Konijnen kunnen het wel degelijk leuk vinden om lekker opgepakt en geknuffeld te worden hoor. Vind het echt onzin dat iemand dan beweerd dat dat niet zo is. Niet alle konijntjes nee, maar mijn Punky toendertijd wel hoor! Ze vond het heeeerlijk, kroop helemaal bij me weg! Was echt een lieverdje.. We hadden 4 konijntjes in totaal. Ook een gecastreerd mannetje met een vrouwtje (niet bij Punky, zij wou echt geen mannetje bij haar. Begon meteen te vechten) en dat ging super!! Maar ja, het stinkt verschrikkelijk en je hebt best veel kans op vliegen van de zomer. Daar hadden wij altijd last van, daarom nu geen konijntjes meer helaas.
100% mee eens . Grappig, Anni85, ik heb een soortgelijk koppeltje (ook een zwarte en een wit/bruine hangoor ).
Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar als je konijn bij je wegkruipt zou ik dat niet echt interpreteren als dat hij het fijn vindt... Er zijn best konijnen die rustig blijven zitten, maar ik heb nog nooit een konijn meegemaakt die echt geniet van oppakken. Anders is het als je konijn zelf bij je op de bank springt om te kroelen of als je je konijn aait terwijl hij bijv. in zijn hok zit. Konijnen moeten op neutraal terrein gekoppeld worden. Als je zomaar een mannetje bij je vrouwtje zet is de kans idd heel groot dat ze gaan vechten. Zeker als je een ex-mannetje bij een vrouwtje zet, omdat vrouwtjes vaak behoorlijk territoriaal zijn.
Waarom niet anders een konijn en een cavia ? Dat gaat vaak ook goed samen! Oké niet altijd zo hadden wij ooit een cavia en konijn die we bij elkaar wilde zetten eerst gescheiden met een wandje er tussen zodat ze elkaar wel wat konden ruiken daarna bij elkaar maar ze gingen vechten! Maar in dierenwinkels zitten ook regelmatig konijnen en cavia's bij elkaar als je dan al zo'n koppeltje neemt dan zijn ze waarschijnlijk al aan elkaar gewend!
Oh wij gaan in de zomer ook 2 konijnen halen waarschijnlijk, die komen buiten! MIjn vorig konijn was alleen en die is uiteindelijk 9 geworden geloof ik... Maar ik vind 2 bij elkaar toch leuker!
Wij hebben ook een konijntje, we hadden er 2maar we hebben er eentje weggedaan omdat hij die ander steeds tot bloedens aan toe aanviel Er zitten nu 2 cavia's bij hem in de bak en dat vind ie tot nu toe nog steeds goed Vooral de kleine cavia en het konijn zijn beste maatjes hihi Van de lente en zomer gaan ze mooi naar buiten toe (al vind ik het nu nog wel wat te koud) in een hok met een grote ren eraan, en in de herfst en winter staan ze hier in het bijhok...Kwa stinken, vind ik het nog wel meevallen...ik maak de bak iedere week goed schoon En mijn konijn is ook heel makkelijk met opppakken, en aaien. Hij rent niet weg en bijt en krapt ook niet! Echt super, hij is ook vooral lief voor mijn zusje (bijna 3) En hij loopt hier wel regelmatig door het huis heen
hier 4 konijnen 2 binnen en 2 buiten.. de 2 van binnen zitten appart want die gaan vechten.. en buiten zitten ze lekker bij elkaar.. het stinken herken ik wel een beetje moet ik wel zeggen dat ik het de ene keer eerder en sterker ruik als de andere keer.. hier gebruiken wij altijd stro.. en volgens mij had ik gelezen dat je een langharig konijn wil dan zou ik zeker stro nemen want als je dan zaagsel doet blijf je plukken.. en dan heb je ook niet de heletijd de inhoud van de bak naast je bak leggen 1 van de 4 konijnen vind het fijn om geknuffeld teworden de andere moeten er niets van weten.. denk er wel over na dat als je een langharig kkonijn neemt je er best wat onderhoud van hebt qua borstelen.. ook zou ik aanraden om knappe voeding tenemen ipv het mengvoer.. hier krijgen de konijnen science selective te eten is niet goedkoop maar wel erg goed voer! ook enten wij onze konijnen 2 keer in het jaar a 20 euro per konijn.. en nu treffen wij het ook nog niet want 1 van onze konijnen heeft tandproblemen en moet om de 2 maanden naar de da.. zijn wel allemaal dingen waar je over na moet denken want het zijn erg kwetsbare diertjes en ook veel geld kunnen kosten.. ons kwetbare konijn heeft ondertussen zo'n 500 euro gekost wel veel plezier met het uitzoeken van je nijntjes edit: die 500 euro is 1 jaar en als je nagaat dat konijnen 10 jaar kunnen worden..
