Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Momenteel ben ik 99 kilo bij een lengte van 170cm. Ik wil al jaren afvallen, maar dat lukt niet. Het enige wat tot nu toe gewerkt heeft is koolhydraatloos eten. Echter krijg ik echt enorme hoofdpijn (en dat gaat niet na een paar dagen weg) wordt heel slap en ik kan dat gewoon niet volhouden, want ook financieel is dat een behoorlijk zwaar dieet. Zodra ik enkel nog gezond ga eten en dus oplet op wat ik eet kom ik direct kilo's aan. En die blijven er dan ook aan voor weken. Totdat ik dus de motivatie weer kwijt raak, want waar doe ik het dan voor? Eet ik gewoon normaal met geregeld wat snacken dan blijf ik redelijk stabiel. Heb ik echter stress dan kan ik zo in 1 dag 2 kilo aankomen zonder daar extra voor te eten. En ook die kilo's gaan er niet zomaar meer af. Ik ben lichamelijk beperkt wat sporten betreft. Moet OF op fitnesstoestellen gaan werken of heeeel goed opletten welke bewegingen ik maak. Ivm hypermobiliteit en chronische bekken instabiliteit en terugkerende knieklachten. Ik wandel nu veel en doe verder bijna alles op de fiets. Financieel zit een sportschool er eigenlijk niet in. Al ben ik er heeeeel erg over aan het twijfelen.. maar geen idee hoe ik het zou moeten betalen (er zijn hier geen goedkope sportscholen in de buurt) Ik heb echt alle dieten geprobeerd. Ook shakes gebruikt maar dat werkt maar heeel even en is schreeuwend duur. Enkel de shakes van Dieet Pro hebben tot nu toe gewerkt en die zijn gewoon duur. Zelfs als ik meer ga eten maar dan enkel gezonde dingen werkt niet. Ik drink vooral water. In het weekend drink ik savonds cola light (ja vind ik lekkerder dan gewoon). Wie heeft er tips? En dan niet de gebruikelijke tips want die heb ik allemaal al geprobeerd. En toch blijf ik steeds maar aankomen of stabiel. Er wilt gewoon echt niks af! Ik word er zo ontzettend moedeloos van
Kun je dan niet beter naar een diëtist gaan? Zij kunnen jou veel beter helpen dan wij denk ik.. Heel veel succes, ik hoop echt voor je dat het je lukt!
Aankomen van enkel gezond eten lijkt me niet mogelijk. Ik heb alles tegen qua schildklier enz enz maar dat heb ik nog nooit gehoord. Ik kom wel aan als ik 's ochtend fruit eet maar dat zijn aanpassingen die makkelijk door te voeren zijn. Weet je wel goed wat gezond is en wat niet? Misschien weight watchers?
Dat is heel erg moeilijk te zeggen zo. Wat eet je zoal op een dag? Misschien dat je veronderstelt dat je gewoon of gezond eet, maar dat er veel calorieën inzitten. Hou alles bij wat je eet, zo krijg je zelf beter inzicht. En bewegen is heel erg belangrijk. Je hoeft echt niet naar een sportschool, maar begin eens met bijvoorbeeld elke dag een half uur te wandelen. Ik lees dat je redelijk stabiel blijft met gewoon eten en wat snacken. Als je dat snacken nou eens weglaat, dan val je toch wel zeker af?
gezond eten is niet per sé laag in kcal. dus wanneer je zegt dat je alleen maar gezond eet, wat eet je dan precies? en hoeveel? noten zijn bijv heel gezond maar heel vet. zelfde geldt bijv. voor avocado. reken is je bmr uit (hoeveelheid calorieën die je dagelijks nodig hebt, kan heel makkelijk online) en ga dan bijhouden in de app myfitnesspal wat je precies eet. ik denk dat je er dan heel snel achter komt wat er precies fout gaat. aankomen van gezond eten terwijl je niet boven je dagelijkse hoev. kcal uitkomt bestaat gewoon niet.
