Ik zou dan idd voor 2 gaan. Volgens mij is echt leuker voor zo'n beest. Het idee van 'binnenkat' staat me waarschijnlijk tegen omdat onze kat echt een buitenkat is. En ja het is natuurlijk logisch dat als ze niet beter weten, je ze gewoon binnen kan houden. Het is gewoon mijn gevoel denk ik door onze eigen kat. Maar onze kat zie ik wel altijd buiten met andere katten uit de buurt dus vandaar dat ik denk, doe dan iig 2. Ik denk ook dat het een goed idee is om je balkon af te schermen, kunnen ze toch nog een beetje buitenlucht ervaren. Verder vind het heel goed van je dat je er zo goed over nadenkt voordat je eraan begint!
Oh ja, wij hebben een traphakje gemaakt naar de gang want daar staat de kattenbak en wil niet dat zoonlief straks als hij kan kruipen een graai doet in de kattenbak.
ik wil (ook als het een binnenkat is) zeker castreren, ivm het sproeien. en mocht het een poes en kater worden, dan sowieso haha! kittens zijn overigens wel duurder, volwassen katten zijn 90 euro. maar ik kan me nog iets herinneren dat het chippen van mickey toen 65 euro koste ofzo? en dan de inentingen, castreren etc er nog bovenop, ben je duurder uit toch?
Sowieso moet je kat laten castreren. Ook medisch gezien is dit gewoon veel beter. En geen poes die je nachten lang wakker houdt met gekrijs omdat ze krols is en geen gesproei van een eventuele kater! Tuurlijk kan je overwegen om er 2 te nemen, maar 1 kat kan ook heel goed. Daar is ook niks zieligs aan, mits hij/zij uiteraard genoeg aandacht krijgt. En een asiel is zeker een goede optie. Daar weten ze vaak wel wat dingen over de kat te vertellen.
@mvs, bedankt voor de link! @elena, traphekje, dat is idd een hele goede tip! zat ook al te denken aan een windhaakje oid, dat de kat wel door de deur kan, maar de kindjes niet. zie nu trouwens dat de kittens niet gecastreerd zijn (logisch ook.. duh..), maar vind het aanbod wel tegenvallen. veel zijn er al geplaatst, of niet geschikt bij kleine kinderen etc.. wel verliefd geworden op 1tje, maar die is ook al besproken. tegen de tijd dat wij definitief de knoop door hakken dus waarschijnlijk al weg. zie wel veel zwart-witjes, dat was mickey ook, maar dat was echt een buitenkat, en begreep dat zwart-witjes dat bijna allemaal zijn. weten jullie daar iets mer vanaf?
Je moet als je een kat ziet die je bevalt, het asiel bellen waar de kat verblijft. Vaak geven ze aan dat ze niet met kinderen kunnen, puur omdat ze dat niet gewend zijn! Grote kans dat het dus wel gewoon goed gaat, maar daar moet je gewoon even duidelijk naar vragen als je belt.
vanavond toch maar eens rond te tafel gaan zitten met vriend, en bellen met het asiel om te kijken. zo op fotos zien ze er allemaal leuk uit, maar toch maar eens even kijken of er ook echt een klik mee is. sowieso wil ik ook even met Fenne naar een vriendin van mij, van mila weet ik al dat ze geen allergieën heeft, van Fenne nog niet. dus maar even bakje koffie doen tussen 4 katten, en letten op eventueel gesnotter van haar.
Wij hadden een kat van 1 jaar uit het asiel, achtergrond onbekend, maar hij was wel duidelijk mensen gewend. Hij heeft toen 3 jaar bij ons in een portiekwoning gewoond, waar hij alleen het balkon op kon. Hij was compleet neurotisch! Echt, helemaal hyper, om gek van te worden. Daarna zijn we verhuisd naar een huis waar hij gewoon buiten kon spelen, sindsdien is het een heel rustige kat, omdat hij daar gewoon vanalles beleeft, kan besnuffelen en op avontuur kan. Ondertussen zijn we 9 jaar verder, maar blijkbaar heeft onze kat het buiten kunnen zijn echt nodig. Maar in de winter is hij gewoon 90% van de tijd binnen. Al heeft een vriendin van me katten (maar dat zijn een of andere raskatten) die helemaal niet buiten komen en het echt geen bal interesseert, die zijn helemaal niet zo druk.
Mijn katten komen ook niet buiten. Ik heb de kater van mijn buurmeisje gekregen, omdat hij vaker bij mij voor de deur stond, dan bij haar! Hij is altijd een binnenkat geweest, maar toen zij een kindje kreeg wilde ze hem naar buiten doen. Hij is hier nu sinds maart en doet het héél goed! Heeft ook totaal geen behoefte om nog naar buiten te gaan. Hij vind het heerlijk om languit op het balkon te liggen en te kijken wat er allemaal om hem heen gebeurt. Sinds juni hebben we er een kitten bij gehaald, ook een mannetje... dit ging vanaf het moment van binnenkomst direct goed! De oude kater ( 5 jaar ) gedroeg zich direct als een vader figuur, door hem schoon te likken en te laten zien hoe en wat allemaal wel en niet de bedoeling is! Allebei liggen ze 's avonds bij ons op de bank, en als we op bed gaan, dan moeten ze er bij liggen! Als het water of eten op is, dan komt de oude kater dan even melden, door kei hard te miauwen!! Ja, echt leuk twee katten!!
