Ik wil een kind

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Robijn89, 16 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Omdat de opinie nu is dat, nu er een voorstel komt vh kabinet, dit een compromis is. De Staatscommissie Herijking Ouderschap stelde voor dat het mogelijk moet zijn 4 (juridische) ouders te hebben. Kabinet zegt daar nee op, komt wel met een gedeeld gezag. In het kabinet zit CDA en CU. Nu verschijnen overal stukken in kranten hierover. En daarin schrijft iedereen dat het dus door christenen komt dat “zij” geen ouder zijn van hun kind. Eraan voorbijgaand dat juridisch gewoon de biologie wordt gevolgd (2 ouders), en dit in geen enkel land wèl oke is. Maar omdat er nu ineens overal mensen een kind willen delen, zijn ze boos. Vandaar :)
     
    CrazyMom vindt dit leuk.
  2. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Ik snap 'm, thanks! Misschien moet ik wat vaker een krant lezen :roflmao:
     
    hummeltje5 en pippa26 vinden dit leuk.
  3. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.766
    4.733
    113
    Vrouw
    Ja echt zo erg.. hoeveel ellende kan een mens hebben..
    En ik snap Jeroen zó dat hij zegt dat hij zijn vrouw niet meer wil zien lijden. Mijn man en ik stonden op een gegeven moment ook op dat punt. Hij wilde mij niet meer 'kapot zien gaan' maar ik zo graag nog een kindje. Ik bleef mijn grenzen verleggen. Ik snap Rosalyn dus ook heel goed.
     
  4. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Jeetje, dan moet je je kind zo laten gaan! Zat met tranen in m’n ogen...

    Ik begrijp Jeroen trouwens niet zo goed. Ze hebben nog vier embryo’s liggen. Waarom zou je niet nog een keer de publiciteit zoeken? Voor Rosalyn zit het ‘zware werk’ qua spuiten en de punctie er al op. Zonde om de embryo’s niet te gebruiken terwijl zij zo graag moeder wil worden. Maar ik heb nooit in zo’n situatie gezeten dus wellicht sta ik er te ver vanaf...
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Dergelijk oproep voor draagmoederschap is in nl verboden, dus even publiciteit opzoeken waarbij je expliciet vraagt om een draagmoeder is niet toegestaan. Daarom hebben die campinggast het handig verwerkt in een nummer omdat het over zijn gevoel ging en geen openbare oproep was
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Blijf het apart vinden,die oudere vrouw en die jongere kerel die er lekker de zelf op wil klimmen voor de bevruchting .... brrrr
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.016
    17.034
    113
    Vrouw
    Jaa ik ook hahah
     
  8. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Yep... Vind het sowieso een heel bijzonder stel!
     
  9. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.756
    6.566
    113
    Vrouw
    Bijzonder is de goede verwoording denk ik :roflmao:

    Ik ga de aflevering van gisteren maar eens terug krijgen :)
     
  10. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.756
    6.566
    113
    Vrouw
    Ik vind Bibi en Lotte echt een heel leuk stel :)
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    En martijn ook echt een leuke vent!
     
    Lill vindt dit leuk.
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    T zal je moeder maar zijn hihi, de zoon gaf eh sociaal wenselijke antwoorden maar erdoor hoorde je vooral: moeder lief maar ook heel apart haha
     
    Magnolia29 en Lill vinden dit leuk.
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.620
    11.162
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb aflevering 3 nog niet gezien maar ik snap het ergens wel.

    Hij wil graag een gezin waarbij ze co-ouderschap hebben over het kind. En dat zo natuurlijk mogelijk. Je rechten/plichten als man zijn ook gewoon anders dan wanneer een kind via inseminatie wordt verwekt.

    Ik denk dat dit stel precies laat zien waar het om draait in een relatie tussen man en vrouw wordt vormgegeven op een manier dat je er als stel comfortabel in bent.
    Dat is niet Iets wat je omgeving bepaald of wat maatschappelijk gezien wenselijk is dan wel normaal.
     
  14. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Volgens de wet maakt t toch niet uit of t kind via inseminatie is verwerkt of niet?
    Er zijn ook stellen waarbij penetratie niet gaat en ze daardoor aangewezen zijn op inseminatie. Dan heeft de vader echt geen andere rechten en plichten dan wanneer t op de natuurlijke manier gaat.
    Wordt een kind binnen een huwelijk geboren (wie de verwekker ook is) heeft de vader alle rechten en plichten. Wordt het niet binnen een huwelijk geboren dan heeft degene die t kind erkent de rechten en plichten. Heeft verder niets met wel of niet insemineren te maken.
     
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.620
    11.162
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee maar er zitten wel wat haken en ogen aan bij een constructie die zij nastreven.
     
  16. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ik denk vooral omdat er nog geen meerdere mensen dan 2 gezag/ voogdij over een kind kunnen hebben (of althans ik weet dat sommigen daar meer dan twee van willen maken maar naar mijn weten is dat er nog niet door in de wet).
    Bij een co-ouderschap constructie met meerdere ouders kan dan niet iedereen de wettelijk ouder zijn.
     
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Klopt idd, hoe het kind buiten klinische setting wordt verwerkt is niet relevant (zaaddonor via ziekenhuis heeft geen wettelijke zorgplicht immers). Geen gemeente zal vragen of kindje dmv spuitje is verwekt of via seks.

    Wie de wettelijke vertegenwoordigers worden van het kind ligt complexer als de vruchtbare co ouder bv getrouwd is.

    Ik denk dat hij het zichzelf onnodig moeilijk maakt door de bevruchting op dergelijke manier te laten plaatsvinden, terwijl hij geen romantische relatie ermee wil.
     
  18. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Wat een mooie aflevering. Wat fijn dat het die mannen na jaren, en net voordat ze met Canada (wat me helemaal ingewikkeld lijkt) begonnen, gelukt is. Wat een leuk stel ook. Met die mannen vd single en de camping heb ik niks op een of andere manier.

    En respect voor alle draagmoeders, ik zou het niet kunnen.
     
  19. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Kreeg juist de kriebels van hun moest ik zeggen. Ze waren zo gefocust op we MOETEN nu een kind en verbaal ‘agressief’. “Wat geeft anderen het recht op wel een kindje en wij niet?!”. Nou ja, een baarmoeder?

    En Lauren mocht de baby niet aanraken enz. Vond ze zo perfectionistisch, egoïstisch met zo’n afstotende houding. Die draagmoeder was erg lief maar ze gaat het nog met hun ad stok krijgen.

    Even mijn ongezouten mening :roflmao:
     
  20. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Nouuu boks! Dit precies, echt precies mijn gedachten!
     
    pippa26 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina