Ik wil dit helemaal niet

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Niboma, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Eerlijk?
    Als hij zo graag naar zijn moeder gaat en daar al zolang mee dreigt, zou ik 't slot veranderen en hem 's avonds maar voor de deur laten staan. Dat hij dan ineens maar bij zijn moeder intrekt.
    Je bent uit elkaar, maar meneer komt nog wel elke avond "thuis" eten. En vertrekt dan weer (en laat waarschijnlijk zijn vuile was nog achter waarvan hij verwacht dat jij die doet). Denkt hij dat jij zijn kokkin of huisslaaf bent?
    Zeker als hij de rekening dan ook nog es heeft leeggemaakt, zou ik vanaf nu eten voor jou en de kinderen maken, in plaats van ook voor hem. En zijn was ... hij weet de wasmachine staan, ofwel brengt hij het maar naar zijn moeder.

    Succes met het vinden van werk! En hem in eerste instantie al volledig buiten krijgen (want met zo iemand zou ik niet eens meer kunnen en willen samenleven - ook al zijn er dan 3 kinderen).
     
  2. Niboma

    Niboma Fanatiek lid

    20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Even een update:
    Inmiddels is het eerste gesprek bij de mediator achter de rug. Dat was allemaal zo raar. Hij ging met alles akkoord. Ik mag de hele inboedel meenemen ( hij zei dat ik alleen de game pc moest laten staan, omdat dat zijn kindje is:(). Alsof ik graag een pc zou willen? Ik heb meer aan de wasmachine en het gasfornuis en de koelkast. Ook hoeven de jongens maar 1 avond in de 2 weken bij hem te slapen, de overige tijd blijven ze bij mij. En totdat hij zijn huis dan weer op orde heeft ziet hij ze alleen bij mij (maar ik vermoed dat hij terug naar zijn moeder gaat, zo'n 80 km verderop). Ook kaartte hij aan dat hij een baan aanbod gekregen had in Sydney waar hij over nadacht, maar ook dat hij een baan aangeboden heeft gekregen waarbij hij veel in het buitenland zal zijn. Dan zou hij misschien naar iets in Amsterdam gaan kijken omdat dat dicht bij Schiphol is :(.
    De alimentatie is berekend op ong. €700, maar daar is zijn draagkracht te laag voor. Hier hebben we dus nog geen overeenstemming over. Dus van mij mag hij terug naar zijn moeder, dan is de draagkracht genoeg.
    De mediator verwacht nog 1x een gesprek met ons, daarna maakt ze het convenant op en ze schijnt dan heel snel de rechterlijke uitspraak te hebben.

    Afgelopen weekend hadden we nog een weekendje Efteling staan ( ons zoontje werd 5, en met verjaardagen deden we altijd wat leuks met ze). De heenweg heeft hij alleen maar zitten dreigen dat hij de huur ging opzeggen, en dat wij dan op straat zouden staan. Ik kan het huis zelf niet aanhouden. Het is particuliere uur, en een nogal hoge huur. Ik bedoel, hoe ziek kan je zijn? Je eigen kinderen op straat willen zetten? En dat alleen maar omdat ik niet boos mag zijn op hem. Ik mag begrip voor hem hebben, maar de vraagtekens waar wij mee achterblijven moet ik aan voorbij gaan. Uiteindelijk hebben de jongens het heel leuk gehad, maar ik was blij weer thuis te zijn.

    Verder heb ik vandaag een gesprek met de woningstichting gehad over een beschikbare woning waar ik op gereageerd had. Gelukkig heb ik mijn lopende inschrijving nooit beëindigd of naar ons samen over gezet. Daardoor stond ik inmiddels al 7 jaar ingeschreven. Het was een zeer intensief gesprek, waarbij de betreffende 'woningstichtingman' voor mijn gevoel nogal onprofessioneel was en hij vond dat hij het recht had om over mijn situatie te oordelen en mij de les te lezen. Ook twijfelde hij (ondanks de bijgevoegde brief van de advocaat, waarin ook de tot nu toe gemaakte afspraken staan) of we wel echt gingen scheiden . Ondanks alle door mij aangeleverde papieren die hij nodig had, had hij bij alles wel een maar. Uiteindelijk heb ik (onder voorbehoud) de woning toegewezen gekregen, en staat er voor morgenochtend een afspraak om te gaan bezichtigen. Als het allemaal doorgaat, zou de sleuteloverdracht rond 1-12 zijn.
    Door het hele gezeur vanmiddag is alleen bij mij de blijdschap, dat ik tot nu toe het huis heb, wel even heel erg ver te zoeken.

    Aankomende week heb ik een afspraak staan bij de gemeente voor de uitkeringsaanvraag. Hopelijk gaat dat heel snel.
    Ow ja, en een baan is nog steeds niet gelukt. Inmiddels zo'n 45/50 sollicitaties de deur uit, maar het heeft nog niks opgeleverd :(.
     
  3. Gosh

    Gosh Actief lid

    31 aug 2014
    313
    0
    0
    Wil even zeggen dat ik enorm veel bewondering heb voor hoe je hier mee om gaat! Wat ben jij een sterke vrouw, echt petje af!
     
  4. Niboma

    Niboma Fanatiek lid

    20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Dank je wel, echt heel lief van je! Dat heb ik af en toe echt even nodig om te horen. Ik voel het zelf helemaal niet zo, 's avonds zit ik echt jankend op de bank me afvragend waar we dit aan verdiend hebben. Maar ik moet door, dat verdienen m'n jongens. Voor hun moet ik door, om ze zo snel mogelijk op een nieuwe plek te kunnen laten wennen en hun leven weer op te kunnen pakken.
     
  5. Gosh

    Gosh Actief lid

    31 aug 2014
    313
    0
    0
    Kan me heel goed voorstellen dat jij je 's avonds dat soort dingen afvraagt.. dat lijkt me heel logisch. Maar je jongens kunnen heel trots op hun moeder zijn!
     
  6. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Je zet dapper door! Knap van je

    Hopelijk krabt hij zichzelf nog is achter zijn oren maar wrs vindt hij zijn eigen beslissing geweldig en begrijpt ie niet dat jij er verdrietig of ontdaan over bent.

    Succes meis! Je verdient het!
     
  7. Koon

    Koon Niet meer actief

    Nou dat vind ik ook! Echt een topvrouw en mama ben je.
    Voor je ex heb ik geen goed woord over overigens, wat een laffe hond.
    Wat erg ook voor jullie kinderen dat hun vader zich op deze manier gedraagt.
    Hoe gaat het met hen?
     
  8. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Jeetje wat een nare situatie! Wat ga je er ongelofelijk knap mee om!
    Echt diep respect!
    Toppertje!
     
  9. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Heeeeel veel respect hoe je er mee omgaat en actieve stappen zet om je eigen leventje zo goed mogelijk op te bouwen!

    Hoe is het nu? Heb je het huis gekregen, kun je al snel verhuizen? Als je eenmaal een huis hebt, uitkering en duidelijke afspraken, dan kun je even de tijd en ruimte nemen om te acclimatiseren aan de nieuwe situatie met je 5 kinderen. Ik ben bang als je zo in de actiestand blijft staan dat er dan ineens een hele grote klap komt op een moment. Het is logisch dat je je superrot voelt nu, dat kan niet anders gezien de situatie. Hopelijk vind je troost en kun je praten met anderen die je steunen, zodat je niet alleen op de bank hoeft te huilen. Als je dan alles wat meer op orde/rust hebt in je huisje en financieen hoop ik dat je een leuke baan vind, en een mooi nieuw leven!
     
  10. Niboma

    Niboma Fanatiek lid

    20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Lieve Kiwi25,

    Wat een ontzettend lief berichtje, dank je wel! Ik word er echt even emotioneel van.
    Het huis heb ik. Uitkering is in behandeling. Maar zolang ik die nog niet heb kan/durf ik nog niet blij te zijn. Het liefst wil ik per direct over. Als ik en de kinderen daar zitten dan gaan we inderdaad echt even tijd nemen om dit te verwerken, een plaats te geven en om te wennen.
    Ook omdat hij gister uiteindelijk toegegeven heeft idd een ander te hebben ( 'maar daar was hij niet op uit, het is hem overkomen, blablabla'). Vandaar dus de haast om ons weg te willen hebben, het overal mee akkoord gaan, en de kinderen zo opzij schuiven.
     
  11. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Bah.. Wat vreselijk rot en respectloos! Ik kan et niets aan doen maar vind hem een enorme eikel!
    Maar het zegt veel over hem!

    Ik vind jou zo dapper!
    Wat zal jij het zwaar hebben op het moment en je wil je toch groot houden voor je kinderen..

    Nogmaals sterke en je bent zoveel meer waard dan dit!
     
  12. mnonc

    mnonc Fanatiek lid

    9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Diep respect hoe je dit oppakt, ook al weet je dat je eigenlijk geen keuze hebt.
    Hoop voor jou en je kindjes dat jullie gauw alles weer op de rit hebben! Hele dikke knuffel!
    En over die laml*l heb ik geen goed woord voor over bah.
     