Helaas val ik dus echt niet af als ik het snacken weglaat. Ik kom juist aan. En ja ik kom ook aan als ik enkel gezond ga eten. Nou is het wellicht door de verandering, maar na weken is er nog geen positief resultaat. Ik weet wel dat als ik te weinig kcal binnen krijg ik ook aankom. Maar van enkel en alleen gezond eten moet ik wel heel erg veel eten om voldoende binnen te krijgen en zoveel eten lukt mij vaak niet. Dietist is helaas geen optie. Ben ik niet voor verzekerd. Wandelen doe ik dagelijks (behalve als het echt letterlijk met bakken uit de hemel komt) Bij veel klachten een half uur en anders een uur. Ook dat heeft nog niks geen resultaat opgeleverd. Ik weet dat vroeger ook het enige wat echt goed hielp intenstief sporten. Maar de goedkoopste sportschool hier in de omgeving is 40 euro per maand. Dat kan ik gewoon niet missen helaas. Dat maakt het allemaal zo moeilijk
Toch wel.. Als ik te weinig eet kom ik echt aan. En wellicht als ik het uiteindelijk vol zou houden dan wel, maar als ik 4 weken bezig ben met al mijn eten te controleren enzo en dit heeft enkel negatief resultaat dan ben ik het echt wel zat. Dan kan ik het gewoon niet opbrengen om nog langer door te gaan. Ik wou ook gewoon dat je bij mij, net als bij anderen, sneller resultaat zou zien. Maar nee, ik moet eerst weken lang gefrustreerd aanzien dat de weegschaal op loopt.
Heb je de Weight Watchers geprobeerd? Volgens mij is Weight Watchers de enige die zijn (ietwat irritante) slogan waar maakt. 'Weight Watchers, omdat het werkt'. Het is ook gewoon waar. Je leert veel beter alle voedingsmiddelen kennen en komt er vaak achter dat je verkeerd eet.
Misschien is het een idee dat je een lijstje geeft van wat je 'normaal' eet en drinkt en wat je eet en drinkt als je 'gezond' doet. Dan kunnen we misschien wat gerichter advies geven. Ik dacht bijvoorbeeld dat vruchtensap gezond is, maar dat is dus een dikmaker.
ik heb het niet over te weinig kcal, maar over precies genoeg (en dan net wat minder) vertel is wat je dan op een dag eet? en wat dacht je van thuis sporten (genoeg op youtube te vinden) ik ben ook hypermobiel maar dat is juist sterk verminderd door het vele sporten. zolang je maar naar je lichaam luisterd komt dat wel goed! ik ben altijd een beetje allergisch voor "ik kan het niet" of "het lukt niet".. tuurlijk kan het wel. je bent echt niet de eerste persoon in de geschiedenis die niet kan afvallen.
Dan eet je toch gewoon minder? Dat is misschien te kort door de bocht, maar ik heb sterk het vermoeden (enkel op basis van jouw input hier) dat je geen kennis hebt wat een gezond en goed eetpatroon is. Ja, het ís moeilijk om af te vallen. Het ís bijna onmogelijk om jezelf bepaald eten ontzeggen. Eten is je eerste levensbehoefte, probeer jezelf maar eens wijs te maken dat je niet zomaar alles mag eten. Je moet keiharde discipline hebben en haast sadistisch naar jezelf zijn. Maar het is niet onmogelijk. Ik adviseer je op zoek te gaan naar iemand die je kan begeleiden hierbij. Misschien weten andere zp-leden waar je naartoe kan gaan? Ik spreek zelf trouwens uit ervaring. Ik ben 30 kilo zwaarder geweest. Ik dacht altijd dat ik van lucht aankwam. Maar door keihard doorzetten is het me wel gelukt. Voor de grap zeg ik altijd: het is weinig eten en veel honger lijden. Ik heb nu eenmaal aanleg om nog steeds snel aan te komen.
Ik denk ook dat je het beste hier even voorbeelden kunt geven van een dagmenu. Soms sta je versteld wat je stiekem allemaal binnen krijgt, kijk maar eens naar het programma secret eaters op tlc En ik zou anders ook even langs de huisarts gaan om te laten kijken of het iets medisch is. Ik dacht ook altijd dat ik het niet kon en nooit meer een bepaalt gewicht zou hebben, maar ik zit er nu zelfs wat onder. En sporten kan idd ook gewoon thuis!
