Ik wil een kind

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Robijn89, 16 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Ik zat al met smart te wachten op de start na de trailer vorig jaar.
    Mooi dat er zoveel mogelijkheden zijn maar inderdaad vraag ik me ook soms af hoe het later gaat zijn voor het kind.
    Ik ga in ieder geval de serie kijken!
     
  2. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Ik had even een 'Offred' momentje toen die man in de trailer voor volgende week zei; ik wil de vrouw het liefst zelf bevruchten :eek:
     
    Ansel, CrazyMom, spruitje80 en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik een emile ratelbandje hahaha
     
    NiVa0230 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik kan de vrouw die draagmoeder wil zijn lastig inschatten, heb sterk het gevoel dat ze het als haar plicht ziet als lesbienne waar in een relatie 2 baarmoeders zijn, naar de homogemeenschap waar geen zijn en dat ze het persoonlijke aspect daarbij mogelijke erg onderschat.
     
  5. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    :D
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  6. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik vond het zo moeilijk te zien dat zij echt zero aan het toekomstige kind dacht. Ookal word je liefdevol opgevoed door twee vaders, je wil toch nog steeds weten wie je biologische moeder is? Dat zie je bij kinderen die geadopteerd zijn zo vaak. Je wil weten waar je identiteit vandaan komt.

    En om haar dan zo te horen zeggen: ik wil zelf écht geen kind... dat vind ik keihard en egoistisch. Dit soort tv-beelden blijven altijd bestaan, lekker dan als je dit zo terug ziet van je eigen moeder.
     
    Gewooniemand, Amberxx, Kangerootje en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja gets, raar stel ook.
     
    Poolvos en Magnolia29 vinden dit leuk.
  8. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wow.
    Ik ben na het zien van de eerste aflevering echt een beetje in tweestrijd. Enerzijds een fantastisch programma, zo mooi dat ook deze kan van het ouderschap/de kinderwens belicht wordt. Bijv. het stel waarbij zij het lichamelijk gewoon niet kan. Of een homostel (toevallig is dit stel niet “mijn type mens” maar an sich sta ik daar echt helemaal voor open!). Ik leef echt met deze mensen mee.
    Tegelijkertijd ben ik echt nog een beetje flabbergasted van sommige van die andere karakters. Vooral inderdaad die laatste die in dat voorfilmpje zegt ook wel gewoon seks te willen hebben met de eventuele moeder. :confused: Ik kan me gewoon niet in deze mensen inleven. Het is te ver van mijn bed.. ze gaan zo op in hun kinderwens, dat ze de belangen van het kind mijns inziens ver voorbij gaan.
    Ik denk dan soms dingen als “hopelijk krijgen deze mensen geen kind”. :| En daarna voel ik me heel slecht over die gedachte - want wie ben ik om daarover te (ver)oordelen?! Misschien heeft zo’n kindje het helemaal niet slecht bij deze mensen. Maar toch. Brrr. Naar gevoel. :oops:

    Super benieuwd naar de volgende aflevering!
     
  9. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    SPOILER ALERT



    Ik las ergens dat ze inmiddels een kind heeft en daar ook geregeld contact mee heeft
     
  10. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Heb ik ook gelezen!!!
    Volgens mij was dat bij de linda via fb
    Als je daar via doorklikte kwam je bij die andere draagmoeder terecht die al voor de tweede keer het traject doorliep.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Klopt, zag het idd. 2 a 3 keer per maand. Vond t fijn dat ze daarin is bijgedraaid.
     
  12. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik had zelf vooral moeite met de twee mannen op de camping. Er zijn al drie, 3! kinderen in het spel en je dan zó verliezen. Daar vind ik wel iets van, en heel eerlijk draagouderschap is zo iets schaars en kostbaars dat ik het stellen, gay of hetero, met lege handen een grotere gunfactor geef.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  13. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Die zijn van de een. De ander heeft die wens vooral.

    Stel jouw man heeft er al 3. Is jouw wens dan minder groot dan dat jullie samen voor de 1e zouden gaan?
     
    Zara75, DQueen en Whoopy vinden dit leuk.
  14. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik begrijp wel wat ze bedoeld. Ze kwamen op mij ook uh hoe zeg je dat, ze verdronken echt in hun wens. Ik snap het wel dat die andere die geen kinderen heeft wel echt een diepe wens heeft. Vind het maar moeilijk.
     
    Wonder 1980 vindt dit leuk.
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik zag t vooral niet voor mij hoe kindje op de camping moest opgroeien. Lijkt mij voor een potentiële draagmoeder ook wel een dingetje. Ze leefden zo anders dan het gros van Nederland (en dat is natuurlijk top!) Maar dan is de zoektocht voor een draagmoeder wel extra lastig als je zo bijzonder leeft: moet wel klikken.
     
  16. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.556
    113
    Vrouw
    Ik heb het idee dat het die Arenda allemaal niet zo koud laat als ze anderen graag wil doen geloven.
    Althans dat idee had ik nav die eerste kennismaking, waarin je al ziet dat zij is bevallen en die mannen dan weggaan met dat meisje.
    Maarja.. misschien is dat wel mijn 'door de maatschappij' opgelegde beeld van dingen ;) :p
     
  17. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Ik gun het die vrouw zonder baarmoeder wel heel erg!
     
    Lindawen79, YellowEyes, Robijn89 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.583
    6.549
    113
    Vrouw
    Ik ook! Zo sneu :(
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  19. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Het homostel ontroert me wel enorm met hun lied ook, tranen in mijn ogen, omdat hun wens zo diep zit en ik kan me dat helemaal voorstellen.

    De vrouw van het draagmoederschap vind ik vreemd afstandelijk/koud overkomen.. Soort morele plicht, niets meer niets minder.

    Het laatste oudere stel vind ik ook gek. Snap dit ook niet zo goed. Het is niet dat je even een hond neemt ofzo en zo makkelijk doen ze het wel overkomen.
     
  20. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Nee hoor, een wens is altijd legitiem. Het is alleen wel zo dat als je zelf biologisch niet kan dat er ethische criteria aan bod komen als je de weg via artsen en ziekenhuizen bewandelt. Je krijgt geen eicel uit de Nederlandse donorbank of ondersteuning bij draagmoederschap in het geval van een secundaire kinderwens. Omdat er zo ontzettend veel verdrietige homo en hetero stellen geheel kinderloos zijn.

    Ik kan me in onze ethiek goed vinden.
     

Deel Deze Pagina