Hoi hoi allemaal Ik zit al eentijdje te denken om een opleiding te doen weer.. Nu wil ik graag verpleegkundige in een ziekenhuis worden omdt ik het leuk vind om met mensen om te gaan en ze te helpen. Maar ik heb opleidig vmbo gedaan basis en kan daar natuurlijk niet veel mee... Wie heeft hier een beetje ervaring mee en weet wat ik als eerste moet doen enz enz Alvast bedankt voor het meedenken
Misschien kan je solliciteren voor een BBL leerbaan, verpleegkundige is geloof ik niveau 4. Misschien kan je op een website van een roc kijken wat voor eisen ze er aan stellen. En of je dan aan de voorwaarden voldoet om ervoor in aanmerking te komen. Veel succes.
hallo ik ga volgend jaar ook starten met de opleiding verzorgende niveau 4, heb als vooropleiding ook alleen Vmbo basis. Je word op basis van je vooropleiding niet toegelaten, ik heb voor de vakantie een capaciteitentest gedaan en deze gehaald waardoor ik wel toegelaten word. Ik hoop voor je dat dat misschien nog kan, maar denk dat je voor dit schooljaar wel te laat bent. groetjes
ik heb de test aangevraagd bij een contactpersoon van de opleiding. uiteindelijk wil ik de kraamzorg in. Ik dacht dat je met niveau 4 ook in het ziekenhuis aan het werk kunt. Je kunt altijd even een MBO opleiding bij je in de buurt bellen voor informatie!
Je kunt zelfs met niveau 3 al het ziekenhuis in. Maar dan mag je qua handelingen niet zoveel doen. Met niv. 3 mag je in een verpleeg en verzorgingshuis bijna alle handelingen wel doen (als je IG hebt natuurlijk en big geregistreerd bent) Met niv. 3 kun je ook de gehandicapten zorg in of de kraam. Hou er wel rekening mee dat hert niet zo makkelijk is om in een zk een baan te krijgen. (bij ons in ieder geval omg. Zwolle) Verpleeghuizen daarin tegen kun je gelijk aan de bak. Succes met kiezen
hai! Je kunt binnen het ziekenhuis de opleiding voor oa verpleegkundige niveau 4 en verpleegkundige niveau 5 doen. Voor de 5 kom je niet in aanmerking. Voor de 4 hangt het af van je soort vooropleiding. Dan hebben we het over de BBLvariant, dan ben je dus tegelijkertijd student en werknemer. (en krijgt dus ook betaald, leerlingensalaris) Na je eerste ervaring wordt je ook geacht mee te draaien in de wisseldiensten en ip is het meestal voor 32-36 uur!! (deels school, grotendeels werk) Wees je daarvan bewust, zeker als je een kinderwens hebt Je zou ook kunnen kiezen voor de BOLvariant, dan ben je student en heb je stages (onbetaald, alleen stagevergoeding) Je hebt dan meer school en minder stage en de stages die je doet ben je volledig boventallig (dus bovenop de formatie) Wij hebben oha betere ervaringen met de BBLers aangezien die wua praktijk gewoon veel meer leren. Verzorgende in het vphuis kan ook, wil je later graag in het zkh gaan werken, zorg dan dat je de IG-aantekening haalt, anders kun je niet doorstromen. Wees je ervan bewust dat je ná de verzorgende-opleiding ip eerst werkervaring opdoet als verzorgende en pas daarna in de verkorte opl tot verpleegkundige niveau 4 kunt instromen, die duurt dan ook nog 2 1/2 jaar. Informeer idd eens bij een ROC of bij een zkh in de buurt. Het hang een beetje af van de regio waar je woont, maar in het westen zijn veel stageplaatsen en opleidingsplaatsen. Mocht je nog meer vragen hebben laat maar weten. (Ben zelf gesp vpk niv 5 in een perifeer ziekenhuis) Succes met je keuze!! 1 ding is zeker, ik vind het nog altijd een geweldig vak!!
o en mocht je gaan solliciteren bereid je dan goed voor! De standaard antwoorden: ik wil graag met mensen werken en dergelijke zijn niet echt bevredigend Doorspreken bijv met iemand die al vpk is kan echt helpen! (of evt kijken of je een dagje met iemand mee kunt lopen die je kent)
Op websites van ziekenhuizen kun je vaak kijken bij werken&leren.Ik woon in Almere maar solliciteer ook in Amsterdam eo,alleen doe ik medische administratie,heb toevallig vandaag bij het VUMC gesolliciteerd. Ik krijg ook altijd vacaturemails van div ziekenhuizen,soms zoeken ze ook mensen die opgeleid willen worden. Veel succes!
Ik ben er ook over na aan het denken om de zorg in te gaan! Ik wil zelf dan een BBL opleiding gaan doen en bij niveau 2 te beginnen en dan later eventueel op te klimmen!