Sochtends 2 volkorenbroodjes met hagelslag Tussendoor fruit, meestal banaan Tussen de middag 2 volkorenbroodjes met kipfilet of kaas ofzo Tussendoor normaal gesproken wat lekkers... Zoals bijv liga ervergreen, schaaltje chips als de kinderen een klein zakje krijgen of als ik het in huis heb eens wat chocola. In de zomer bijv een ijsje als het warm is. Gewoon een lekkere snack dus. Savonds avondeten, goed bord vol (waarschijnlijk teveel, maar anders haal ik de avond niet zonder te snacken. Soms vla als toetje. Als ik dus op ga letten dan vervang ik de middagsnack voor bijv snacktomaatjes en de hagelslag voor kipfilet of magere kaas ofzo. Ik drink water, geen koffie of thee of limonade of frisdrank. Dat laatste alleen in het weekend savonds. Heeel af en toe eens een kop thee, maar ik drink net zo lief water en dat is veel makkelijker om te pakken. Als ik savonds echt heel erg trek krijg dan pak ik fruit. Maar probeer savonds niet meer te eten na het avondeten. In het weekend willen we nog wel eens een zak chips samen opeten. Mijn vriend is kok en voedingsdeskundige en die weet ook niet waarom ik aan kom als ik oplet wat ik eet. Hij denkt dat het de stress is, aangezien ik van andere stress ook daadwerkelijk snel aan kan komen.
ik denk dat je het beste eens naar een dietiste kan gaan. Ik ben/was ook dik. Na een gesprek met een dietiste kwam er uit dat ik te weinig at op een dag, lang verhaal maar ik eet nu meer dan dat ik voorheen deed. nu had ik de strijd opgegeven en heb ik een maagverkleining laten doen maar zelfs nu eet ik nog meer dan voorheen. het weinig tot niet eten was dus mijn probleem. Maar wat eet je zoal op een dag?
Ik heb een tijdje terug 30 days shred gedaan. Hiermee voelde ik wel resultaat qua fitheid, maar 0,0 qua gewicht. Dit deed ik naast opletten met eten. Maar helaas, 1 verkeerde beweging en ik kon weken lang niks meer doen met mijn knie. Hier niet alleen hypermobiliteit maar ook slechte knie en chronische bekken instabiliteit.
Here we go Broodjes vervangen voor donker echt snee brood Hagelslag eruit vervangen door bijv appelstroop Proberen gevarieerd te ontbijten neem eens granen Banaan! Niet elke dag is een dikmaker. Lunch vul hem eens aan met rauwkost vult lekker is gezond weinig calorieën. Tussendoor geen ijs geen chips pak een handje ongezouten ongebrande noten. Of een glas bietensap dan gaat je suierspiegel iets omhoog en voel je je niet zo slap.
Ik weet ook dat ik het moet kunnen. Voor mijn 1e ben ik in 6 maanden tijd 15 kilo afgevallen. Wel met 6x 1,5 uur krachttraining op de sportschool. Ik weet ook dat krachttraining hetgeen is wat bij mij het beste werkt. Maar dit thuis doen betekend al snel dat ik niet stabiel genoeg ben om ervoor te zorgen dat het verantwoord blijft. Met de apparaten die in de sportschool staat zou ik het begin moeten maken. Dit is helaas ook bevestigd door mijn bekkentherapeut. Maar aangezien ik het niet breed heb en ik niet vind dat mijn kinderen op luxe moeten minderen omdat ik zo ongezond dik ben vind ik het moeilijk om 40 euro per maand neer te leggen voor een sportschool. En dan heb ik het nog niet eens over de inschrijfkosten a 50 euro en sleutelkosten a 10 euro.
En dan krijg ik weer te weinig kcal binnen waardoor ik dus echt niet afval... Banaan eet ik niet elke dag maar wel het meest als ik het over een langere periode bekijk. In deze tijd bijv ook vaak watermeloen, aardbeien, druiven. Appels ook, maar die toch wel wat minder want daar ben ik niet gek van.