Wel of geen dekbedje? Of deken in overtrek?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mirro, Jul 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Hoi!

Ik hoor veel verschillende berichten over het gebruik van een dekbedje.
    Nu heb ik laatst een heel leuk dekbed-overtrekje gekocht van Snoopy, maar als ik geen dekbed kan gebruiken heb ik er weinig aan (waarom zouden ze het dan verkopen? :( ).
    En als een dekbed dan niet kan, kan ik dan een gewone deken opvouwen en in het overtrekje doen?
    De kleine wordt in oktober geboren, dus alleen een lakentje is veel te koud!

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!

2. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Een dekbedje wordt pas aangeraden wanneer je kindje ongeveer 2 jaar is. Je kan wel al wat eerder een deken in een dekbedovertrekje doen, maar persoonlijk zou ik dit ook pas doen als de kleine tegen een jaar oud is.

3. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    ze verkopen speciale dekens voor in de "dekbed"overtrekjes want dekbedjes mogen echt niet, ben alleen even de naam kwijt. Dus daar heb je weinig aan... Maar ga ff voor je googlen!

4. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    gevonden: een Vellux deken

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    hmm mijn duodeken van de leenbakker past er precies in hoor...?

6. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij hebben gekozen voor een wit dekentje met lakentjes en dan kan je de rand van het lakentje over het dekentje heen vouwen.

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wij hebben zelf voor in de ledikant een dekbedovertrek met dekentje erin. Zo'n 4seizoenending, met 2 dekentjes op elkaar. Ze ligt er nu nog niet in hoor, ligt nog in de wieg. Daar hebben we zo'n (fleece?) dekentje met lakentje.

Zou niet weten waarom je dat niet zou doen?

8. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    wij hebben ook een duo deken daar mogen gewoon dekbed overtrekjes overheen

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Duo-deken... dat bedoelde ik ;) :D

10. Hier ook een duo-dekentje met een overtrekje.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,157
    8,132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wordt afgeraden omdat als ze eronder raken ze kunnen stikken.

On: Ik ga geen dekbedje gebruiken. De kleine wordt in september geboren en slaapt dan gewoon lekker in een romper met lange voetjes en mouwen en een winterslaapzakje. Warm zat!

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dekbedjes worden afgeraden, maar dekentjes in een dekbedovertrek niet.
    Helaas zijn er geen (althans nog niet tegengekomen) slaapzakjes voor pasgeborene, dus moet het wel onder een dekentje oid.

13. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Persoonlijk zou ik echt gaan voor een lakentje en een dekentje erover..dat ventileert goed.
    ivm wiegendood zou ik geen risico's nemen en voor het vertrouwds gaan,maar dat is mijn gevoel!

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,157
    8,132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wat is het verschil tussen een dekbed en een deken in een dekbedovertrek?

En ik heb een heel klein slaapzakje hoor, 60 cm, is gewoon ook voor babytjes en een trappelzakje tegelijk. Je hebt ze ook in maat 50/56, 62/68 etc

http://www.baby-walz.com/bilderneu/741/ ... 1832_1.jpg
    Die groeit mee

http://www.baby-walz.com/SyEngine.php?A ... a=1?_inPHP

En deze heb je ook nog:
    http://www.baby-walz.com/SyEngine.php?A ... end=393266

genoeg slaapzakjes vor pasgeboren babys!

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Een dekbed ademd niet en een baby kan zn warmte er niet goed in kwijt, een dekentje wel...
    (geloof ik ;) )

16. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik heb toevallig vorige week dezelfde vraag gesteld bij babypark.

Je mag inderdaad geen dekbed zoals wij dat hebben gebruiken dit ivm stikken.
    Je hebt de verlux dekens...(eventjes 80 euries) die wel in een dekbedje mogen. De kraamzorg kan je weigeren als je wel een dekbedje doet of geen veilige deken gebruikt. Ik zou dit persoonlijk ook niet doen...alles voor de veiligheid van de kleine.

17. Secretstar

Secretstar Actief lid

Ik wou hier ook al een topic over openen want ik vind het allemaal nogal verwarrend!
    Hoeveel dekentjes heb je juist nodig en lakentjes? Om mee te starten en mag je uberhaupt een kussen kopen of ligt het babytje plat de eerste maanden of het eerste jaar?

18. Lynn22

Lynn22 Actief lid

Apr 30, 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    heb pas geleden het vellux dekentje op internet besteld voor 45 euries. Lekker afgeprijsd dus.
    Ben er erg blij mee.
    Ik vind het gewoon veel leuker lijken en handiger dan zo'n lakentje met deken.
    Bovendien veiliger. Heb gehoord dat er ook kindjes zich vastrollen in het lakentje.

19. sunshine80

sunshine80 Actief lid

Apr 13, 2008
    409
    0
    0
    Ik heb voor Dhani een duodeken gehad met dekbedovertrekje. Mocht gewoon hoor..ze verkopen de duodekens ook bij prenatal en je kan er nog een zomer en winterdeken van maken..dacht dat het rond de 50 euro kost. Wij hebben er in ieder geval veel plezier van gehad.

Nu hebben we een deken en lakentje voor deze baby..maar dat komt omdat ik niet kan slagen voor een leuk dekbedovertrekje voor onze kleine meid :)

@Secretstar ik heb nu 1 dekentje en 2 lakentjes..voor nu vind ik dat genoeg..mocht straks na de bevalling blijken dat het niet genoeg is dan is het zo bijgehaald ;) Hoeslakentjes daar heb ik er trouwens 3 van en molton onderlaken heb ik er 2 van..

20. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    nope geen kussen! Baby's liggen zeker de eerste 3 jaar plat geloof ik, het wordt zelfs afgeraden om het kind voordat het 4 jaar is op een kussen te laten slapen.

Share This Page