Ik wil die baby eruit!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door TiTaRa, 20 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat balen dat je VK dit verkeerd beoordeeld heeft joh! :(
    Maar idd, bij niet ingedaald kunnen ze nog weinig voor je betekenen :(
    Dan waren de weeen dus wel degelijk indalingsweeen, trouwens....

Het is regelmatig moeilijk te voelen trouwens, of een kindje echt ingedaald is. Op een echo is dat beter te zien, (neem aan dat de gyn een echo heeft gedaan?).
    Zijn er wel verdere afspraken gemaakt over hoe vanaf nu? Of was het enkel de constatering dat de kleine nog niet ingedaald is, dus jammer dan en succes verder?

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ja en dat snap ik dus niet met 36 weken ook een groei echo gehad en daar was die ook goed te zien dat die ingedaald was... en nu weer echo en nu opeens niet meer ingedaald...

Ik snap er niets meer van en ga me er niet meer druk om maken als de verlos of gyn vraag hoe het gaat zeg ik perfect ze zoeken het maar uit zeg overal ja en amen nu op... ze bekijken het maar oke heb me zelf er mee maar ben het meer als zat...

3. raspberry

Dat kan hoor! Ook als ze vast in je bekken liggen, gebeurt het heel af en toe dat ze toch weer los schieten. Dan is dit dus geen inschattingsfout van je VK geweest, maar domme pech :(
    Zou wel de pijn kunnen verklaren....

Probeer dan toch voor jezelf om je niet te druk te maken om alles. Ik weet waar je doorheen gaat, ik verga van de pijn door die stomme aambeien ook, maar het is niet anders dan dat het is. Hoe meer je je ertegen verzet, hoe meer energie en frustratie dat kost :( Dingen zoveel mogelijk maar op je af laten komen en rekening houden met doorlopen op deze manier tot 42 weken.... :(

Er gaan trouwens wel allerlei tips rond voor het op gang brengen van de bevalling. Zo heb je frambozenbladthee (ga ik zelf ook maar halen geloof ik: baat het niet, dan schaadt het iig niet ;)).
    En mijn zusje had een homeopatisch middeltje dat de ontsluiting al op gang brengt en je lijf klaar maakt voor de bevalling. Zal haar nog eens even vragen, want heb onderhand met die verrotte aambeien ook wel oren naar iets wat de bevalling kan bespoedigen.... ;)

4. raspberry

Samantha, zat ff te googelen, maar wat ik vind over homeopathie, is dat je het middel pulsatilla zou kunnen gebruiken om ontsluiting en indaling te stimuleren. Daarmee heb je dan iig weer kans dat je straks nog een beetje op tijd te strippen bent...
    DA drogisterijen zijn vaak goed voorzien, en kun je vaak dit wel bestellen. Of anders even bij een reformzaak binnenwandelen.

5. samantha1985

ja ik geloof niet in al die opwek middeltje...
    Ik ga gewoon weer lekker doen net voordat ik zwanger was gewoon alles eten drinken enz baby is goed dus en ik heb zin in file dus die ga ik zo ook halen ook kan toch geen kwaad meer....
    maar ga het ergewoon bij neerleggen en zie wel wanneer het komt...

6. raspberry

Ga nou geen domme dingen doen, puur omdat je gefrustreerd bent... :(
    Ook op het eind van de zwangerschap loopt je kind nog risico bij dingen als toxoplasmose enzo he? :(
    Nog max 4 weken. Die lijken ontzettend lang, maar echt: er komt straks achteraf een moment dat je denkt: ach, uiteindelijk zijn we er doorheen gekomen en wat stellen die 4 weken op een mensenleven dan voor...
    (Kan ik je vertellen, na een periode van 23 maanden gigantische slaapproblemen bij onze dochter. Ik dacht toen dat er nooit een einde aan zou komen, maar dat gebeurde (uiteraard) wel en terugkijkend denk ik echt: wat heb ik het mezelf toen regelmatig heel erg veel moeilijker gemaakt dan het had hoeven zijn, enkel omdat ik me zo tegen alles aan het verzetten was! :().

7. samantha1985

sorry maar ik ben gewoon ff helemaal door de hel nu gegaan....ook omdat de gyn alleen maar over slaapprobleem had en niet na de rest van de problemen keek... maar heb net me vriend overgehad bij elke dingetje waar ik de verlos voor wil bellen gaan we bellen ook al is het onzin bellen we gewoon...

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    #168 Mams136, 26 sep 2012
    Laatst bewerkt: 26 sep 2012
    Hoi meiden! Daar ben ik dan :) via mn telefoon want de laptop staat beneden in de kamer er daar ben ik dus niet hahahaha.
    Ik lig in bed naast mijn heerlijke dochter Norah!

