Dat op vrijwel alle kdv al zoetigheid op brood word gegeven als de kids 1 jaar zijn geweest. Denk aan bijv pindakaas of jam.. ik stond er echt van te kijken! Justin heeft vandaag voor t eerst n half broodje chocopasta geproeft van me. Ook krijgt hij met verjaardagen daar bijvoorbeeld n cakeje ofzo.. Vind t gek dat n kdv dit doet eigenlijk.. of ben ik nu moeilijk ofzo? Edit moderator: verplaatst naar 'Oppas en Kinderopvang'
Ik heb er geen problemen mee. Eerste boterham is altijd met (smeer)kaas of vleeswaren en daarna mogen ze een boterham met zoet.
Tja voor iedereen verschillend. Ik persoonlijk zou zeggen dat jij zo moeilijk bent Nee hoor grapje, iedereen doet het op zn eigen manier. Maar ik zie het probleem niet. Als ik veel ouders hoor mogen ze als ze 3 zijn eens een snoepje of een chippie, bij wijze van. Ik vind dat zelf wel overdreven.
Ik werk zelf op kinderdagverblijven. Het de regel is meestal zo: eerste boterham met leverpastij, smeerkaas, worst etc. Daarna een half bekertje melk die ze eerst op moeten drinken, en dan mogen ze een boterham met iets van zoettigheid. Je kunt ook aan de leidsters aangeven dat je liever niet hebt dat je kindje zoetigheid op de boterham krijgt. Ik persoonlijk vind hier ook niks erg aan. Maar ieder zijn eigen mening/opvoeding. Liefs, misspuma
Ik werk ook op n kdv en ik stond er gewoon van te kijken dat kindjes van 1 jaar dit al kregen. Hier is ook de regel, eerst n broodje hartig, dan n bekertje melk/karnemelk en dan n broodje zoetigheid idd. Naja, dan maar moeilijk.
En qua drinken gaven ze Justin, toen hij n maand of 8 was, roosvicee. Dit krijgt hij pas sinds kort van mij hoor.. heb er toen ook wat van gezegt.
Pindakaas als zoetigheid op brood, al vind ik het niet echt zoet, is juist gezond. Dat is dus iets wat ik mijn kind juist zou geven. En jam is ook zo gek nog niet hoor.
Kyano drinkt al van alles, Yogi, Melk, Roosvice, 50/50 ( is volgens mij ook rocevice ) sapjes .... En zoetigheid krijgt hij ook al op brood, al een tijdje, vind het neit gek hoor dat ze dat geven op het kdv, en ik vind de regel eerst iets hartigs dan iets zoet vind ik ook wel goed
Ik vind het niet zo'n probleem.. ik vind een boterham met pasta of hagelslag ook wel lekker als ik die hartige dingen zat ben. Bij mij op het kdv wordt trouwens steeds met iets nieuws eerst aan mij gevraagd of Louise het mag hebben.
Het lijkt mij ook niet zo'n probleem eerlijk gezegd. Dat Jesper vaak roosvicee krijgt op de creche vind ik iets minder, maar heb dan ook gezegd 1 klein flesje en daarna water. Om heel eerlijk te zijn snap ik het eerst hartig dan zoet ook niet helemaal. Een broodje leverpastei is echt niet gezonder dan een broodje jam of appelstroop of pindakaas en qua calorieen maakt het ook niets uit.
Mijn ventje krijgt ook bijna altijd jam op brood, of appelstroop. Ik kies dan wel bewust voor de jam van HERO. Die is met 50% minder suiker en zonder zoetstof. (en ook gezond voor mama )
Ik maak me er niet zo druk om, ze krijgt thuis ook wel eens appelstroop ofzo op haar broodje. Maar niet elke dag, eigenlijk doe ik er meestal alleen een klein beetje boter op. Op het kdv waar ze zit hebben ze ook als regel een broodje met gezond beleg en eentje met zoet beleg, tenzij je aangeeft dat je niet wilt dat je kindje zoet beleg krijgt.
Dat heb ik nou ook, snap niet helemaal waarom mensen hartig beleg als gezonder ervaren dan zoet beleg. In alles zit weer wat wat goed is en wat minder is. Thijmen krijgt nu nog geen brood, maar als ie dat wel gaat eten dan mag ie gewoon kiezen wat ie wil en als dat te eenzijdig wordt dan kunnen we dat altijd nog een beetje coachen Ik wil zelf ook soms hartig en soms zoet en soms allebei.
ik zou daar heen problemen mee hebben maar zou dan wel afspreken eerst een gezonde boterham (pate, smeerkaas etc) en daar na eentje met zoet. nu krijgt ze wat ik er op doe en dat is soms 2 met appelstroop of jam en de andere keer pate of smeerkaas. ik wissel het we af en zo kan het natuurlijk ook verder een koekje of cakeje tja zolang het af en toe zou zijn en niet elke dag zou ik dit ook wel oke vinden
Had het eerder ook al gezegd, maarre pate of smeerkaas is niet gezonder dan jam en al helemaal niet gezonder dan appelstroop.