  13. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik las je topic net. Ik wilde je een even hart onder de riem steken
    Wat pak je het goed aan meis! 5 kindjes en zoveel kracht! Jij hebt hem helemaal niet nodig. Je kan het mooi allemaal zelf.
    Wàt een prutser is dat zeg! Bah bah bah :x
    Z'n moeder zal vast trots op hem zijn
     
  14. Niboma

    Niboma Fanatiek lid

    20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Dank je wel mnonc en Nahla2013, lief van jullie. Doet me goed!

    Even een update:
    Inmiddels woon ik met de kinderen in ons nieuwe huisje. De meeste spullen van ons zijn hier inmiddels ook.
    Hij is een week of 3 terug vertrokken naar zijn moeder, en heeft idd alles achter gelaten behalve zijn zo gewilde spelcomputer. Ook heeft hij verteld dat hij weken lang elke avond op een chatsite zat waar hij elke avond een ander grietje oppikte en daar dan mee het bed in dook :(. Ik heb een vals account gemaakt op die site, en hij is idd alleen maar bezig met populair doen, en zichzelf overal uitnodigen. De laatste dagen loopt hij daar rond te roepen dat hij een vriendin heeft, maar dat hij nog rustig aan moet doen omdat hij nog niet gescheiden is. Ook is hij heel druk met een internationale baan te zoeken.

    De jongens missen hem niet echt. Ik vind het wel heel zwaar, zo alleen met de kinderen. Vanavond heb ik even huilend op de bank gezeten omdat het me ff teveel werd zo alles alleen te doen. Vooral omdat de jongens zo ontzettend druk waren, en ze het bloed onder mn nagels vandaan haalden ( ook door de sinterklaasdrukte natuurlijk).

    Ik heb sinds een paar dagen contact gekregen met een andere man met 2 kinderen. We hebben een heel leuk contact via de whatsapp, maar we doen heel rustig aan. De kinderen blijven er voorlopig helemaal buiten. Maar ik vind het wel een hele leuke man waar ik zeker kriebels van heb:). Ach we zien wel hoe het loopt.

    Nu nog een baan, en dan begint alles goed op de rit te staan :)
     
  15. tompoes

    tompoes Bekend lid

    12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik heb even alles doorgelezen, pff wat heb jij wat meegemaakt zeg! Ik wens je veel sterkte de komende tijd en doe rustig aan :)
     
  16. unknowable

    unknowable Niet meer actief

    Ik wens je ook alle kracht toe om de boel draaiende te houden!!! Topper!
     
  17. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    #37 RoIn, 7 dec 2014
    Laatst bewerkt: 7 dec 2014
    Wat een vreselijke naar zelfingenomen 'jochie'!
    Goh wat zal hij gelukkig zijn als hij straks alleen overblijft! Dit duurt natuurlijk niet eeuwig en straks kotst iedereen hem uit.

    Doe jezelf een plezier en stop met hem te volgen op de chatsite. Wordt jij alleen maar ongelukkig van!
    Hij zoekt bevestiging, doet alsof hij zichzelf geweldig vindt en nu lijkt hij dat ook nog is zo door die site.
    Iemand voor een avondje te strikken kan iedereen! Bij iemand blijven, dat is een kunst die hij niet beheerst.
    Looser! Hij mag zichzelf echt geen kerel noemen!
    Hij komt zichzelf echt nog wel tegen!

    En kijk jou is! Met je kinderen al in een nieuw huis! De boel draaiende houden! Wauw! Dat is pas kracht!

    Geniet even lekker van de aandacht die je krijgt van de andere man!
    Ik denk niet dat je toe bent aan een nieuwe relatie maar wat extra aandacht doet iedereen goed toch? !
    Sterke meis!
     
  18. Niboma

    Niboma Fanatiek lid

    20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Bedankt dames!

    Je hebt gelijk hoor Roln, met die chatsite. Ik heb dat gedaan om het met eigen ogen te zien. Enkel als bevestiging, ik kon het niet geloven dat iemand echt zo laag kon zinken. Maar na 3 dagen heb ik mijn profiel weer verwijderd. Toen was het me wel duidelijk. Zo'n lowlife hoeven wij niet in ons leven, we verdienen zoveel beter. En die andere man? Sja, we zien wel wat dat word. Ik geniet voorlopig vd aandacht. En ontstaat er wat, is het leuk, en anders is het ook goed.
     

Deel Deze Pagina