24sept om 11 uur savonds kreeg ik ineens ontzettende rugpijnen. Kon niet zitten of liggen ,alleen op handen en knieen heen en weer wiegen. Na 40min heb ik manlief laten bellen naar de vk, die hoorde me kreunen en steunen en zei: dit klinkt serieus, kom maar naar het zkh. Weeen van een minuut met amper een minuut er tussen... Pfffff
    Ouders gebeld voor Tygho en om 12u waren we bij het zkh.
    kwart over 12 had ik 5cm ontsluitin. Gevraagd naar pijnstilling en aan de ctg gegaan.
    Kon ondertussen wel gillen van de pijn maar moest blijven puffen en toen ineens kreeg ik persdrang...in allereil heeft de vk gevoeld, ja 10cm en snel mn vliezen gebroken. Om 00:42 mocht ik gaan persen.
    Helaas had Norah haar handje naast haar hoofd..haar hoofdje stond en de. persweeen vielen weg...*au* snel verdoofd en een klein knipje en om 00:50 is ze op de uitgerekende datum geboren!

Jeeeeetje wat ging dat snel..ik had geen tijd om na te denken... Terug in de auto was ik helemaal versuft en verbaasd over wat er nou ineens gebeurde.
    Mevrouw had haast! En ze is er...we genieten vollop!

9. raspberry

Zo, dat is snel gegaan mams! Mijn schoonzusje heeft dat trouwens bij alledrie de kids gehad, handje langs het hoofdje, en dat zijn allemaal van die stortbevallingen geweest... Moest elke keer ingeleid worden, maar zodra het eerste zetje dan gezet was, ging het als een trein, ondanks dus die handjes steeds langs het hoofdje....
    Maar gefeliciteerd! Leuke naam!

@Samantha: ik wil ook helemaal niks bagatelliseren of zeggen dat het allemaal niks is. Maar als je voor jezelf het voor elkaar kunt krijgen om daar ook weer even overheen te stappen, scheelt dat gewoon ontzettend voor hoe je het beleeft en voor hoe zwaar het voor jezelf voelt! Echt waar! En dat gun ik je gewoon heel erg!

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Gefeliciteerde mams136!!

11. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Super mams, wel ff heftig dus maar een snelle bevalling.
    Had het strippen t laatste zetje extra gegeven? :)
    En op de uitgerekende datum... Leuheukk :):)
    Geniet er van, gefeliciteerd!!

12. samantha1985

ooh geweldig mams gefeliciteerd... En zo te horen een snelle bevaling... en gelukkig is alles wel goed gegaan...

Hier is vandaag ook ene vriendin bevallen zei vou 12 oktober kz krijgen omdat kindje in stuit lag maar ze is nu 6 weken eerder bevallen dan uitreken datum....

Iedereen om me heen is aan bevalle snik snik...

Idd ik moet gewoon nog ff me kiezen op elkaar zetten... Ik ben nu die geboortegeval op net 5 aan het kijken met mijn pijnlijke weeen weer ze komen niet regelmatig maar ze zijn er wel weer... maar ja we wachten af ik ga weer verder kijken en danheelijk na bed....

13. raspberry

Hmm, denk dat ik altijd nog liever zo lang doorloop met alle ellende, dan 6 weken te vroeg bevallen :( Met het kindje van die vriendin alles wel in orde? :(

Hier: verga van de pijn van de aambeien :( Heb net een uurtje kunnen slapen, maar tijdens het liggen ploppen ze nog verder uit, waardoor de pijn dus toeneemt. Kan helemaal niets meer, alles doet verrekte zeer :( Maar om nou WEER naar de HAP te rijden...? :( Doorsnijden maakt dat alles zo beurs is nu dat dat qua pijn ook weinig meer uitmaakt :(
    En de enige houding die de aambeien iets ontlast, is voor m;n bekken totaal niet te doen. Zucht...

Dus nu maar weer op de bank met de TV aan, afleiding zoeken zodat ik misschien die pijn wat minder voel :( Morgen iig een dagje zonder m'n dochter, (die is naar de gastouder dan) en dan vrijdag naar de verloskundige. Die moet iig maar eens even kijken of er al iets van verweking of ontsluiting is. Kan ik me daar dan tenminste weer op instellen...

14. samantha1985

Zover ik op de foto kon zien is ze thuis bevallen... en daarna na het ziekenhuis gegaan... Kindje lig gewoon op er kamer dus alles is goed ze heeft een zoon en zei moet heel erg rusten denk dat ze stuit bevalling gekregen heeft anders weet ik het niet... maar hoor het snel van der want misschien zie ik der vandaag nog in het ziekenhuis...
    ga om 9 uur verlos bellen want heb weer niet geslapen en mag van de gyn zei die gister dan bellen als ik er aan teo was om na het ziekenhuis te gaan dus dat gaan we maar doen...

