Ik wil een kind

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Robijn89, 16 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.404
    3.954
    113
    noord holland
    Dat is juist het leuke in dit geval. Ze hebben haar natuurlijk lang gevolgd en ze laten als t goed is ook de verandering zien die ze doorgemaakt heeft, mooi om te zien. Het is ooit ontstaan met een wens en gaandeweg kom je zaken tegen waar je nog niet over nagedacht hebt of soms wel maar waar je anders over gaat nadenken en wordt je wens anders.
    Ik 'ken' haar via de draagmoedersite/fb en weet dat ze daarin een hele mooie verandering heeft gemaakt. Wat ze daar filmden was echt het aller eerste begin waarin ze zoekt naar hoe haar wens te vervullen. Dat is bij veel mensen een proces waarin je leert van je keuzes en ervaringen waardoor t in eerste instantie anders begint dan het uiteindelijk is.
    Ze heeft nu inderdaad zeker een rol in het leventje van haar dochter. Ze is ook gewoon haar moeder maar wel het kindje van haar twee vaders.
     
    Zara75, hummeltje5, Pink06 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.556
    113
    Vrouw

    Dat is wel mooi :) maar in dat stukje wat ik bedoel zegt ze op een gegeven moment ook 'ja het gaat prima, ik wilde dat iedereen op hield met vragen of het wel gaat' of iets in die strekking.
    Terwijl ik wel lijk te zien dat het haar raakt dat ze weggaan met dat meisje.
    Maar goed, dat oordeel heb ik nu aan de hand van een paar korte beelden :)

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens heb lopen stoeien met het idee van draagmoeder willen zijn voor iemand/een stel. Maar ik heb een erfelijke oogaandoening dus dat maakt het al lastig. Het was een beetje naar de achtergrond gezakt maar dit soort programma's roepen dat gevoel wel weer op.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.404
    3.954
    113
    noord holland
    Ik weet denk ik wel wat je bedoeld. Het raakt haar namelijk ook, maar dat betekent niet dat het niet gaat, en dat is denk ik wat ze niet fijn vond op den duur.
    Je kan ergens volledig achter staan en dan toch emotioneel raken bij sommige situaties. 'Men' denkt dat snel dat je er niet meer achter staat en dat je meteen spijt hebt ofzo. Maar je mág gevoelens hebben. Zeker na een bevalling van een prachtig meisje, lieve mannen die zo blij met je zijn en de fijne dagen die ze samen hebben door gebracht. Dat is dan ineens voorbij, wat ook fijn is maar ook emotioneel. Het kan beiden er zijn.
    Wat mooi dat je er ook soms over nadenkt. Fijn dat je door dit soort beelden er weer aan denkt. Dat is vaak ook het idee erachter, meer bekendheid en openheid.
    Ik ben zelf ook draagmoeder geweest vandaar dat ik van sommige het verhaal al mee heb gekregen.
     
    hummeltje5, Athina en Lill vinden dit leuk.
  4. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.556
    113
    Vrouw
    Dank je voor je uitleg :) daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in.
    Zou ik je (nu of in de toekomst) eens een pb mogen sturen daarover?
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.404
    3.954
    113
    noord holland
    Ja hoor, dat mag :).
     
    Lill vindt dit leuk.
  6. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik ook! Maar toch ook wel ergens gek dat dit nu “moet” terwijl dit soort stellen eerst altijd voor adoptie kozen in zo’n geval. Het “moet” omdat er medisch meer mogelijk is?
     
  7. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.556
    113
    Vrouw
    Denk ik wel ja. Dat zij graag toch een kindje wil met haar DNA. Ook al kan ze het zelf niet dragen.
    En aan adoptie zitten best wel hele strenge regels, voor t zelfde geld hebben ze.daar wel naar gekeken maar kon/mocht het niet om een bepaalde reden.
     
  8. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Idd.. Heel eerlijk? Ik zou ook geen adoptie moeder willen zijn denk ik. Zou alleen kinderen van 'mijzelf' willen. Maar goed ik heb makkelijk praten want ik heb ze gewoon natuurlijk gekregen. Ik snap die vrouw wel.
    Want waarom zouden alleen dat stel zonder baarmoeder kunnen adopteren? Dat kunnen de andere stellen toch ook?
     
    Leni88 en Lill vinden dit leuk.
  9. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.556
    113
    Vrouw
    Volgens mij, maar pin me hier niet op vast, zijn er maar heel weinig mogelijkheden voor een homoseksueel stel dat wil adopteren. Volgens mij wordt daar heel weinig voor open gestaan.
     
  10. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.404
    3.954
    113
    noord holland
    Ik denk ook inderdaad doordat er medisch meer kan mensen uiteindelijk eerder daarvoor willen gaan. Als ik heel graag een kind wil krijgen en dat lukt niet dan verleg je steeds grenzen. Je gaat al dan niet de medische molen in. En wanneer ook dat niet werkt en je wil verder dan was 'vroeger' de volgende stap adoptie of pleegzorg. Nu kan het ook op deze manier wat ook nog eens een stukje meer 'eigen' is. Gebruik van eigen dna.
    Ook is adopteren veel moeilijker dan bijvoorbeeld 25 jaar geleden. Strengere eisen (zeker voor homostellen, die zijn heel beperkt qua landen), langere wachtlijsten, hogere kosten.
    Nou lijkt de 'valkuil' van het bestaan van draagmoederschap ook weer een beetje het goedkope alternatief voor adoptie te worden :(. Waarschijnlijk echt in onwetendheid en ook onbedoeld maar oproepjes door homostellen in de zin van 'we zoeken een draagmoeder omdat we toe zijn aan de volgende stap in ons leven en adoptie blijkt wel erg duur te zijn'. Soms lijkt t of er te makkelijk over een draagmoeder gedacht wordt.
    En inderdaad 'oproepjes' mogen niet wettelijk gezien, maar goed iedereen kan begrijpen dat dat toch gebeurd ;). En ik kan t ook echt allemaal begrijpen, een kinderwens is over t algemeen erg groot!
     
    Champetter vindt dit leuk.
  11. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Dat wist ik niet. Maar ik doelde ook op dat stel met die oudere vrouw. En er was ook een stel met 2 vrouwen toch? Weet niet of daar strenge regels zijn mbt adoptie
     
  12. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Dit zijn toch herhalingen?
     
  13. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.404
    3.954
    113
    noord holland
    #53 spruitje80, 25 aug 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2019
    Nee zijn geen herhalingen, de serie begint nu. Vorig jaar was er een aflevering te zien (grotendeels zoals deze denk ik) als 'trial/kick off' of hoe noem je dat?
     
  14. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.556
    113
    Vrouw
    Mja, ik heb dergelijke dingen al vaker gehoord over de NPO.
    Ook over 4 handen op 1 buik enzo.
    Heel naar..
     
  15. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Wat ik heb terug gezien heb ik al eerder gezien. Is niet nieuw.
     
  16. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.556
    113
    Vrouw
    Van de 1e aflevering kwam best veel overeen met de 'kennismakings aflevering' wellicht dat je die al hebt gezien?
     
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Niet alles? Ik heb paar keer doorgespoeld omdat ik het herkende en dacht dat het gewoon herhaling was
     
  18. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    Ja dat kan, veel beelden waren al gebruikt in de kick off. Maar deze afleveringen zijn wel nieuw.
     
  19. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik heb de aflevering net teruggekeken en dacht dus precies hetzelfde! Vind dat wel jammer. Ik had nu al wel een meer uitgebreide aflevering verwacht ofzo
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  20. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Nou dit was inderdaad allemaal nieuw. Heb echt het idee dat de vorige uitzending al eerder is uitgezonden.

    Maar wat een tegenstrijdige aflevering. Bij de mannen en Arenda puur liefde en precies zoals het moest gaan. Wat een lieve vaders lijken me dat.

    En voor het stel die de draagmoeder verloor, hoe erg. Na zo'n lange zoektocht. Niet de eerste poging mislukt maar zo mislukt dat het niet meer kan. Dat had ik ze zo niet gegund... Benieuwd hoe dat afloopt (ik had trouwens gemist dat hij al twee kinderen heeft).
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina