Siergras, maakt het ook leuk, komen pluimpjes aan en ik laat het de hele winter staan, snoei het heel kort in het voorjaar. Moet het alleen weer even wat opbinden.
Leiboompjes tegen de schutting. Oh, er staan er dus twee, maar die linker staat er niet op. Haha, toch nog moeilijk om alles er op te krijgen met zo'n kleine tuin.
Ik heb een sierappelboom, erg blij mee. Komen geen wespen op af en de mini appeltjes worden weggesnaaid door vogels nog voor ze de grond raken.
Je kunt ook denken aan een lei vruchtenboom. Zo'n platte zeg maar. Wij hebben een perenboom en nauwelijks wespen. Ook nauwelijks peren, maar hij staat er pas twee jaar... Verder hou ik ook echt van druiven. De takken vind ik erg mooi. Wij hebben in de voortuin een Japanse kers. Wel erg mooi, maar inmiddels toch wel groot. Wat ik ook erg mooi vind is de japanse wilg op stam:https://www.google.nl/search?q=japanse+wilg+op+stam&client=ms-android-samsung&source=lnms&prmd=isvn&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj6wNyEm6LOAhWKJ8AKHdrnAzcQ_AUIBygB&biw=360&bih=512 . Die blijft overigens wel erg klein, 1 meter ongeveer. Maar heeft erg mooi blad, roze bij de uiteinden. Succes!
Perenboompje? Deze hebben een mooie vorm en blijven klein/kun je klein houden. Japanse kers kan ook inderdaad. Wij hebben geen grote tuin, maar hebben grotendeels gras en daarop 3 (kleine) bomen; appel, peer en Japanse kers. Een klein boomgaardje tussen voornamelijk schutting/steen tuinen.
Een kersenboom! Mijn moeder had hetzelfde, alleen had zij zelfs alleen een balkon. Ze nam een kersenboom op het balkon, die werd niet Mega groot, en de paar kersjes die eraan groeiden, daar kwamen de vogels op af. Zo had ze een prachtig vol en groen balkon met zelfs een Hortensia van een meter doorsnede, die stond in een cementkuip LOL er bestond geen betaalbare pot in die afmeting. Vergeet dat nooit meer, ze had dat ding uit onze tuin getrokken, ding was meer dood dan levend, een paar takjes van nog geen 20cm hoog. Mijn moeder had wonderhanden en engelengeduld. Binnen 2 jaar was die plant weer gezond, 4x zo groot en vol met bloemen! Maar goed, ik draag door ghihi Kersenboom dus
Wij hebben een Japanse esdoorn, maar die is wel heel klein. Maar we hebben ook een magnolia in een grote pot en die is wel echt heel mooi!!!
Een catalpa idd, maar die zul je af een toe ook moeten knotten, want die kunnen flink uit de kluiten groeien, dus let op dat je een kleinblijvende soort neemt. Ik heb zelf een glansmispel Red Robin staan. Die is ook bladhoudend en in de zomer geeft ie witte bloempjes. Af en toe kleuren de bladeren ook rood, maar dat trekt dus weer weg. Maar ik lees dat je geen kleuren wilt.