neefje waterpokken maar moet daar woensdag heen

Discussion in 'De lounge' started by marilouise, Nov 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hallo mijn neefje heeft de waterpokken, zijn zusje nog niet maar wat niet is kan nog komen, Maar op woensdag zijn ze altijd bij opa en oma en nu moet mijn zoontje daar woensdag ook heen, ik moet zelf naar het ziekenhuis en kan de kleine niet meenemen moet zelf ook al iemand meenemen om te rijden. Kan dit kwaad?

Ik moet moedervlekken weg laten halen dus kan het ook niet verplaatsen of iets. moest binnen 2 weken gebeuren en dat is donderdag

2. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Is er voor je neefje niet iets anders te regelen dan? of kan je zoontje niet ergens anders heen.

Onder een jaar zou ik het nog niet doen. daarboven zou ik zeggen toe maar.

maar dat is mijn idee.

3. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Het zijn maar waterpokken, hoor. Sem heeft ze voor zijn 1ste verjaardag gehad en had totaal geen last. Misschien dat hij het alsnog nog een keertje krijgt. Tsja, dat zien we dan wel.

4. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

waterpokken zijn heel erg besmettelijk. van 5 dagen voordat ze te zien zijn totdat op alle blaasjes, korstjes zitten.

Dus als je nichtje nog niet heeft kan ze wel al aangestoken zijn en dus al besmettelijk zijn.

ISI waterpokken (Infectieziektebestrijding)

van het rivm mag eenkindje ook gewoon naar creche enz. maar persoonlijk zoiu ik kijken of er een andere mogelijkheid voor oppassen is

5. marilouise

Nou mijn schoonzusje moet werken en die gaat echt geen andere oplossing zoeken.
    daar kan ik heel snel van afzien.
    Mijn schoonvader moet al met mij mee, mijn man moet werken kan geen vrij krijgen, mijn moeder moet nara een ander ziekenhuis. en de rest van de familie werkt of woont te ver weg. en hebben banen waar ze geen "vrij kunnen krijgen"als je snapt wat ik bedoel.

Het is de vaste oppas dag van oma op het neefje en nichtje en ik ben er tussendoor komen walsen omdat ik geen andere oplossing heb zou echt niet weten wat. meenemen is echt geen optie ik kan niet voor hem zorgen als ik onder het mes ga en opa is herstellende van hernia operatie

ja en nu. Denk eerst zeg het af en maak nieuwe afspraak maar ik loop niet voor niets onder controle en ze moeten niet voor niets op korte termijn weggehaald worden ( we hebben een erfelijke vorm van huidkanker in de familie die zeer agressief is en wij zijn drager van dat gen) dus het is ook echt belangrijk

nog maar even goed nadenken, en anders maar even bellen met de dokter maandag voor advies

6. marilouise

zou het nog verschil maken mijn zoontje komt daar en moet gelijk naar bed als ik hem breng en de anderen zijn op. als het goed is slaapt hij tot ik terug ben, kan er niet vanuit gaan maar meestal wel

7. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Ik zou gewoon gaan hoor.. bij mijn dochter op het dagverblijf heerst ook waterpokken maar daar mogen ze gewoon komen. Ik laat mijn dochtertje er niet voor thuis.. ze kunnen het maar gehad hebben en krijgen ze ze nog een keer dan zijn ze extra beschermd.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoe lang duurt het om dat weg te laten halen? Kan je schoonvader anders niet even op hem passen in het ziekenhuis terwijl jij geholpen wordt? Of duurt het heel lang?

9. liefde is

liefde is Lid

Oct 14, 2010
    67
    0
    0
    uit mijn werkveld bekend met kinderziektes, gewoon gaan.
    incubatie tijd is al geweest, en als hij het krijgt dan is dat ook niet zo erg, ze krijgen het allemaal een keer, en beter als ze klein zijn dan ouder.

10. marilouise

zoiezo een uur mijn schoonvader is net geopereerd kan niets en mijn mannetje moet dan slapen en dat doet die niet in de wagen en als die moe is en je gaat stilstaan dan gaat hij heel hard gillen. dus dat is echt geen optie mijn schoonvader kan hem ook niet optillen of iets en ik geloof niet dat ik zelf dan rustig lig.

Daar komt bij dat mijn schoonvader mee gaat om mij te helpen omdat ik niet zoveel kan en mijn bloeddruk heftig reageerd op verdovingen. gaat niet werken.

denk dat ik het maar gok

en anders ja dan heeft die het maar gehad

11. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Gewoon doen, ze kunnen het maar beter gehad hebben. En zo'n drama is het nou ook weer niet die waterpokken.
    Wordt ie nu niet aangestoken, dan is het wel ergens anders een keer.

12. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Heb je geen lieve buurvrouw waar je kindje even heen mag?

13. marilouise

Nee heb geen goed kontakt met de buren we spreken elkaar op straat een keer (maar die zijn vies bah krijg op straat al jeuk)

en verder oude mensen met wie ik weinig tot geen klontakt heb

14. marilouise

mijn man heeft al gekeken of hij niet even op het werk bij hem kan blijven maar hij moet auto afleveren en dat gaat niet met baby.

:p

15. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Als het niet anders, dan moet je het gewoon doen. Ooit zal je kindje tóch de waterpokken krijgen. En de griep is vele malen erger dan waterpokken.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Zou hem gewoon heen brengen hoor :), zie dat je kleine man 9 maanden is dat is heel wat anders dan een pasgeboren baby ;) dan had ik gezegd niet doen.

17. marilouise

woensdag is die zelfs al 10 maanden
    sorry gekheid

tot nog toe floept hij overal tussendoor met ziek zijn 1 keer flink keelontsteking met 6e ziekte. 3 dagen niet lekker geweest en toen over

ik ben trouwens 1,5 week geleden nog bij mijn schoonzus geweest hoe lang is de incubatie tijd

18. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ik zou daar geen probleem van maken (tenzij er een reden is waarom je kindje nu geen waterpokken mag krijgen) het is alleen maar fijn als ze het een keer gehad hebben.

19. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Incubatietijd kan zelfs 3 weken zijn, dus hij kan nu al besmet zijn. Ik zou hem daarom gewoon brengen. Misschien krijgt hij de waterpokken nu niet eens. Mijn zoontje gaat naar een KDV en daar heeft het al 4 keer geheerst en hij heeft het nog steeds niet gehad.

20. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    als het niet anders kan zou ik m brengen. maar ik zelf zou als ik het kan vermijden niet voor een jaar doen. maar als het niet anders is dan is het niet anders.

Share This Page