pfff ken je probleem en ik ben bijna 34 weken! de babykamer moet nog helemaal gedaan worden, doordat andere verbouwingen allemaal uitliepen. Ik wil rust!!!!!
Heb hem net nog weer eens gezegd dat ik binnen nu en 3 weken de kamer echt wel af wil hebben. En op mijn reactie over klussen bij vrienden, was zijn reactie : ja, maar zij moeten verhuizen.... Euhm, ja en ik moet bevallen!!! Denk er nu aan om zelf boek voor boek naar zolder te gaan brengen, maar ben bang dat als ik veel ga sjouwen het kindje NOG eerder komt...
Bij ons is de babykamer bijna af en ik heb bijna alles zelf gedaan. Alleen de dingen die ik echt niet kan doen heeft hij gedaan. Misschien moet je zelf een begin maken? Dat doe ik ook altijd als ik iets bij mn vent gedaan wil krijgen. Nu wordt onze hele woonkamer verbouwd maar ik help zelf mee in hoeverre ik kan. Mijn man waardeert dat heel erg merk ik en daardoor doet hij meer.
Whaha! We hebben de zelfde man! 'nu is het tijd voor buiten, er moet gezaaid worden, die kamer komt daarna wel, vorige keer kwam het toch ook goed?!' Vorige keer lag ik met 29 wkn aan de remmers, en heb uiteindelijk zelf met 37 wkn de plinten maar geplakt enzo.. Nog een leuke, de babykamer werd pas in week 38 geleverd, hadden vertraging met de 'overscheping'....!! ik snap je helemaal! Ik heb nu de kamer leeggeruimt, maar het eerst begin mag hij toch echt doen, het plafont schuren en de kozijnen...
Ik ben zelf een echte klusser... Normaal gesproken... Maar nu met veel harde buiken en een verkorte baarmoedermond is me op het hard gedrukt niet te tillen. Het kamertje is nu nog werkkamer met alle boeken in 4 grote boekenkasten tot aan het plafond. Ik wil in principe zelf de kamer doen, maar alle boeken en kasten moeten eerst een nieuwe plek krijgen op zolder... Het eerste werk zal dus echt van hem moeten komen. Het is een schat hoor, maar ook een dromer die liever in de tuin werkt. Hij is filosoof en misschien heeft hij nog wat denktijd nodig Anderen de boeken laten doen is ook geen optie omdat het al zijn filosofische werken zijn waar hij nu blind het goede boek weet te pakken voor zijn lessen. En het zijn er nogal wat...
Bij mijn 3e heb ik pas in de 37 e week de babykamer klaar kunnen maken, lag ook niet aan mijn man, maar de stucadoor kwam eerst niet, toen moest het stucwerk drogen (in de winter :x) en geverfd, ingericht etc, de oudste nog verhuisd naar de gestucte en opgeknapte kamer, voordat ik met de babykamer kon beginnen ..... Ik had wel de wieg al op mijn slk gezet en de babykleertjes bij mijn dochter in haar commode gelegd, voor het geval dat..... Wat moet je anders? Ik kon me er ook wel bij neerleggen, in mijn geval is het wel op tijd goed gekomen, maar zo niet: alles was aanwezig en gebruiksklaar gemaakt, alleen niet op de goede plek.
Ons kamertje is zo ged als klaar,wat dat betreft lijkt t niet op jouw situatie. Ik heb wel zo'n man lopen die vaak effe anderen helpt,maar 'vergeet' dat er hier ook werk genoeg is. Hartstikke fijn zo'n man, maar af en toe... En als je dan zegt: zal ik jantje of pietje dan maar vragen om te helpen met de kamer, dan word ie boos... Hopelijk gaat hij snel aan de slag !
Gebruik dit drukmiddel: "Lieverd, aangezien jij zo druk bent, komen over 10 dagen X en Y en ook Z mij helpen alle boeken naar boven te brengen. Zelf durf ik dat niet aan, misschien komt de baby dan nog eerder als ik zo vaak boek voor boek ga lopen. En jij hebt geen tijd" Als een haas gaat hij het zelf doen!
Haha ja, dat dus..@ het drukmiddel. Of boek per boek kleine stapeltjes op de gang maken (misschien maar zo'n 15 stuks). Natuurlijk heb je van tevoren foto's gemaakt en weet jij precies waar welk boek terughoort, maar thuiskomen in die chaos is misschien wel even een goede wake-up call. Overigens denk ik dat wij ook laat aan de kamer kunnen gaan beginnen, niet zoals bij jou, maar wegens inwonende familie die er niet zomaar uitgezet kan worden. Ik ben dus een beetje naar creatieve oplossingen aan het kijken voor de eerste weken/maanden, mocht het allemaal uitlopen. Misschien ook iets voor jou? (Just in case plan, en vooral niet aan je man laten merken..) Veel succes, komt vast allemaal goed!
Ik zou lekker de verhuizende vrienden bellen en hen vragen te komen helpen. Maar dan wel precies op het moment dat je vriend daar is om hun te helpen. Lijkt me geweldig. Hallo ik ben er Mooi, dit dit en dat moet hier gedaan worden. Zo nu kunnen wij weg. Huh waar gaan jullie naar toe dan. Nou naar jouw vriendin om te helpen met de babykamer