Bij de eerste heft het niet geholpen maar misschien hoop ik kunnen ze daar gelijk iets regelen voor mijn aambeien....

Wil na hap maar dat lig hier zo ver uit te buurt dat ik de bus moet en das geen optie en taxi is een beetje te duur met een uitkering...

15. raspberry

Hopelijk helpt het iets!
    Ga hier morgen de VK iig maar eens vragen ook of eerder inleiden een optie zou kunnen zijn. Vannacht nog 2 keer een uurtje kunnen slapen en de aambeien knallen intussen er helemaal uit :(
    Ik hoop dat mijn lijf al voldoende in gang heeft gezet daarvoor, bereid me maar voor op niet, maar pfff... dit nog 3 weken vol moeten houden, daar kan ik na vannacht en nu zittend op een zwembandje vanwege de pijn en druk, echt een potje om janken :(

16. samantha1985

ja ik vindt het niet normaal hoor dat ze niets kunnen doen... word er echt saggie door en moedeloos van....

En idd die aambeien pff vreselijk me vriend heeft er gister na gekeken en die schrok zich rot... schaam me kapot ermee kan amper zitten lopen of liggen door die rot ding... maar die zal die ik heb help redelijk goed tegen de pijn dus dan kan ik weer zitten lopen springen liggen maar dat smeer ik elk uur in mag maar 3 keer per dag dus tube is bijna leeg haha.. red het nog tot vanmiddag hopelijk dus straks ook nog eens de ha bellen voor nieuwe hahaha...

ook al heb ik geen ontsluiting of wat dan ook hoop dat jij dat wel heb zodat ze jou al in kunnen leiden.. duim voor je meid...

17. raspberry

Hier helpt de zalf helemaal niks meer :( heb inmiddels ook 3 aambeien die groter zijn dan knikkers :( Dus straks ook de huisarts maar even bellen en daar langs.

Hoop voor jou dat de kleine snel weer indaalt/ingedaald ligt en dat er dan wel wat kan voor je!
    Dat hoop ik voor mezelf ook, want een nachtje ziekenhuis met slaapmiddel gaat vrees ik weinig zoden aan de dijk zetten... Heb na de eerste miskraam een doosje slaappillen gehad van de huisarts, omdat ik toen door zwangerschap-slaapproblemen Thirza-zwangerschap en vervolgens de miskraam al 3 jaar geen nacht door had geslapen, en zelfs daarmee was ik elke anderhalf uur wakker, (zonder sliep ik niet langer meer dan 3 kwartier :().
    Inmiddels slaap ik al 5 jaar geen nacht door, omdat ik de afgelopen 2 jaar afwisselend zwanger ben geweest en miskramen heb gehad :(, dus met dit soort nachten begin ik er wel aardig doorheen te zitten nu :(
    Tijd voor rust...

Voor zitten: als je een zwembandje hebt, die lichtjes opblazen en daarop zitten. Met gaan zitten en opstaan maakt het weinig uit qua pijn, maar als je eenmaal zit, geeft dat iig minder druk op de aambeien dan als je gewoon op een stoel zit.
    Sterkte!

18. samantha1985

nou zoies heb ik geprobeerd alleen met een kussen... maar ik heb een aambei zitten van ongeveer 4 cm lang en die is zwaar grrr... maar de ha kan hem nog niet open snijden dus hopen in het ziekenhuis wel..ga het gewoon vragen...
    ik zit hier de heletijd aan de eethoek op de stoel die zit heerlijk zacht en druk niet op me aambeien en als ik op de leren bank ga zitten pff dan kan ik janken van de pijn dus zit 9 van de 10 keer nu aan de eethoek....

maar snap niet jij heb echt een rot verlede achter je dat is en vindt ik best wel een rede waarom ze jou moeten inleiden hoor... want een kennisje van mij is dat wel gebeurd ook miskramen gehad en slecht slapen toen dat allemaal gebeurd is en toen werd ze zwanger en is met 36 weken ingeleid toen....

19. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    image.jpg

Tristan kan het kattenkwaad alleen niet meer aan, nu heeft hij een broertje om hem bij te staan!!
    THOR RAMAKERS is geboren op 26/09/2012 om 10.03u!
    Hij meet 50 cm op het latje en weegt 3,535 kg in zijn bloot gatje!! <3

20. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Gefeliciteerd TiTaRa geniet ervan!! :)

Deel Deze Pagina