor had ik ze niet en ik heb toen vrijdag aardig wat weeen gehad en opeens had ik ze... dus ik meot ze wel daar van hebben... en volgens de dokter kon het er idd wel van komen omdat er toch een soort van druk bij zit...

7. samantha1985

ff iets heel anders wil wel eens weten hoe jullie buikjes eruit zien...
    hier die van mij net gemaak ff via de cam hahah...

8. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    oke! nou dan vrees ik t ergste voor je bevalling.....sorry...

9. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    mamsPfff zoals ik al op fb zei: het zit jou toch echt niet mee he!! Ik duim voor je dat het snel een keertje doorzet!!!

Mooie buik hoor samantha en wat klote dat je er nu aambeien aan over hebt gehouden... De klotezooi blijft komen he!!

tresje dank je wel!! Laat jullie zo snel mogelijk weten wat de gyn gezegd heeft

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook vreselijke aambeien door het indalen enkel al. Dus dat klopt idd wel: alle druk die erop komt, kan het veroorzaken... :(
    Hier van het weekend 2 keer op de HAP gezeten om een getromboseerde door te laten snijden, en zometeen naar de huisarts omdat er alweer eentje zit :(
    Bereid je maar vast voor op na de bevalling, want daarvan gaan ze dus idd wel echt alleen maar erger worden :( Bij Thirza had ik echt de hele zwangerschap last van aambeien, en waren het na de bevalling gewoon pingpongballen. Erg grappig, NOT: dag 4-5 zulke aambeien, van voren stuwing cup Z en kraamtranen.... :(
    Zodra ze getromboseerd zijn, gaan ze niet meer vanzelf wegtrekken en kun je ze het beste even open laten snijden: er zit dan namelijk een stolsel in, en als ze die er even uitsnijden, (vraag verdoving!), gaat de druk eraf en is de pijn een heel stuk minder!

Ik heb ze deze zwangerschap trouwens goed onder controle gehad met extra magnesium en vitamine D, (voorkomt verstopping), maar nu onze kleine dame dus eind vorige week echt helemaal ingedaald ging liggen, is er geen houden meer aan :(

@Mams: jeetje, wat heftig joh! Hopelijk zet het snel nu wel echt door!

TiTaRa: succes bij de gyn!

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Heb me vergist...moet over een uurtje richting de VK ipv morgen.
    Dan zullen we wel horen of het iig wat heeft gedaan gister... En of ze misschien nog iets voor me kan betekenen

12. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Lanaken (Rekem)
    Zo dames... Kom net van de gynaecoloog en hij heeft me gestript!
    Hopelijk gaat het dus binnen paar uurtjes beginnen en als ik egen vrijdag nog niet bevallen ben dan moeten we vrijdagmorgend naar het zkh en gaan ze me inleiden :D oooh zalig om te zien dat er eindelijk een einde aan gaat komen!!

13. samantha1985

Oooh beter.... nou hopen dat het maar snel komen mag dan...

Ik kom er ook net vandaan bij mij kunnen ze nog niets doen alles zit pot en pot dicht nog en ook nog geen verweeking grrrr....
    ze gaf me wel als tip mee stel dat ik weer een weeen storm krijg dat ik gelijk de douchestraal op me rug en buik moet richten niet vanwegen de pijn maar zodat het door kan zetten er zit een stofje in je lichaam of zoiets had ze over dat het dan door kan zetten als je de douchestraal gebruik.. dus dat gaan we dan maar proberen als ik weer zo weeen storm heb...

En idd aambeien kan je krijgen door weeen je baarmoeder druk op je aders en dat veroorzaak aambeien zat ze me heel leuk uit te leggen...

verders moes ik alles gewoon nog in de gaten houden en ze hoop voor mij dat als ik weeen krijg het door gaat zetten zodat zei of de gyn iets voor mij kunnen doen... want ze dag zelf ook dat ik al ontsluiting had en ze ging ook voelen en wou me vliezen ook door prikken als dat zo was zodat ik eindelijk er vanaf zou zijn van al die ellende maar zei baalt net zo erg als mij..

Dus ik moet nog ff doorbijten en ik mag volgende week dinsdag weer terug komen.... snik snik kan wel janken....

14. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Lanaken (Rekem)
    Ppfff hoe klote samantha :( jammer dat ze voor jou nog niks kunnen doen....

Ben wel enorm blij met je tip dat je onmiddellijk de warme stralen op je buik of rug moet richten!! En ik duim alsnog dat je een weeenstorm krijgt en dat alles doorzet! Heeeeel veel succes x

15. samantha1985

dat hoop ik ook en de verlos ook.... dan kunnen ze eindelijk wat doen... maar ja we blijven doorgaan en doorgaan hahahah en wat er ook gebeurd altijd blijven lachen snik snik.....

16. raspberry

Wat gek, die tip van je VK, Samantha, want er wordt toch juist altijd gezegd dat weeen die weer wegtrekken in bad of onder de douche, voorweeen zijn en dat als de bevalling eenmaal echt begonnen is, ze gewoon niet wegtrekken dan...?
    Maar goed, als het werkt.... zou ik het ook doen :)
    Balen dat je lijf er ondanks alle voorwerk toch nog niet klaar voor is, ook al is dat op deze termijn wel te verwachten :(

@TiTaRa: jij dus wel een soort van uiterste datum nu. Fijn, kun je af gaan tellen!

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ben weer gestript. Deed meer pijn dan de vorige keer. Ontsluiting na gister niet gevorderd 2-3cm.
    Morgen op consult bij de gyn, daar een praatje maken omdat ik er echt helemaal doorheen zit en dan gaan we inleiden bespreken voor donderdag/vrijdag.
    VK denkt namelijk dat 1 of 2 daagjes misschien wel genoeg zijn voor dr om er klaar voor te zijn om nog ff snel zelf te komen. Ik vind het allemaal goed, als die eindstreep maar in zicht is. Ook geen nieuwe afspraak met gemaakt met de VK.

18. samantha1985

ja vindt ik ook meestal is dat om de pijn bij echte weeen te verminderen... maar denk dat het bij oefenweeen anders geld dan.... ik durf het niet te zeggen maar ga het gewoon proberen als ik weer een weeenstorm krijg sta ik gelijk onder de douche...

Ik heb bj de 20 weken echo trible b test gedaan alleen om de baarmoederhals te meten en die kwam eruit als niet eerder dan 40 weken bevallen want die was dik dus volgens de uitslag... dus hoop aan de ene kant dat die uitslag niet klop maar ben bang dat die uitslag 100% KLOP.... Onze eerste zoon is ook met 40+5 weken geboren ik zou toen maandag ingeleid worden maar die vrijdag ervoor is hij dus geboren en woensdag daarvoor kreeg ik weeen... en me vliezen zijn toen in het ziekenhuis doorgeprik en heb toen ook weeenopwekkers gekregen omdat het niet verder wou dan 4 cm ontsluiting... en uit eindelijk is onze zoon met een pompje gehaald met veel pijn en moeite want was toen ook kei en kei moe maar heb toen ik de ruggenprik kreeg heerlijk 4 a 5 uurtjes kunnen slapen... dus als het echt niet meer gaat vraag ik de ruggenprik gewoon weer aan ook al ben ik anti ruggenprik maar als het nodig is neem ik hem met harte heb ik bij de eerste ook gemoeten... want ik moes hem wel anders zou ik het niet redden... dus ik ben bang dat het weer zo bevalling word met veel pijn en energie en moeite.... maar ja we wachten wel af..

19. raspberry

Samantha, nog even over die aambeien, had je eerste berichten daarover niet gezien eerder, maar je huisarts zegt dat er nu verder jiks kan en dat je straks een operatie moet?
    Dat klopt niet hoor! Als je aambeien heel hard zijn, zijn ze zeer waarschijnlijk getromboseerd. Weet niet of je zelf met een spigeltje kunt kijken, of dat je man/vriend dat even kan bekijken, maar als ze blauw/paars/donker zijn, zijn ze getromboseerd.
    Dan zit er dus een stolsel in, die de pijn veroorzaakt.
    Je huisarts kan dan de aambei gewoon open snijden, het stolsel er uit halen en dan zakt daarna de pijn af.

Bij Thirza veroorzaakte de bevalling nog even voor de allerlaatste keer aambeien als pingpongballen, die door de huisarts zijn open gesneden ook weer, en daarna trokken ze langzaam weg. Bleven wel wat fliebertjes over en als ik perse zou willen, zouden die operatief alsnog verwijderd kunnen worden, maar hoeft dus niet!

Dus voor nu zou ik zeker zorgen dat de huisarts ze open snijdt, want dat scheelt aanzienlijk in de pijn. Bij mij helpt zalf namelijk voor geen meter bij getromboseerde aambeien: die zijn echt veeeeeeeel te pijnlijk om hoe dan ook nog maar te verdoven! :(
    Zodra ze open gesneden zijn, kun je die zalf gebruiken om de pijn verder te verlichten, (je hebt dan waarschijnlijk lidocainezalf meegekregen?). Het beste doe je dat door een flinke klodder op bijvoorbeeld een wattenschijfje te doen, en die tegen de aambeien aan te leggen. Daarmee zorg je namelijk voor een langere afgifte van de lidocaine, die verdooft, waardoor je de pijn echt even goed tegen kunt gaan.

20. raspberry

Dat ze dat trouwens kunnen testen, hoe lang je waarschijnlijk zanger zult zijn....
    VK gaf hier wel aan dat als je bij de eerste overtijd gaat, de tweede bijna nooit voor de 40 weken komt. Was hier op ZP een tijdje terug een topic over, over wanneer je bevallen was, en heb toen even zitten scannen op meiden die bij de eerste idd overtijd gelopen waren, en dat klopte dus wel: binnen die groep waren er maar erg weinig meiden die bij een tweede voor de 40 weken bevallen waren.
    Mede daardoor reken ik deze keer dus toch echt op die 42 weken, want als ik dat niet doe, ga ik mezelf knettergek lopen maken volgens mij :(
    Alhoewel elke dag eerder uiteraard hier ook zeer welkom is, want die aambeien zijn niet grappig hier ook :(

Deel Deze Pagina