Ik gebruik ook de wc eend poeder zakjes, super fijn spul. De buitenkant doe ik altijd met bleek. Ik hou van een brandschone wc.
Dan heb je de pot niet geglazuurd. Dat hebben we met onze wc boven ook niet. Als je er chloor in gooit is hij schoon, maar het zwarte blijft.
ben benieuwd hoe het met de cola is gebeurd... ik doe: water er zo veel mogelijk uithevelen (kan met de borstel) en dan flink wat schoonmaakazijn. lekker een nachtje laten trekken. daarna nog even lekker borstelen en weg kalk, dus weg vieze aanslag. wel eerst even doortrekken voor je gaat plassen.
Voor dit soort klussen is het dus belangrijk om CocaCola te gebruiken, Pepsi bijvoorbeeld werkt niet! Mss handig om te weten
Ik gebruik hg wc reiniger speciaal voor urinesteen. Dat helpt ook erg goed. Het is wel superchemisch. Liefs Hummel.
Hoe is het afgelopen met de cola? Ik gebruikte anti kalk, maar dat werkt ook niet altijd. Ik huur het oude huis van mijn huurbaas en hij had een schoonmaakster nou daar was NIKS van te zien die wc's zijn zo goor! De blauwe wc eend werkte bij mij wel maar na een tijdje ook niet meer. Cola heb ik nog niet geprobeert. De tabletten wel maar dat is 3 keer niks bij mij.
Joepie! Mijn toilet is weer schoon. Eén nachtje in de cola, flink poetsen en de kalk- en urinesteen is weg! Super tip dames!
thanks voor de tip ik heb op deze manier inderdaad nu 2 heel iritante strepen uit mijn pot gehaald en als je t papiertje nat maakt en niet te hard schuurt dan gaat t glazuur er niet af hoor heel fijn papier gebruiken.