Hallo dames, De gynaecoloog vertelde dat we meer vruchtwater hebben door de zwangerschaos suiker en dit in de gaten moeten houden. Dit omdat je hierdoor eerder weeën kan krijgen??. Zijn er hier dames die ervaring ermee hebben? En rond welke week is de kleine toen geboren?. Groetjes menneke
geen ervaring mee maar ik lees wel even mee ik heb door onbekende reden ook ruim vruchtwater en ben indd bang da alles eerder begint
Ik had ook teveel vruchtwater, 5-6 liter, meneer had een privézwembad binnen. Hij heeft zich bij 34+5, terwijl hij al weken hoofdnaarbeneden lag, omgedraaid (met rug naar beneden), terwijl hij toen al 3,2kilo woog. Dit bracht naast veel pijn ook weeen en ontsluiting (is toen gelukkig weer gestopt). Gelukkig ook zelf teruggedraaid. Dus ik denk dat ze meer bewegingsruimte hebben en misschien minder indalen daardoor. Ik kan je niets vertellen verder over eerder bevallen, ik ben ingeleid bij 37+1 @hippo: had jij ook niet HG?
Klopt bij mijn vierde 50-60 keer per dag moeten spugen tot ik met 20 weken zofran kreeg toen nog maar 10-15 keer, tijdens de bevalling ook nog vaak moeten spugen
Ik dacht het me al te herinneren dat we het allebei hadden hier ook gekotst tijdens bevalling 12u lang Wat is chd?
Cognitale hernia diafragmatica OnZe zoon bleek bij geboorte niet te ademen, ze hebben onze zoon 2,5 uur proberen te beademen maar de zuurstof kwam Niet aan, in tussentijd kwam een arts uit Nijmegen met spoed om onze zoon te intuberen, het was van hem afhankelijk of hij op tijd zou zijn of niet, gelukkig was dit het geval, met spoed is hij naar Nijmegen gebracht (1,5 uur van onze woonplaats) De volgende dag hebben ze vele onderzoeken gedaan en uit die onderzoeken is gebleken dat hij een middenrif breuk heeft oftewel chd, de volgende dag is hij geopereerd op 30 september, bij de operatie bleek zijn dunne darm er helemaal in te zitten en zijn nieren, hierdoor is de linkerlong helemaal in de verdrukking gekomen het hartje naar rechts verschoven waardoor ook die long in de verdrukking kwam zijn maag was verschoven zijn blinde darm lag door de hele buik holte en hij had een Malrotatie ( draaiing van de darm als die knapt ben je ver van huis dit was gelukkig niet zo ) Maar het schijnt dat kindjes met die aandoening je tijdens de zwangerschap dus extra vruchtwater aanmaakt.
Ja na omstandigheden gaat het eigenlijk heel goed, hij zal sowieso voedings problemen hebben en dat merken we ook, straks met vast voeding zal het ook met moeite gaan en dat kan tot 3 jaar duren maar ook tot 7 jaar, Hij heeft het geluk dat soms de longen maar 40% ontwikkeld zijn en die van hem hebben zich tot 70% kunnen ontwikkelen en dat is geweldig. Hij heeft vergrote kans op long problemen en astma en beide zit in de familie dus nog eens extra kans, hij zal sneller moe zijn en minder puf hebben bij activiteiten, ziek zijn moet bij hem serieus genomen worden want een infectie kan enorm in zijn nadeel gaan werken bij zijn aandoening.
Ik heb elke twee a drie weken een echo gehad zelfs tijdens de bevalling nog maar niemand heeft gezien dat zijn longen in de verdrukking zaten, dat zijn hartje rechts zat en de organen in een breuk zaten en de blinde darm door de buikholte en de maag verschoven was.... Als we het van te voren wisten dan mochten we niet in ons ziekenhuis bevallen dan moest ik bevallen in Nijmegen zodat hij meteen geintubeerd kon worden,nu was het hoera een baby en kaa uu tee hij ademt niet huilt niet en weg was hij, ik heb zijn gezicht niet eens gezien bij de bevalling, vier dagen na de bevalling was voor het eerst kunnen vast houden toen hij stabiel was. Het schijnt soms moeilijk te zien te zijn op de echo en dat was bij ons schijnbaar het geval.