Wij twijfelen al een hele tijd wat een verstandige stap is in de toekomst (over een jaar of 2). Ik zal even uitleggen wat onze situatie is, wat onze wensen zijn en waar we over twijfelen; We wonen nu in Zwolle. Niet een heel bijzondere stad, maar heel erg duur om te wonen. Een grote woning gaat alleen lukken in tussenwoning en dat willen we eigenlijk niet. Een woning met riante tuin gaat ook niet lukken, alleen in een mindere wijk en dat willen we ook niet. We wonen nu in een vinex wijk, winkelcentrum op loopafstand, veel kinderen, veel speelplaatsen en voorzieningen (scholen, huisartsen e.d) in de buurt! We willen graag ruim wonen, beneden ruim maar ook veel kamers boven en ruime tuin. In Zwolle moeten we daar teveel voor betalen. De omgeving (noord-veluwe) is eigenlijk ook te duur of we moeten consessies doen. Redelijk in de buurt is een dorp waar ik opgegroeid ben. Daar kunnen we kopen wat we willen volledig naar wens. Maar... dan wonen we dus in dat dorp (in Flevoland). We zitten niet vast aan Zwolle, hebben niet veel vrienden ofzo en familie woont nog steeds in de buurt. We moeten alleen een extra auto aanschaffen voor mijn werk, maar dat moet sowieso als we Zwolle verlaten. Die wijk in dat dorp krijgt ook een winkelcentrum en gezondheidsvoorzieningen enzo, dus wat doe ik nog moeilijk? De hamvraag blijft alleen, willen we dat? Wat vind ik nou belangrijker? Het dorp is verder prima, heb er een super jeugd gehad, dus wat zeur ik... Wat vinden jullie nou belangrijk aan een woning en vooral de plek? Ga je weg naar een andere plek omdat je daar ruimer kunt wonen? En kindvriendelijker?
Volgens mij wonen wij in dezelfde wijk in Zwolle. Dus ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Wij zouden ook dolgraag ruimer willen wonen. Ruimere woonkamer en ruimere tuin (zeker dat) Maar ook dat is voor ons echt niet te bekostigen in Zwolle. En wij zijn wel gebonden aan deze stad vanwege familie en vrienden (en ook een beetje het werk). Alles zit zo verweven met elkaar. Was dit niet zo geweest, dan hadden wij zeker overwogen om te verhuizen naar een plek waar we ruimer kunnen leven.
ik zou weg gaan als je daar een betere woning krijgen kan. je zegt zelf al dat je niet vast zit aan zwolle, je Thuis kun je overal maken
Ik ben zelf best wel gehecht aan mijn woonplaats en zou er dus niet zo snel weggaan. We zijn er beiden opgegroeid, familie en vrienden wonen er en het bedrijf van mijn vriend is er ook gevestigd. Je geeft al aan dat je niet heel veel vrienden in de stad hebt wonen en er dus niet heel erg aan gebonden bent. In dat geval zou ik zeker verder kijken en als je in dat andere dorp zelf een goede jeugd hebt gehad en alles is binnen handbereik, zou ik zeggen, waarom niet? Maar vaak hebben dit soort dingen ook alles met gevoel te maken. Maar je vraag was eigenlijk wat wij belangrijk vinden aan woning/plek. In mijn geval is dat: - vrienden/ familie in de buurt (wat in de buurt is, is voor iedereen verschillend natuurlijk) - genoeg voorzieningen - veilig - ruimte - grasveld / parkje oid in de buurt om hond uit te laten - huis moet naar onze zin zijn Succes met je keuze! PS: volgens mij 'kennen' wij elkaar van een ander forum
Kom naar Groningen, ruimte genoeg en een rechtstreekse treinverbinding met Zwolle Wij hebben (6 jaar geleden) een 1-onder-2-kap gekocht met riante tuin, woonkamer, eetkeuken, bijkeuken, riante garage 4 slaapkamers en een badkamer met bad voor 165.000 euro (al wel voor 45.000 aan versleuteld, maar nog hebben we overwaarde) 140 m2 woonoppervlak en 222 m2 perseel oppervlak, scholen, supermakrt en speeltuin op loopafstand.
grappig. Ik woon in een dorp in de buurt van zwolle en ons huis is te klein. Nu gaan we naar een ander klein dorp in de buurt van Zwolle verhuizen. Wat is belangrijk: - scholen in de omgeving - opvangmogelijkheden in de omgeving Daarnaast heb ik gemerkt dat het in een dorp socialer is dan in een grote stad, dat spreekt mij enorm aan. Waar een huis aan moet voldoen, dat is voor iedereen anders. Ik wil ruim wonen met een fatsoenlijke tuin, en daar wil ik best voor verhuizen.
Voor mij moet het gevoel met het huis goed zijn, wij zijn onlangs verhuisd! Naar een groot huis en ruime tuin.... Heerlijk! Voel me hier helemaal prima. We zijn weg uit de stad, maar helaas best ver van mijn familie, zo'n 45 min met de auto buiten de spits. Dat vind ik weleens jammer.
wat ik belangrijk vind.. -Ruime woonkamer ivm honden -ruime tuin ivm honden en peutertje dat er over n jaar moet kunnen spelen -huis moet al redelijk mooi opgeknapt/aangekleed zijn want ik HAAT t om bouwvakkers in mn huis te hebben. -huis moet 5 kamers hebben (dus 4 slaapkamers want heb 2 heren die absoluut niet bij elkaar op kamer kunnen ivm pdd-nos van oudste...en dr komt hoogst waarschijnlijk n meisje bij) -huis moet in kindervriendelijke wijk staan met n hoop andere kindjes en speelgelegenheden. -dicht bij winkels en ov - er moeten zowel obs als voortgezet onderwijs aanwezig/dichtbij zijn ivm de leeftijd van de kinderen en dat mn oudste pdd-nos heeft (hijs ERUG slecht in fietsen...wordt nog wat ) -lage criminaliteit in stad/dorp
Woon je ook in Stadshagen? Ideale wijk toch! Maar die tuinen... Echt super klein allemaal. En voor een beetje eettafel plek betaal je ook al!
woon je aan de veluwe kant, dalfsen kant of kampen kant? Noordelijker is geen optie voor ons, mijn man maakt langere dagen en hij moet geen langere reistijd krijgen, dan is het avondritueel helemaal geen doen meer! Meppel spreekt mij ook wel aan bijvoorbeeld, maar das te ver weg voor hem
Wij zijn nu bezig een ander huis te kopen. Onze redenen: - Meer ruimte nodig - We willen een eensgezinswoning met tuin (we wonen nu 4 hoog zonder lift en hebben een ienie-mini-balkonnetje) - We willen ergens wonen waar we Hannah veilig buiten kunnen laten spelen. In onze huidige wijk zou ik dat zonder toezicht nooit aandurven. - In onze stad moet je binnen je postcode een basisschool zoeken. Dat is voor ons misschien nog wel de belangrijkste reden om te vertrekken. De scholen in onze wijk zijn niet je van het. Voor ons werk zijn we aan de stad gebonden. Met ons beperkte budget is wat we hier kunnen kopen minimaal. Als ik echt overal zou kunnen gaan wonen, zouden mijn criteria vooral rust en ruimte zijn.
Groningen is trouwens echt TE noordelijk hoor Lijkt me wel heerlijk wonen daar! Maar het dorp dat ik bedoel is net zoveel kilometers voor mijn man naar zijn werk als nu. Ik moet er wel veel voor rijden, maar werk toch parttime en werk veel kortere dagen. Ik denk er ook de hele dag al over na, maar het is idd dat gevoel van loslaten. Vrijdag ga ik toevallig naar een festival in dat dorp, eens kijken hoe mijn gevoel dan is! Het dorp is wel heel kindvriendelijk, tenminste dat was in mijn tijd. Heb wel een jaar moeten acclimatiseren toen ik net in Zwolle woondde. Maar de wijk waar ik nu woon is ook een kinderwalhalla, dus erop vooruit gaan is dan alleen qua ruimte
Kampen misschien een optie? Is goedkoper dan Zwolle en ook hier wordt er veel bijgebouwd met de nieuwe wijk Onderdijks. In IJsselmuiden wordt ook een nieuwe wijk bijgezet. Mijn zwager en schoonzus bouwen daar een 2 onder 1 kap met best een grote tuin en woonoppervlak.
Ons huis is te koop! In Nijverdal! Rustig, heel ruim, grote ruimte achterthuis. Speeltuin voor etc. http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/D ... ject&hbx=1
Ja ik woon ook in Stadshagen. een goede wijk door alle voorzieningen etc. Maar idd die tuinen....we hebben echt een postzegel. En ook een te grote eettafel...we hebben ons er echt op verkeken. Maar net wat je zegt....andere huizen in goede wijken zijn niet te betalen.
Ziet er verzorgd uit Marsab, waarom gaan jullie weg als ik vragen mag? Wij zitten met hetzelfde, wij wonen midden in Nederland, heel centraal, maar ook erg duur hier. We hebben een postzegel als achtertuin en schuin tegenover ons een basisschool. Nevernooitmeer dat ik in de buurt van een school ga wonen. Dat gegil van die kinderen went nog, maar al die moeders die je oprit blokkeren door gerust een half uur hun auto er voor te knallen went niet. En het trekt nog wel eens hangjongeren die op die speeltoestellen gaan zitten blowen. We willen in een groot dorp of kleine stad wonen, waar onze dochter veilig buiten kan spelen (stoepen), absoluut niet tegenover een speelplaats, school of parkje, maar dat moet allemaal wel in de buurt zijn, want ik moet lekker met de hond kunnen wandelen. Ook graag wat winkels in de buurt en een ruime tuin en veel opbergruimte in het huis, want we hebben een hoop troep. We hebben wel heel aardige buren nu, kunnen lopend naar het winkelcentrum, kinderdagverblijf, met de hond wandelen etc. Het huis heeft alleen een erg onhandige indeling en daar valt weinig aan te doen. Maar ja, ik ben er nog niet uit waar ik dan wel wil wonen.