oh.. ik heb er een gezien op marktplaats (en ging alleen maar kijken!! wil eigenlijk geen mp-kat) en die is zooooo lief.. die wil ik!! maar ben nooit zo'n marktplaats fan.. twijfel twijfel... word het een asiel kat die een huisje nodig heeft, of de meest schattige ooit, maar marktplaats kat? of gewoon allebei een?
nog een vraagje trouwens, die van mp is 2x ontwormd en zindelijk als we haar zouden kunnen ophalen. zitten wel kosten aan verbonden, vind ik op zich geen probleem, maar vriend vraagt waarom. als hij is ingeent, gechipt etc vind ik dat niet meer dan logisch, maar is bij deze nog niet het geval. mijn argument dat gratis kittens niet zo schattig zijn als deze gaat er niet helemaal in geloof ik.. hoeveel zouden jullie betalen voor een kitten die extreem schattig is, maar dus nog niet geent, gechipt etc?
ik zou alleen voor worm middelen betalen, ik vind 25 euro eigenlijk meer dan genoeg nu was onze kat een gratis katje (oke wel 3kwartier voor gereden) maar hij was wel zindelijk en ze hadden hem zelfs al ontwormt. (inentingen + chip heb ik zelf betaaldd) asiel had toen geen rode katertjes en ik wilde zo graag een rode kater, nu is deze rood met wit, JOEP hahaha het is ook echt een joep
Niks, ze moeten blij zijn dat jij je wil ontfermen over het kitten. Niet gechipt , niet geent . wel ontwormd? ontvlooid? Gezond? Gezien door een dierenarts? Geen hartruis o.i.d? Anders ben je nog zo tientallen euro's kwijt. Enting kost al gauw 45 euro. En vaak kan je er ook nog een antibiotica kuur tegen aan gooien. Ik pleit ervoor om zeker in een asiel te gaan kijken, de katten en kittens zijn ge-ent, gechipt, ontvlooid, ontwormd en gezond. Een kitten kost bij ons 80 euro en een volwassen kat 70, ook kan je dan als het kitten een half jaar is het laten castreren of steriliseren op kosten van het asiel. Koopje toch? We hebben maar 130 katten zitten.
130 katten? waar zitten jullie? tilburg heeft er echt maar heel weinig, en geen grijze prijzen vallen ook heel erg mee bij jullie zeg.. ik zie zo veel voordelen van een asiel, maar ook die vragende neem-mij-oogjes van de mp-poes.. ga nog even verder snuffelen bij asiels in de regio (waalwijk bijvoorbeeld), maar ik ben bang dat de uber-mp poes het dus niet gaat worden..
als je jonge kinderen hebt zou ik niet een kat uit het asiel nemen omdat je niet weet wat de achter is van een kat en dan in combinatie met kleine kinderen. zelf ben ik iemand die, in mijn geval honden, bij een fokker haal die aangesloten is bij een landelijke vereniging met stamboom. mijn schoonzus heeft een Ragdoll gekocht via een fokker met stamboom en die komen normaal gesproken niet buiten en het zijn dan ook echte binnen katten. maar als je het vanaf het begin aan leert dan is dat natuurlijk geen probleem. (natuurlijk hebben wij ook wel honden uit een asiel gehad maar achteraf hoe lief ze ook zijn geworden wel spijt van gehad omdat de trauma's verzwegen zijn die wel veel invloed hadden op de thuis situatie, "hond die bang was voor mannen en deuren en vooral die combinatie is nooit goed gekomen ookal heeft hij wel 9 jaar bij ons mogen wonen")
De bijdrage die op marktplaats wordt gevraagd is een soort garantie dat je de kitten niet aan je slang of id gaat voeren. Een kennis van ons had slangen en die haalde via marktplaats gratis kittens op om aan de slangen te voeren. Echt zo zielig!!! De kitten die wij via marktplaats hadden gekocht was 20 euro... was wel ontvlooid en ontwormt, de rest hebben we zelf laten doen.
daarom willen we ook liever een kitten, mijn oude kat was al wat ouder, en was inderdaad geen makkelijke vanwege trauma's. onwijs lief beestje hoor, en voor mij alleen toen prima, maar niet met kleine kinderen.
dat is wel zo zielig!! bah wat moeilijk, nu wil ik de mp-poes weer redden van de enge slangen.. asiel miffy, asiel. daar zitten ook schattige katjes...
Haha moeilijk he. Vind het wel super dat je er zo goed over nadenkt en niet over een nacht ijs gaat. Ze krijgen vast een goed tehuis bij jou. Wij hebben ook 2 katten, of eigenlijk een kat en een poes, zijn broer en zus. Wij hebben er destijds ook 2 genomen omdat we beide fulltime werken. En gaat eigenlijk heel goed. Onze katten komen ook niet buiten, met uitzondering van de achtertuin in de zomer, en soms klimmen ze wel eens stiekem over de schutting. maar als ze de deur horen dichtslaan komen ze met een noodgang terug over de schutting gerend, ook echte binnenkatten dus haha, zijn wel raskatten. Succes met alles!' En o ja hou er rekening mee dat kittens veel sloopgedrag veroorzaken. Onze katten hebben als kitten het nodige gesloopt, van vitrage, bankstel en vazen.
sloopgedrag is geen probleem, heb al een bijna peuter, dus ben heel wat gewend en als poeslief de kinderslotjes nog open weet te krijgen, heeft ze het ook verdient ook!