Kolven nog mogelijk na 6 dagen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Hanna80, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Beste Teddy,

Ik ben een trouwe forumklant in het topic ' novembermamma's'.
    Ik heb een vraag waarvan ik hoop dat je me ermee kan helpen. Ik ben op 27 okt bevallen v Rosalie, een prachtige dochter... Ik wilde heel erg graag bv gaan geven. Bij mijn zoontje (2,5 jaar) is me dat niet zo goed afgegaan; het was een en al kloven ellende, borstontsteking, een borst die ermee ophield, en uiteindelijk heb ik na twee maanden de handdoek in de ring gegooid.
    Nu bij Rosalie had ik in t zh na twee voedingen alweer enorme kloven, waarvan zelfs de daar aanwezige lactatiekundige zei: meid, dit is wel heftig na zo'n korte tijd. Zij had ook geholpen met aanleggen, en constateerde dat Roos dat eigenlijk perfect deed, mondje gecontroleerd, alles goed, dus vraagtekens bij de pijnlijke kloven. Een dag gekolfd elk uur tien minuten beide borsten.. Er kwam niks tot weinig en zelfs t kolven deed erge zeer.
    Na drie dagen heb ik besloten om niet door te gaan, heb ik in overleg met kraamhulp en vk mijn borsten strak ingesnoerd en ben ik flesvoeding gaan geven, waar ze het trouwens erg goed op doet.
    Nu dacht ik dat alles zo in orde was maar ik kan er maar geen vrede meehebben... Het knaagt als een gek en ik zou zielsgraag toch iets v bv in haar mondje zien verdwijnen. Mijn borsten lekken ook de hele dag dus ik heb t idee dat t nu wel ineens op gang wil komen. Aanleggen ga ik sowieso niet meer doen, maar zou ik nog kunnen proberen om met de kolf bvb een of twee keer per dag aftekolven zodat zij een keer per dag een bv krijgt, weliswaar in een flesje? Ze is vandaag 8 dagen oud.. En vanaf dag drie heb ik m'n borsten niet meer gestimuleerd.
    Wat denk vind jij? Ik hoop heel erg op een reactie!!!
    Ps ik geef nu Friso hypo allergeen...
    In afwachting v jouw antwoord, mvg Hanna80

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Gefeliciteerd met de geboorte van Rosalie. Ik denk dat het mogelijk is om de productie weer op te bouwen, maar ik kan geen garantie geven. Het zal ook afhangen van wat je er zelf voor over hebt. Twee maal daags kolven lijkt me heel weinig. Je krijgt in 1 of twee keer kolven dan waarschijnlijk geen volledige voeding gekolfd. Aan de andere kant, alles wat je kindje aan moedermelk krijgt is meegenomen. Idealiter zou ik gaan voor 6-8 keer kolven met een dubbelzijdige kolf. Dit om optimaal gebruik te maken van de hormonen. Het lichaam interpreteert kort na de geboorte weinig stimuleren als een teken van "stop maar met melk maken". Maar als je het niet probeert weet je ook niet hoe het werkt. Kijk maar wat voor jou werkt. Je kunt altijd ook nog het aantal kolfbeurten weer op/afbouwen.

Laat je weten hoe het gaat?

3. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Bedankt voor je vlotte reactie. Vanmiddag krijg ik hier de grote kolf v medela . Ik ga een poging wagen en ik zal je nog vertellen hoe het gaat. Zoals jij al schrijft, elke beetje bv is toch meegenomen.

Groet Hanna

Deel Deze Pagina