Leuk om te lezen. Ik heb zelf 2 jaar op een babygroep gewerkt (nu niet meer dus) maar het is inderdaad heel hard werken. Sommige ouders zeiden als ze weggingen 'veel plezier' vandaag. En ik zei dan altijd 'ja jij ook'. Zei 1 vader maar ik moet werken, hahah ja ik ook @yake: bij ons werd helemaal geen dekbed gebruikt. Iedereen had een slaapzak aan, zelfs de peuters. Alleen als het snik heet was dan sliepen ze in hun romper/ondergoed.
Hoi hoi, nee stom van mij geen dekbedje hoor! zo noem ik die dingen altijd automatisch Gewoon beddegoed...ja uhhh...zo'n dun lakentje zeg maar? Maar de allerkleinsten liggen meestal in een slaapzakje tenzij t zo warm is dan gewoon lekker in de romper ofzo. Maar geen dekbedjes in elk geval
Weet je welke je nog vergeten bent... Alle overwerktijd omdat ouders te laat komen! Dit is dus iets waar ik absoluut niet tegen kan, en dan heb ik het niet over een keer in de file staan. Nee van die ouders die standaard 10/15 minuten te laat zijn, het het KDV dus eigenlijk al dicht is. En dan raar vinden als er wat van wordt gezegt. En een uitgebreide overdracht verwachten.... Je kan toch ook niet de supermarkt in als het 20.05 (als dit de sluitingstijd is)uur is? Mijn kindje moet ook opgehaald worden bij de opvang, wat dus inhoud dat ik daar ook te laat aan kom! hihihi..zo moest ik ff kwijt.. Maarre..ik vind het een geweldig beroep, al die lieve snoetjes, en ze zijn me allemaal evenveel waard! kus miek
@ Miekie: nou idd dat is heel vervelend ja! Het kan altijd een keer gebeuren maar er zitten ook altijd ouders tussen die standaard te laat komen. Zelfs ouders die helemaal naar kooklucht ruiken en dan 18.05 aan komen zetten! Dus die zijn eerst naar huis geweest om te koken en komen dan te laat hun kind ophalen. Ik sta ook altijd helemaal klaar dan hoor, kind heeft de schoenen al aan ik ben mijn tas aan t pakken en in sommige gevallen sta ik zelfs al op de gang het kindje de jas aan te trekken. Let wel dit geldt natuurlijk alleen voor de echt 'lakse' ouders hoor! (voor er weer allemaal commentaar hierop komt )
ikzelf heb ook 2.5 jaar in de kinderopvang gewerkt en weet wat het allemaal met zich mee brengt. Maar wij hadden schoonmaaksters die voor de bestellingen, schoonmaken en opmaken van de bedden zorgden, omdat alle aandacht naar de kinderen gegaan. Soms heb ik in mijn eentje met 10 kinderen moeten staan (arbo technisch erg fout) en dan kom je echt niet aan die dingen toe. Misschien iets voor jouw kdv om een groepshulp in te huren. Dat scheelt echt een stuk en heb je veel meer aandacht aan de kinderen. Zelf weet ik ook dat de waardering soms ver te zoeken is. Helaas kom ik dat nog steeds tegen in mijn huidige baan als opticien. Waar ik nog steeds met je of meisje wordt aangesproken. Helaas hou je dat denk ik wel in elke branch. Maar top verhaal hoor
Hier vragen we zo'n beetje elke vergadering weer om...maar helaas zonder resultaat... Eigenlijk zou onze baas es een dagje (of een paar dagen) mee moeten draaien op de groep zodat hij ziet hoe het is. Dat is het nadeel met onze baas...heeft zelf nooit in de kinderopvang o.i.d gewerkt (op de groep bedoel ik)..hij is 'gewoon' de baas... Andere kdv's in de buurt hebben wel groepshulpen...die dekken zelfs de tafels en ruimen alles weer op enzo...Zo kunnen de leidsters echt hun tijd en aandacht bij de kinderen houden..prachtig toch? zo hoort t tenminste! Hoe ben jij er zo toe gekomen om opticien te worden?
@Mieke82, mijn zus werkte bij de naschoolse opvang en werd ook gek van ouders die steeds te laat kwamen en niet iets te laat, nee, gerust een half uur. En vervolgens kon mijn zus, die niet bepaald om de hoek woonde, nog later aansluiten in de steeds langer wordende file. Verder, prima dat hier staat wat jullie voor werk allemaal doen en wat er bij komt kijken, want een hoop mensen beseffen dat niet. Helaas is dat met veel beroepen zo.