Dat is echt een afrader. Konijnen hebben een heel ander dag/nachtritme, een ander voedingspatroon en heel ander gedrag dan cavia's. Soms gaat het inderdaad goed, maar echt veel hebben ze meestal niet aan elkaar en als je bijvoorbeeld een ongecastreerd mannetjeskonijn bij een cavia zet heb je kans dat het konijn de cavia meerdere keren per dag verkracht, of dat het konijn gek wordt van het 'kuddegedrag' van een cavia...
Wij hebben 2 perzische katten, niet dat je die kunt vergelijken met een konijn, maar de overeenkomst is de lange vacht. Er gaat best wat werk inzitten, waar we soms ook wel eens geen zin in hebben. Maar dan moeten we een paar dagen later de knopen uit de vacht knippen. Bedenk je dus goed waar je aan begint voor je een langharig dier koopt. We hebben hier 2 damesratjes, m'n zoontje van 21 maanden vind het erg leuk om naar te kijken. Op schoot vind hij eng, en van de kooi blijft hij af want hij weet dat ze dan kunnen bijten. Niet omdat ze agressief zijn maar omdat ze wat lekkers ruiken (je handen). Vissen blijven wel leven hoor, maar je moet er wel een pomp inzetten en niet de bak in de volle zon zetten. Ik moet hier om de 2 a 3 weken het water verversen omdat het ondanks dat, toch verkleurt. Het is hier een dierentuin, ik heb valkparkieten en een kaketoe en die vind m'n zoontje ook heel erg leuk. De vogels zitten in een buitenvoliere maar de kaketoe zit in huis, m'n zoontje gaat dan bij de kooi zitten of staan en 'praat' met 'm Nu zal ik je niet snel een kaketoe aanraden hoor, produceert erg veel stof en af en toe kan hij een flinke keel opzetten. Een koppel valkparkietjes is leuk om te hebben maar ik ben blij dat ik mijn 14 stuks buiten heb, ook onwijze stofnesten. Zo zie je maar, elk huisdier heeft z'n voor en nadelen. Maar geloof me, een kind vind elk huisdier leuk, of het nu een vis of hond is.
als je al weet dat het konijn niet gepakt wil worden zal ik het niet doen met een kindje. ik vind konijnen helemaal niet geschikt voor kleine kindjes trouwens. ze kunnen heel erg met hun poten slaan en het kind flink verwonden.ook kunnen ze dwars door je vinger met nagel en al bijten in een onbewaakt ogenblik. ( nu zal iedereen roepen dat hun konijn dat niet doet, maar je weet nooit wat een kind doet en hoe het konijn daarop reageerd) geen een konijn vind het echt leuk om opgepakt of in kinderlijke enthousiasme geplet te worden. over het algemeen is het zo dat hoe groter het konijn hoe liever ze zijn, maar je zit denk ik niet te wachten op een vlaamse reus van 11 kilo of een franse hangoor. wij hebben een tamme ( blinde) franse hangoor gehad die gewoon binnen rondliep en op de kattenbak ging. dit is echter zeldzaam en kost heel veel tijd en investering. een konijn moet je ook niet alleen houden een konijn kan slecht tegen alleen zijn ( je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk) en ook een konijnen kooi kan behoorlijk stinken. zeker als je hem niet elke paar dagen verschoond. de lucht van hooi is ook appart als je het niet gewend bent en allergie gevoelig. ( misschien voor de kleine) een konijn kan best op een balkon maar dan moet je daar niet midden in de winter mee beginnen en het is fijn als hij dan ruimte zou hebben om af en toe de benen te strekken dus je kan het balkon nijnproof maken dan. als je echt een huisdier voor binnen wil dan zou ik je 2 cavia's adviseren om verschillende redenen. als je er meer over wilt weten dan hoor ik het wel.( en ook die ruik je als je ze niet regelmatig verschoond)
Hier ben ik het ook 100% mee eens. Konijnen met konijnen en caafjes met caafjes. En ze kunnen allebei stinken als je de kooi niet minimaal 1 keer in de week verschoont, dus in dat opzicht maakt het niks uit!
ik vind alle indianen verhalen over cavia's met konijnen zo grappig hé.ik lig regelmatig in een stuip achter mijn pc. wij hebben al 7 jaar niet anders en is altijd goed gegaan. maar we hebben wel een super grote ren (nen). echter liggen onze caafjes altijd op of onder onze vlaamse reus te slapen die languit een kleine meter bestrijkt en 11 kilo weegt. ( heb je weleens een meter konijn languit zien liggen in het voorjaarszonnetje met 3 caafjes er dwars bovenop? echt zoooow schattig) ze zoeken hem juist altijd op dus. niks geen plattrappen niks geen verkrachten niks geen ruzie. hij beschermt ze zelfs tegen de buurkatten. we hebben al meerdere combie's gehad ook en nooit problemen gehad. ( heb in een grijs verleden dieren opgevangen) het sleutelwoord is hier echter, de ruimte die ze hebben en de aandacht van de verzorgers en de goede combi bij elkaar.
Wij hebben konijn binnen op 3 hoog. Zet zo'n plastick bakje in zijn hokje waar hij zijn behoefte in doet. Kan je het iedere dag leeg kiepen en dan ruik je hem amper. Met houten kattenkorrels van ah erin. Werkt perfect. Rest van het hokje gewoon zaagsel en dat maak ik 1 a 2 keer per week schoon.
Nou geloof me ik heb meerdere malen cavias opgevangen die dus wel daadwerkelijk verkracgt waren door het mannetjes konijn ... Je wil niet weten hoe die beestjes er bij zitten helemaal kapot. Het kan best goed gaan maar om het te gaan aanraden .. Nee in mijn ogen niet de beste keuze. Twee cavia's zijn leuk ze spreken elkaars taal. Idem met 2 konijnen die hebben veel meer aan elkaar.
haha ik zie al een hele dierentuin voor me, ik denk dat we het toch maar bij een kat houden dan... dan maar ff de kattenbak binnen...
Hier een echte konijnen vriend, al zo'n jaar of 13. Ik heb zelf al heel wat konijnen 'versleten' om het zo even te zeggen. hihi.. Heb er een tijd 5 gehad, maar das nu echt te veel. Dus nu hebben we er 3. Waarvan 1 jong konijntje van 3 maanden. Andere 2 zijn 4 en 5 jaar. Hebben ieder een eigen kooi. In de winter staan ze in de serre , en zomers lekker buiten. En 2 grote rennen op het gras. Altijd zo leuk! De jongste staat nu even binnen tot het wat warmer weer word. En stinkt helemaal niet, om de dag schoonmaken en niks aan de hand. Lorenzo is er helemaal gek mee! en lachen dat ie doet! En tuurlijk is ze wel is boos en krabt ze...maar als je er op let zit t wel goed. Vind het erg leuk voor kinderen! En als ze er lief en rustig mee om gaan is er niks aan de hand. Dat kun je je kids ook leren he Konijntjes zijn erg sociale diertjes. Ik zou niet zonder kunnen, dus ik vind het een leuk idee! de jongste heet trouwens Willow, en dan hebben we Dobby en Vlokje
TS laat je aub niet afschrikken door alle reacties hier iedereen heeft zo zn eigen ervaring en bedoellen het goed denk er gewoon rustig over na en laat je goed informeren! suc6!
Dit zijn mijn konijnen, foto is bijna 2 jaar geleden alweer (hier zaten ze nog binnen, voordat ze naar buiten konden -> was te koud nog). Ik had die witte al, en heb die zwarte er toen op de kleur bij uitgezocht ze zijn dol op elkaar. Op schoot vinden sommige konijnen wel leuk, maar opgetild worden vind er geen een leuk. Konijnen met cavia's kunnen goed gaan, maar het gaat ook heel vaak niet goed. Dus zou het niet zonder meer proberen!