Als het goed is ben ik nu bijna 10 weken zwanger en heb a.s. woensdag mijn eerste echo met 10w2d. Nou is het zo dat ik weinig tot geen kwaaltjes heb.... misschien beetje moet en obstipatie.... maar ik heb superpijnlijke boobs geen rare eetgewoontes en nog geen tel misselijk geweest... Zijn er meer dames die kwaalloos door hun zwangerschap gegaan zijn?? Want tja, word er wel een klein beetje onzeker door... Had voor dat ik zwanger was een superregelmatige cyclus en heb nu sinds de positieve testen nog geen drup bloed/bruin gehad of krampen...
De eerste 3 maanden alleen wat emotioneel en zere borsten. Voor de rest niks. Na 20 weken last van isschias en maagzuur en rusteloze benen.
Babebabe, ik heb precies hetzelfde....Obstipatie, af en toe wat moeier savonds, en gevoelige borsten...verder helemaal niets. Oh ja soms wat steken in mijn buik of liezen. Maar wij hebben al met 7 w 3n 5d en met 11 w een prachtig hartje en actieve baby mogen bewonderen, dus je hoeft je in principe echt geen zorgen te maken! Succes bij je echo!
Ik zou zeggen geniet er maar van haha. Ik ben tot de 12 weken misselijk geweest. Nu heb ik veel last van maagzuur me banden en me bekken als ik lang sta. Er zijn genoeg vrouwen die kwaaltjes loos de zwangerschap doorgaan. Geen reden om je zorgen te maken. Geniet van het wondertje in je buik want echt de tijd gaat zo snel. Ik kan me nog als de dag van gisteren herinderen dat ik een posi test had en nu alweer 20 weken zwanger en een heel levendig beebje in me buik haha
Lekker van genieten, ik had het bij nr 1 zo en ook bij nr 2. Geloof me, 10 weken misselijk is ook niet leuk.
Ja hoor, alleen wat pijnlijke borsten. Verder niets. Eigenlijk nu (30 weken) nog steeds niets, behalve vaak plassen!
Ik was tot dan toe heel moe en had zere borsten (gelukkig is dat nu weg!), daarna kreeg ik last van obstipatie. En nu af en toe wat last van mijn rug, dus daar moet ik wel een beetje mee oppassen.
hier tot nu toe heel goed er vanaf gekomen! heel af en toe als ik honger kreeg me wat weeig gevoeld.. geeneens pijnlijke borsten, alleen een beetje gevoelig.. vaker plassen en that's it.. na 2 mk's waarbij ik beide keren ook geen kwaaltjes had werd ik dit keer er helemaal gek van.. dus ik denk echt dat het bij iedereen heel erg verschillend is en dat je echt van geluk mag spreken als je minder last van de kwaaltjes hebt heel veel succes woensdag en vooral veel plezier als je even van je buikbaby mag genieten!
Bedankt voor jullie positieve reacties, helpt mij de komende dagen wel door Mijn moeder vertelde dat zij ook totaal geen kwalen had tijdens haar zwangerschap... dus tja, we zullen gewoon nog ff af moeten wachten! en als ik dan een mooi kloppend hartje zie ga ik vanaf dan nog lekkerder genieten!!
En dan hoor je weer iemand roepen: " dat je van hoemeer HCG meer kwaaltjes krijgt, en als je dus geen kwaaltjes hebt dit duid op lage HCG waarde en dat dit niet een goed teken is..... " Zucht, worden 2 lange nachten!!
