Hoi Liesje, als ik zie op wat voor manier hij antwoord geeft. Bijvoorbeeld "ik schat de kans niet groter dan 10% dat ik nog van gedachte verander", dan lijkt het alsof hij met een machtsspelletje bezig is. Op wat voor manier vraag jij het hem? Ik kan me voorstellen dat je je bedrogen voelt omdat hij eerst zei er wel 2 te willen en nu maar 1. Ik zou eens vragen waarom hij van gedachte verandert is. Vaak heeft het inderdaad met financien te maken. Je kunt hem toch ook zeggen dat je een kindje met hem hebt gekregen in dien verstande dat hij er nog eentje zou willen. Het is nu niet eerlijk zo standvastig nee tegen je te zeggen, zonder daarin jou wensen in overweging te nemen. Mochten jullie er echt niet uit komen, dan hoop ik toch voor je dat je je erin kunt berusten. Mijn man wil ook maar één kind, dat heeft hij me nu al duidelijk gemaakt dus ik weet waar ik aan begin. Toch zie ik aan hem dat hij nog wel van gedachte zou kunnen veranderen.
ik vraag het hem op een hele normale manier, want hij had links en rechts steeds al de opmerking laten vallen van er komt geen tweede. Toen ben ik daar een keer op ingegaan en daar is toen een heel gesprek uit voort gekomen maar hij zegt gewoon heel stellig nee en zegt als ie toch voor een 2e zou gaan dat het niet eerlijk tegenover het kindje zou zijn omdat dan de 1e altijd voor hem op de 1e plaats zou blijven staan...en tja hoe moet dat dan met de oppas....enzenz want oma wordt er ook niet jonger op grrrrrrrrr kan zo kwaad worden dat hij dit 'gewoon' even voor mij beslist
bij ons heeft het meegespeeld maar was niet de hoofdfactor. Kijk mijn kindje is nu 6 en ben een dik jaar bij hem weg.. Heb de wens 4 jr lang gewoon weggestopt en als ik bij hem was gebleven bleef ik het wegstoppen. Maar de basis en houden van was weg en toen speelde dit mee en is het misgegaan tussen ons.. Maar als jullie van elkaar houden is dat niet aan de orde. Geef je man gewoon de tijd om aan het idee te wennen en mss draait ie vanzelf bij.. Mijn vriend zag ook bezwaren maar meer het financiele gedeelte etc maar we vonden hier als er 1 kan eten dan komt een tweede ook wel groot.
mijn vent denkt soms ook veel te rationeel na en te weinig met zijn gevoel als hij de discussie niet winnen kan dan gooit ie het op een andere boeg van straks kan oma niet meer oppassen en wat dan? grrrrrrr
de oudste gaat hier al naar de nso als ik aan het werken ben. Maar heb mijn werk in de ochtend en middaguren. als de nood aan de dag komt is er ook nog een kinderdagverblijf evt en mijn vriendin is gastouder. Maar hier is oma ook in geval van nood hoor. Zou het leifste ook 2 volledige dagen werken en 1 op de dag dat mijn vriend vrij is, zou ook schelen hoor.. maar het werk ligt op dit moment niet voor het oprapen.. maar mannen denken ook meer met hun hoofd he, wij veel meer met ons gevoel.
dat is zeker waar op dit moment gaat onze dochter 2 dagen naar mijn ouders en 2 dagen naar zijn moeder want ik werk 4 dagen per week ze denken idd teveel met hun hoofd ipv met hun hart ik wil zo graag een tweede erbij, ik vind 1 kind alleen eigenlijk een beetje zielig
Liesje, kan ik me heel goed voorstellen. Lijkt me ook vervelend dat hij dat zomaar even voor jou beslist en ik zou het hem ook zeker niet in dank afnemen dat hij daar nu mee komt. Weet hij ook hoe erg jij het vindt? En dat je de wens voor een 2e kindje toch zult blijven houden?
dat weet hij zeker wel maar ja hij vind gewoon dat ie erachter moet staan als ie eraan begint en als dat niet zo is dan kan hij er niet voor de volle 100% voor gaan en dan staat onze dochter altijd voor hem op nr 1 maar wat ik vind maakt volgens mij niet zoveel uit...hij wil het niet dus gebeurt het niet (volgens hem)