ik wil een baby!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door busybusy, 17 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Nou dat is helemaal mooi meegenomen, dan scheelt het misschien wat jaartjes en ben je voor je 70e klaar ;)

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat ben ik! Maar bij ons gebeurde dat doordat de huisarts aangaf het zaad te willen onderzoeken. Ik ga me haast schuldig voelen. :oops: :oops: :oops:
    En die 4 baby's kunnen nog wel lukken Natas. Volgende maand zwanger ...... :) . Volgend jaar nog een keer...... :) , en zo verder.....

3. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Goeie titel!
    Zo voelen de meesten het namelijk wel, alleen zeggen we het niet omdat je een kind krijgt en niet neemt.......... We hoeven toch altijd niet politiek correct te zijn?

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nou het bleek nog nodig ook! maar buiten jou weet ik echt niemand die bewust daar heen gaat.

5. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    'Ik wil een baby' klinkt als' ik wil een ijsje',
    ik zie de overeenkomst niet.
    Je bent gewoon gestopt met de pil en heb een wens.

Je titel is heel terecht, maar bij het 'zwanger worden' is dat iedereen zn gedachte idd.

Heel veel succes en geluk gewenst !

groetjes irisje

6. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Zeker dat iedereen het WIL, alleen ik zou het anders formuleren. Zal wel aan mij liggen dan. Ik ben gewoon niet gewend om te zeggen IK WIL.

En wat betreft die overeenkomst met dat ijsje, zo komt het op mij over. IK WIL dit, IK WIL dat, IK WIL een ijsje... Tuurlijk heeft het niets met baby's te maken hoe ik het bedoel, puur alleen hoe die zin op mij overkomt!

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ben ook wel al vroeger dan het normale jaar naar de dokter gegaan. Ze wilden gelijk helpen met bloed prikken enzo. Toen heeft het nog even in een rondje gedraaid omdat mijn vriend schrik had zich te laten testen. Die schrik bleek helemaal niet nodig, alles was in orde.

Toch na meer dan een jaar nog geen zwangerschap. We hadden een afspraak in het ziekenhuis in januari en die zijn we jawel mislopen door de schrik van mijn vriend weer :( Nieuwe afspraak is dan voor begin april.

Nu zei mijn vriend gisteren dat hij het gevoel heeft dat ik zwanger ben... we zullen maar afwachten. Ik durf niet meer te hopen, 2 maand geleden was ook al zo'n teleurstelling.
    Ik had wel eergisteren nacht redelijke buikpijn, (was inderdaad wel rond de tijd van innesteling) misschien daarom dat mijn vriend het denkt.

Maar goed, zoals al gezegd alle meiden hier willen wel een baby dus op zich niks mis met de titel. Veel succes en ik hoop dat jij en alle anderen hier snel zwanger mogen worden.

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi, het duurd gemiddeld een half jaar voordat je zwanger wordt.
    En idd ik zou ook niet zomaar zeggen;ik wil een baby,
    er heeft ook iemand een banner, ik wil een baby en wel nu, sperm this way.
    Toen ik dat zag dacht ik ook, je hebt niks te willen, je mag van geluk spreken als je een kindje mag krijgen vandaag de dag.
    Maar sommigen denken hier anders over.
    Misschien bedoelen ze het wel helemaal niet zo, maar zo komt het wel over.En idd wat Sandra ook zei; het komt wel, niet teveel aan denken.
    De natuur regelt alles.
    Ontpillen kan ff duren, mij mij duurde het 3 maand voordat ik pas ongesteld was, heb veel buikpijn gehad, en een opgezetten buik.
    Op vakantie werd ik ongesteld, ik ben nog nooit zo blij geweest.
    Als ik het toen niet was geworden, had ik na de vakantie naar de gyn gemoeten.Maar dat hoefde gelukkig niet.Hierna kreeg ik nog 3 gewone maandelijkse menstruaties, en toen was ik zwanger.
    Succes.. en heb een beetje geduld.

9. Niet meer actief

Ik denk dat de betreffende persoon dat als geen ander weet Mensi en daarbij haar tekst ook nog eens anders bedoelt dan hoe jij 'm leest.
    Jammer dat je er meteen een oordeel op plakt!

10. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Ik denk dat de titel van dit onderwerp nu wel uitgekouwd is toch? :S Laten we er over op houden is mijn voorstel (maar ja, wie ben ik...).

We zitten hier allemaal voor hetzelfde. En het blijft tekst, dus zolang je iemand niet zelf voor je hebt en de intonatie en gezichtsuitdrukking ziet kan je beter je oordeel maar voor jezelf houden.

11. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Dat is niet een oordeel erop plakken, ik vat het ook anders op dan het bedoelt word. Daarom zeg ik, ik zou het anders formuleren. Wat willen kan een gevaarlijk woord zijn en niet in goede aarde vallen.

12. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Ja maar dat is nu wel duidelijk dat je dat bedoelt. En ook dat bedoel ik niet lullig en aanvallend, ookal komt het er nu zo uit.

Ik bedoel maar te zeggen dat het onderwerp nu wel besproken is.... Op een bepaald moment moet je er over op houden anders wordt het vervelend.

13. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth

Juist, op een forum moet je het hebben van tekst en niet van gezichtsuitdrukkingen/intonatie. Dus dan komt het wel vaker voor dat dingen anders overkomen dan bedoeld worden. Wil dat meteen zeggen dat je er niets van mag zeggen dan?

14. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Nee hoor, maar je hebt nu toch al meerdere keren verteld wat jij ervan vind. Het is toch niet een forum om over een zin zoals "ik wil een baby" een discussie te beginnen? Maar jij blijft er maar op doorgaan en jouw standpunt verdedigen ofzo... en dan wordt het straks wel een discussie... Jouw mening is hierover nu wel duidelijk hoor...

15. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Als je even goed leest, zie je dat het na een paar postjes was 'opgelost' tussen mij en de topicstarter. Maar als anderen er over door blijven gaan, tja wie ben ik dan om mijn mond te houden ?

16. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Het berichtje ging over ontpillen en over de cyclus maar er wordt alleen maar gesproken over "Ik wil een baby". Inderdaad was het tussen jou en de topic startster "opgelost". Waarom is het dan toch nodig om elke keer weer met iedereen in discussie te gaan. Als je wilt discuszeuren over jouw opvatting bij die zin en over wat een ander er van vindt, start dan gewoon je eigen toppic... Het is net alsof je je aangevallen voelt en je vind dat jij je moet verdedigen. Dat terwijl het gewoon jouw mening is, en dat is prima, maar zaag er niet steeds op door, dat is mijn punt gewoon. Je hoeft niet de hele wereld te overtuigen zodat iedereen hetzelfde vindt als jij hoor. Maar dit is ook mijn laatste berichtje hierover. Ik doe nu namelijk hetzelfde als waar ik me nu bij jou eigenlijk zo aan stoor. Ik bedoel het niet verkeerd, maar hou er gewoon over op. Groetjes en een fijn weekend verder nog. Doei Linda

17. Niet meer actief

Ik begrijp dat je mij daar mee bedoelt Sandra? Jammer dat je het zo ziet. Want als je even terugleest, dan ging mijn opmerking naar Mensi over iets heel anders dan over het aanvankelijke topic.

Zij zei: "Maar sommigen denken hier anders over" waarmee ze refereerde aan de banner van een van de dames in het 30+topic.
    En dat is in mijn ogen absoluut een oordeel, want als iemand donders goed weet dat je hier in niets te willen hebt, dan is zij zelf (van die banner) het wel.

Ik betreur het dat er vaak zo weinig inlevingsvermogen en acceptatie te vinden is voor andermans beweegreden(en) en referentiekaders.
    En dat er vaak niet verder gekeken wordt dan een neus lang is, om na te gaan wat iemand met iets bedoelt. Nee, we trekken gelijk onze eigen conclusies en duiken er dan vaak bovenop. En dat vind ik heel jammer.

18. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Wie zegt dat ik geen inlevingsvermogen heb? Integendeel.

Bij mij is het bericht verkeerd overgekomen, komt mede doordat iemand in mijn omgeving dat ook telkens zei en die zei het echt alleen maar om het WILLEN (omdat anderen ook een baby hadden)

Dat wil niet zeggen, dat ik vind dat iedereen die zegt 'ik wil een baby' die beweegreden heeft. En dat is juist het probleem, via tekst weet je niet hoe iemand iets bedoeld. Daarom is het misschien beter om dingen anders te formuleren, want ik zal heus niet de enige zijn die zoiets verkeerd opvat.

En Indigo: Wie zegt dat ik jou ermee bedoel? Ik zeg alleen dat de 'discussie' voorbij was en toen weer iemand met zo'n keiharde uitspraak kwam. Daar ga ik verder niet op in.

Ik probeer het nu ook te laten voor wat het is, normaal gesproken ben ik ook helemaal niet van zulke discussies.
    Ik hou het liever gezellig ;)

19. Niet meer actief

Sandra, ik heb met mijn tekst helemaal niet willen zeggen dat je geen inlevingsvermogen zou hebben. Ik vind het vervelend dat je mijn tekst zo leest.

En inderdaad, ik weet helemaal niet OF je mij ermee bedoelde. Daarom schrijf ik ook dat ik dat zo begreep uit jouw tekst. Ik voelde me aangesproken, omdat ik jouw tekst niet kon refereren aan iets wat iemand anders schreef.

Nou, dan was dat een misverstand. Kan toch gewoon?
    Tekst is altijd moeilijk te interpreteren zonder mimiek of intonatie van een stem erbij. En dan lezen we tekst vaak vanuit ons eigen referentiekader, zonder ons voldoende bewust te zijn van het feit dat de ander misschien een ander referentiekader heeft en wellicht iets anders bedoelt. Ik vind het jammer dat het zo werkt. Ik schreef al....ik betreur het dat....(etc.). Uit onderzoek is gebleken dat mensen denken dat hun tekst maar voor 1 interpretatie vatbaar is, omdat zij de tekst na deze geschreven te hebben alleen nog maar vanuit hun eigen intentie kunnen lezen. Voor de ontvanger/lezer ligt dat heel anders, die leest daar een intentie in die aansluit bij het eigen kader.

Ik houd het ook graag gezellig. Het enige wat ik met mijn tekst wilde doen is mensen er bewust van maken dat ze makkelijk hun eigen oordeel lezen in tekst van iemand anders.
    Ik krijg nu de indruk (mijn eigen kader? ;) ) dat je je aangevallen hebt gevoeld door mijn reactie, Sandra. Dat is niet mijn bedoeling geweest.

20. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik voel me helemaal niet aangevallen hoor, daar is wel heel wat meer voor nodig ;)

Eind goed, al goed... :)

Ik hoop natuurlijk voor iedereen die zwanger probeert te worden, dat ook snel lukt en daar gaat het om!

Deel Deze Pagina