Ik heb gedurende de hele zwangerschap geen last van kwaaltjes gehad, behalve dan de laatste weken wat last van voorweeën. Ook die eerste maanden voelde ik me prima: een beetje moe en that's it! Maak je dus maar geen zorgen, want een zwangerschap kan ook zonder kwaaltjes prima verlopen!
ook ik heb amper last gehad, ben alleen heel moe geweest en nu zo op t laatst wat rugpijn verder niks!
hier ook alleen moe en een wat moeilijker stoelgang verder niks!!! maar wel al 2 goeie echos gehad en hoor zon 3 a 4 keer in de week het hartje luid en duidelijk kloppen door de oordopjes van mijn angelsound!!!! Mijn eerste 2 zwangerschappen ook helemaal geen kwaaltjes gehad!!! en toch 2 gezonde kids dus trek je er niks van aan want het zegt helemaal niks!!! wees blij... elke dag hondsberoerd zijn lijkt me ook geen pretje....
wederom bedankt! Wil het gewoon zo graag dat ik bang ben dat ik mezelf veel te blij aant maken ben :S bleah, maar goed zolang ik geen bloed/kramp heb gaan we inderdaad gewoon vanuit dat ik een van de kwaalloze gelukkigen ben op naar woensdag!
meid het zal vast goed zijn, en ik zou zeggen geniet ervan, bij de eerste had ik ook niet zo veel kwaaltjes en nu ben ik alleen maar misselijk de hele dag door, boobs doen erg zeer en ik voel me pas tegen de avond weer redelijk.
ik ben ook een van die gelukkige vrouwen,die geen tot bijna geen kwaaltjes heeft/had in de zwangerschap. bij de 1e heb ik tot in de 38e week gewerkt(wat hier in zwitserland niet echt "normaal" is,hier kun je je al redelijk snel laten ziek schrijven.dit zonder dat t je zwangerschapsverlof kost!!) het enige wat ik had,was behoorlijk veel water in mijn benen. maar als dat alles is....!? en nu zwanger van de 2e,heb ik in t begin toch echt een paar x de echo foto (hier wordt bij elke controle een echo gemaakt)voor de dag moeten nemen,om effe te kijken of ik toch niet droomde dat ik zwanger ben. nu ben ik 13 wkn,en heb toch al een goed zichtbaar buikje,dus nu weet ik....t is echt zo!
Hé Babebabe, Geen zorgen maken. Ik heb absoluut nergens last van gehad en ben inmiddels 31 weken zwanger. Zelfs nu heb ik eigenlijk zo nu en dan alleen wat last van m'n rug. Probeer je niet gek te laten maken door allerlei (goedbedoelde) praatjes. Ik kan me je ongerustheid voorstellen, heb ik ook echt gehad, maar probeer op je lichaam te vertouwen. Succes! xx
Ik vind dit wel een fijn topic Ik ben zelf ook zooooooooooooo bang Ik heb 3 miskramen achter de rug, 2 Mislukte IVF pogingen en nu bij de laatste IVF ben ik zwanger zo raar zo onwerkelijk Ik ben nu ongeveer 5 weken en voel vrij weinig als ik wel wat voel negeer ik het ( uit angst door eerdere ervaringen) en als ik niks voel is het ook niet goed Ik ben zaterdag even wat misselijk geweest, heb wel wat vollere en gevoelige borsten ( en als ze niet gevoelig zijn worden ze dat wel door het steeds voelen eraan) ik ben denk ik wel wat vermoeider ( maar dat kan ook door het weer komen) Kortom in mijn ogen heb ik geen klachten, maar eigenlijk ook wel maar alles maakt me onzeker Door mijn eerdere ervaringen vind ik het heel moeilijk om positief te zijn, want hoe doe je dat ik weet verstandig gezien ook wel dat, het wel of niet hebben van klachten niks zegt, maar jongens wat zou ik graag boven die pot hangen, puur om te geloven dat het goed zit En inderdaad de verhalen van velen op het forum maken je onzeker als ik het topic zie van de eerste symptomen bij zwangerschap denk je bijna: ojee dat heb ik allemaal niet, dan zal het wel niet goed zijn Ik vraag me wel eens af of mensen letterlijk opschrijven wat ze misschien eens 1x gevoeld hebben, want dan kan ik ook een waslijst aan symptomen maken maar goed, ondertussen blijf ik onzeker tot mijn 1e echo over 2 weken...pffff