ik heb nu de biocat maar ook deze vind ik erg ranzig... zodra er een drol in ligt schep ik deze eruit maar er blijft een hele vieze geur hangen... dus nu ben ik wel benieuwd welke katteneigenaren welke korrels gebruiken?
ik zweer bij houtkorrels van happyhouse geloof ik dat het merk is. Biologisch afbreekbaar enzo en ze lopen het niet of iig moeilijk uit de kattebak.
Wij hebben de grove korrels van Jumbo eigen merk. Zakken van 6 ltr en werkt hier erg goed! Wij hebben 3 katten en ruiken niks (wel een paar keer per week scheppen natuurlijk).. Maar de urine wordt ook goed opgenomen en het wordt een makkelijk uit te scheppen klont.
Ik heb gewoon de goedkoopste korrels van de euroshopper. Vind ze verder prima, begint alleen te ruiken als het er te lang in zit.
Sivocat Super Soft van de Hornbach (ook te koop bij de Makro). Is bijna hetzelfde als de Extreme Classic die je bij Zooplus kan kopen of in verschillende dierenwinkels. Sivocat is alleen iets goedkoper. Het is echt super spul! Maakt mooie klonters van de plasjes en poepjes, heeft een babypoederluchtje en heeft weinig uitloop. Ik verschoon de kattenbakken maar 1 x per maand, wel schep ik 2 x per dag de plasjes en poepjes eruit. We ruiken de kattenbakken nooit (behalve als er net op gepoept is) Sivocat lijkt bijvoorbeeld duur vergeleken met goedkoop supermarktgrit, maar je doet er ook 3-4 x langer mee. Uiteindelijk is het dus goedkoper
Welke biokat heb je dan? Wij hebben hier altijd biokat micro fresh gehad. Fijne korrel met geurtje. Klontert goed en stinkt niet vind ik. Nu hebben we de fijne (hygiene) korrels van de emte, die zijn ook erg fijn.
Euro shopper niks mis mee ,1,09 kost het geloof ik . Om de drie vier dagen verschonen ruik je niks . Mijn kat gaat er ook vast niet op als ie vies is.
Ik gebruik die grote zakken an kitty, en geef mijn kat droogvoer van techni-cal waardoor de poep bijna niet stinkt
van de Discus met babypoeder heel fijne grind wij hebben 3 katten en 2 bakken , 1 gebruiken ze voornamelijk om te plassen en de ander om te poepen maar die van biocat fresh staan ook bovenaan het lijstje wij scheppen zo om de 2 a 3 dagen
hier biokat fresh. ruik niets. maar belangrijker is, wat geef je hem te eten van sommige merken voer stinken katten gigantisch. dan kan je nog zulk goede grit hebben maar je blijft het ruiken. hier krijgen ze al een tijd kvv/vers vlees en geen stinkende drollen meer... zodra ze brokken krijgen of blikzooi dan stinkt het de tent uit..
Ik ben altijd erg tevreden over de catsan. Die ruikt niet en absobeert goed. Ik weet niet of je in de buurt van duistland woont want daar zijn de catsan zakken stukken goedkoper.
Ik heb altijd vanalles geprobeerd, maar ik gebruik nu al jaren Catsan. Die vind ik toch echt het fijnste en stinkt absoluut niet!
Huismerk kleikorreltjes (doos). Op dit moment van Markant. Deze klontert heel erg goed, plasjes en poepjes scheppen er heel makkelijk uit..