erge jeuk

Discussie in 'De lounge' gestart door Emama, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    hoi

ik heb sinds een tijd echt hele erge jeuk om gek van te worden gewoon

ben al naar de arts geweest die zegt misschien stress (wel omdat ik dat zelf aangaf dat ik zelf dacht dat het miss iets psygisch was omdat ik ook last heb van angststoornissen ed)
    en dat ik mezelf niet meer met zeep en shampoo s mocht wassen en vettige neutrale creme zalf op moest doen.

lukt mij niet echt om zeep te laten staan gebruik wel minder en af en toe een dagje geen haren wassen gebruik.trouwens ook zero producten zeg maar

na al het googlen wordt ik toch ongerust vroeg me af.ofdat er meerdere dames zijn die hier last van hebben of gehad en dat het iets onschuldigs was

ik smeer nu wel vaseline met aloe en soms ook aloe 98 procent gel maar wordt helemaal gek.van de jeuk hey is voornamelijk op armen en benen

sorry voor het lange verhaal

2. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik heb het vnl op mijn handen.
    Krab het regelmatig open.
    Fijne handcreme helpt iets.

Is je huid erg droog?
    Ben je zwanger (tja zwangerschapspagina)
    Heb je nog andere klachten? Moe?

Laat je je bloed anders controleren.

Emama vindt dit leuk.
  3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    als je niet zwanger bent. zou ik toch je bloed laten controleren. om dit uit te sluiten.

anders vette vaseline erop smeren, koelzalf of menthol gel

lijkt me erg vervelend!

Emama vindt dit leuk.
  4. Deliana

Deliana Niet meer actief

Als je niet zwanger bent en er niets medisch te vinden is zou ik ook parfumvrij wasmiddel (zoals neutral) gaan gebruiken en stoppen met wasverzachter.

Emama vindt dit leuk.
  5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ben je ook geprikt op suikerziekte? Jeuk kan daar een symptoom van zijn nml.

Emama vindt dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Heb je ook huiduitslag? Als je dat niet hebt, zou ik vragen om bloedonderzoek - jeuk kan een symptoom zijn van allerlei aandoeningen, bv een galstuwing.

Emama vindt dit leuk.
  7. MotherPrincess

MotherPrincess Actief lid

19 okt 2014
    276
    170
    43
    Misschien schurft?

Emama vindt dit leuk.
  8. fafa

fafa Niet meer actief

Waarom kun je de zeep niet laten staan? Heb je dan het gevoel dat je niet schoon bent?
    Want vooral je armen en benen hebben echt geen zeep nodig om schoon te worden. Sterker nog, je wast daarmee een natuurlijk beschermlaagje weg waardoor je eigenlijk sneller "vies" wordt.

De tip van het wasmiddel vind ik ook een goede. Ik heb ook ooit eens onverklaarbare jeuk gehad, tot ik me realiseerde dat ik op dat moment een ander wasmiddel gebruikte dan anders

Emama vindt dit leuk.
  9. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Zeep echt laten staan! Minder douchen.

Emama vindt dit leuk.
  10. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    hahaha zou kunnen maar had er verleden maand ookal last van eigenlijk na het zetten van een tattoo maar niet gelijk daarna

11. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    nee dat niet wel in het verleden op schildklier ed maar alles was goed maar zit er idd aan te denken om maandag de arts weer te bellen want wordt er behoorlijk geïrriteerd door letterlijk en figuurlijk

12. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    owke ja idd wou t ookal vragen want heb idd geen uitslag

13. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    hoop het niet haha maar beter als iets ergers

14. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    ja idd ik gebruik al nuet veel douchegel maar ga het dan wel proberen of het minder wordt maar ik gebruik al een hele tijd hetzelfde wasmiddel en bijna geen wasverzachter en ook dan alleen dezelfde

15. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Mijn dochter en ik krijgen jeuk van wasverzachter. Heel lang niet gebruikt, toen toch weer een keer gebruikt, hop! Jeuk....
    Weg met de wasverzachter....

Emama vindt dit leuk.
  16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.357
    113
    Vrouw
    Dacht ik ook aan. Is voorkomender dan de naam doet denken. De jeuk is echt om gek van te worden. De huisarts denkt er vaak niet zo snel aan.

Emama vindt dit leuk.
  17. MotherPrincess

MotherPrincess Actief lid

19 okt 2014
    276
    170
    43
    Klopt @Zonnestralen

Mijn man had jeuk, is naar huisarts gegaan. Volgens huisarts had het te maken met zijn droge huid. Huisarts heeft niet eens lichamelijk onderzoek oid gedaan. Maar ja, twee weken later had ik last van jeuk.
    Ik ben toen naar mijn eigen huisarts gegaan en zij zei dat het misschien schurft was. Middeltje gekregen en binnen 3 weken was jeuk veel minder geworden. Gelukkig!

Maar ik heb er wel een trauma aangehouden. Ik moest alles was op 60graden, anders in een vuilniszak ik diepvries (alle 8 pakken van mijn man hebben een aantal dagen in diepvries gelegen). Kinderen ook preventief behandeld. Alles wat stof was gewoon wassen! Ongemakkelijke situaties; vooral als ik op werk was had ik ook jeuk. Bah!

Succes! Ik hoop dat je er snel achterkomt wat het is.

18. Nutella

Nutella Actief lid

13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb al jaren vaak erge jeuk aan m'n onderbenen en krab me dan gek. Om te koelen als ik weer te veel had gekrabd gebruikte ik aloë vera gel. Dat koelde dan even, maar vaak kan de jeuk weer terug.
    Nu smeer ik elke morgen na het douchen mijn onderbenen in met sudocreme en dat helpt enorm. Veel minder last van jeuk en minder hevige jeuk.

19. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    wow is dat zo heftig schurft ik dacht dat je alleen creme hoefde op te smeren was namelijk een aantal maanden geleden bij mensen die dit ook hebben gehad of preventief moesten doen omdat een familielid dat had 3 dagen creme smeren en niet douchen ik was gelukkig alle beddengoed altijd al op 60graden maar hoe moet dat dan met een bankstel vraag ik me nu af

20. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    ja dat doe ik nu ook idd aloe en zat vanmiddag nog te denken om bephathen op te smeren billencreme omdat dat ook antibacteriël is

Deel Deze Pagina