Ik heb overigens heel lang gewacht met het naar buiten laten. De poes is erg ondernemend en die gaat wat verder weg bij de buren op hun schuttingen en schuurtjes, vind ik doodeng. De kater is niet zo handig en blijft leker in de tuin. Ze komen beide direct als ik ze roep, geef ze geen eten voordat ze naar buiten gaan. Ze mogen ook alleen weg als het lekker weer is en dan hooguit een uurtje. Ik wil niet dat ze verdwalen, dat heb ik een keer meegemaakt met een kat, die was meteen maandenlang zoek.
Het is niet waar dat katten solitaire dieren zijn. Als ze van jongs af aan alleen gehouden worden, zijn ze niet sociaal naar andere katten omdat ze het niet meer gewend zijn. Zwerfkatten zoeken elkaar ook op en leven vaak in groepen. Veel fokkers verkopen geen kitten als deze alleen komt te wonen.
@ Eki, absoluut niet die!!! Hahaha @ Soeee, hahahaha !! @ Asuka, wat is een Cattery? Misschien als we voor kittens gaan nemen we er 2. En anders één volwassen kat uit het asiel?
Sommige katten zijn graag alleen, andere willen het liefst een speelmaatje. Dat is echt per kat verschillend! Wij hebben 5 katten, waarvan 2 raskatten, en je merkt wel dat de een meer naar die of die trekt dan naar een ander. Onze zwarte kat vindt onze rode kat bijvoorbeeld niet leuk (geen oorlog hoor, maar wel grommen als hij die rooie ziet ), terwijl hij het liefst de hele dag tegen een van die andere aan ligt. Als je een kat uit het asiel haalt die ietsjes ouder is, kunnen ze je vaak wel wat meer informatie geven over het karakter van de kat en of dit een kat is die liever alleen is of niet. En raskatten...tsja, hier alleen maar problemen met hun gezondheid! En dit ook bij veel andere catteries meegemaakt. Helaas zijn er ook veel broodfokkers aanwezig, waardoor de gezondheid toch echt niet meer gegarandeerd kan worden. Testen zeggen ook niet altijd alles. Het probleem bij catteries is, als er eenmaal eentje iets onder de leden heeft, het blijft terug komen (met name parasieten als giardia zij in een cattery amper uit te roeien). Maar qua ruimte heb je meer dan genoeg hoor, zolang je maar met ze speelt En als je ze naar buiten wilt laten gaan, zorg dat ze genoeg gewend zijn aan binnen en geholpen zijn, voor je straks meer katten ineens hebt dan waar je om had gevraagd
Twee is altijd leuker voor de kat. Uiteraard zijn er ook katten die graag alleen zijn, maar twee kittens bij elkaar is toch wel heeeel leuk. Mijn katten liggen altijd lekker samen of spelen samen.
Stomme vraag misschien maar ik ben niet opzoek naar een raskat, maar gewoon naar een leuke (wollige) Europese korthaar. (Met van die tijger strepen. Dat vindt m'n vriend zo leuk, haha) Ik heb even gekeken maar er worden dure raskatten aangeboden voor 400+ euro. Slik. Waar kan ik nestjes vinden?
Op marktplaats staan altijd heel veel gratis rasloze kittens. Wel goed opletten waar je ze vandaan haalt!
Wij wonen ook in een niet zo groot huisje, tuintje erbij en we hebben er 2, toen ik nog bij me moeder woonde hadden we er 4! (2 van mij en 2 van mijn moeder) ging prima hoor! Hou er wel rekening mee dat je iets van een krabpaal ofzo koopt.. Die van ons gingen aan tafels en kastjes zo kratsen om hun nagels te slijten!!
Ik heb even op marktplaats gekeken. Maar toch veel raskatten voor 500 euro Hoop rare advertenties ook: Iemand die alleen een praktiserende moslim wil, want de kat houdt van Koran lezen. Juist. Haha!
Voorjaar idd. Dan zijn alle poezen weer krols. Worden de asiels en marktplaats weer overspoeld met kittens.
leboncoin. Maar je moet er wel bovenop zitten want de 'donne chatons' worden verrassend snel geadopteerd is mijn ervaring (er is duidelijk een groot muizenprobleem in Frankrijk)... in de gaten blijven houden en snel reageren op recente advertenties is mijn advies...
Idd rond de voorjaar dan worden de asiels meestal overspoeld met kittens. En wil je perse een kitten of is een jonge kat, ca 1-2 jaar ook een optie?