Zwangerschapswens: wel een wijntje kunnen drinken of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hopefor2009, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopefor2009

10 feb 2009
    41
    1
    0
    HR
    Omgeving Amsterdam
    Beste allemaal,

Ik wil heel graag zwanger worden (nu 7 maanden bezig), maar vind het heerlijk om een wijntje te drinken. Bijvoorbeeld op vrijdagavond na een drukke werkweek, of zaterdagavond bij het film kijken...

In Nederland is het advies om helemaal geen alcohol te drinken bij een zwangerschapswens. Maar het ontspant toch ook even lekker na een week van rennen en vliegen?

Overigens: zodra ik zou weten dat ik zwanger zou zijn, zou ik echt geen drankje meer nemen!

Ik ben heel benieuwd hoe jullie hiermee omgaan bij het graag zwanger willen worden. Ik wil m'n kansen namelijk niet verkleinen...

Thanks & groetjes,
    Lydia

2. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    Ik drink ook graag wat... dit is niet zo heel vaak.. maar soms 2 x in een weekend en soms maar 1 x per maand..
    Ik heb ook een zwangerschapswens, maar ik zal daarvoor mijn glaasje alcohol (nog) niet laten staan.

Ik ben van mening dat je niet alles kunt laten wat slecht zou zijn... dan ben je er juist te veel mee bezig...
    Maar mocht het zo zijn dat ik zwanger ben, of denk zwanger te zijn, dan zal ik het glaasje wel laten staan..

Het is zo dat het vruchtje pas rond je NOD of zelfs nog later verbonden is met jou bloedbaan, dan is het echt schadelijk.

Ps. ik ken iemand die bij de gynaecoloog liep en die kreeg het advies om te stoppen met drinken zodra ze een positieve test in handen had. En als ze wou gaan stappen en drinken dat ze dan eerst een test zou moeten doen (tenminste rond haar NOD)

Geniet er lekker van..

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

je kan idd niet overal rekening mee houden.. de 1 is snel zwanger, en bij de ander kan het soms wel 3 jaar duren..
    als je in die tijd alles moet laten, dan heb je ook geen leven..

pas als je op je NOD bijv een positieve zwangerschapstest hebt zou ik stoppen, en eerder zou ik me er niet al te veel druk om maken..

als het maar met '' mate'' is..

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Het is voor iedereen persoonlijk. Je moet doen waar je jezelf fijn bij voelt. Ik heb er geen moeite mee af en toe een wijntje te drinken ik denk niet dat het daar vanaf hangt of ik zwanger raak of niet. (wij zitten al in de MMM).

Mocht je toch al zwanger zijn, rond NOD heb je nog geen bloedband met je kindje. Pas na 5 a 6 weken. Dus kan het nog geen kwaad.

Maar drink wel met mate.

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik drink ook nog af en toe een glas wijn. Pas als ik een positieve test zou hebben zou ik niet meer drinken. Wel drink ik veel minder als voordat we graag zwanger wilden worden (toen dronk ik nog wel eens dagelijks een glaasje wijn). Maar als je alles moet laten, dan heb je inderdaad geen leven meer. Het is nu wel zo dat ik veel meer geniet van een glas wijn :)

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik drink ook graag eens een wijntje na een drukke week of dag. Soms bij het uit eten gaan enzo is ook heerlijk. Ik drink dan ook maar 1 of 2 glaasjes dus word niet ladderzat ofzo haha. Tuurlijk let ik wel op met bepaalde dingen maar wil me er niet door laten beheersen. Wie weet duurd het nog een poosje en dan heb je jezelf vanalles onthouden.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

heb het even opgezocht en pas vanaf je nod is het echt schadelijk.. Vanaf je nod heb je een bloedband met het vruchtje volgens het boek veilig zwanger worden van M Croon

8. Hopefor2009

10 feb 2009
    41
    1
    0
    HR
    Omgeving Amsterdam
    Bedankt voor de reacties. Zo ga ik er ook mee om, maar het is toch fijn om bevestigd te krijgen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Vandaag had ik echt even een dipje (ben namelijk alweer vol van de PMS-klachten aan't "genieten" dus ongi zeker in het vooruitzicht). Op naar ronde 10 dan maar. In vergelijking bij velen natuurlijk niets bijzonders, maar vergeleken bij anderen duurt het al weer 10 rondes.

Vooral doorgaan (op z'n Barry Stevens) dan maar...

liefs

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik drink alleen een wijntje of portje als ik ongi ben. Daarna niet meer.

10. inbetween

inbetween Niet meer actief

Ik zat precies met dezelfde vraag! Ik ga nog 2x in de maand met mijn vriend stappen en drink dan graag een paar glazen alcohol.
    Vandaag heb ik mijn koper spiraaltje eruit laten halen en zaterdag ga ik gewoon lekker stappen hoor! Wij wachten zowieso even met heel bewust klussen, maar ook dan zou ik het pas laten staan rond mijn NOD. Ik wil er alles aan doen om veilig zwanger te worden, maar zoals gezegd; niemand weet hoelang dat gaat duren en dan is het toch nog even lekker om van bepaalde dingen te kunnen genieten! (Sigaretten laat ik overigens na vandaag wel staan, heb er nog 4 in mijn pakje zitten...) ;)

Liefs

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ik drink alleen een drankje in de week dat ik ongi ben.. daarna niet meer. moet me soms op feestjes wel eens inhouden, maar voor een goed doel denk ik dan maar!

12. Medde

Medde Lid

8 jan 2009
    55
    0
    0
    Hey! Ook is ben (was) een wijnliefhebber, eerlijk gezegd dronk ik best wel aardig wat... Ik maakte me soms wel eens zorgen want drank schijnt de vruchtbaarheid te beinvloeden (en ik ben bijna 35 dus ook niet meer de jongste als t gaat om een kinderwens). Op een gegeven moment had ik besloten om eens een tijdje niets te drinken en 2 weken later bleek ik zwanger te zijn. Ik denk dus dat het wel meevalt met het beinvloeden van het zwanger kunnen worden MAAR ik moet wel eerlijk zeggen dat ik t een heerlijk idee vind dat ons kindje geen druppel heeft binnengekregen; mocht het mis gaan dan heb ik in ieder geval alles gedaan voor een positieve zwangerschap. Succes!

13. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Ik drink ook af en toe een wijntje, niet te veel natuurlijk maar 1 of 2 glaasjes, als ik ongi ben soms wel wat meer.
    als mn vruchtbareperiode eraan komt laat ik de wijn weer staan tot mn ongi. Zo doe ik het een beetje.
    Af en toe is een keer een wijntje moet kunnen toch

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik drink ook gewoon nog hoor, bijna elke avond een wijntje bij t eten. Zodra ik echt zwanger ben of voor mijn nod vermoed dat t wel eens raak zou kunnen zijn drink ik niet.

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik laat mijn wijntje niet staan voordat ik een positieve test in handen heb.

16. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    ik lust ook graag een wijntje en ga daar ook nog mee door zolang we aan het klussen zijn. Ik houd hierin wel rekening met mijn NOD. Ik krijg nu al de opmerking als ik niets drink (moe of gewoon geen zin) "ben je zwanger" en dan zeg ik meestal iets als: nou ja die filet american van net had ik dan niet genomen he haha
    tja die vrienden van mij...

17. gimena

gimena Niet meer actief

ik drink hellemaal geen alcol meer .
    en me roken gaat ook al een struk beter.
    eerst 2 pakjes per week nu 2 dagen niet gerookt :D
    heb alles over voor een kleintje

18. Trees

Trees Niet meer actief

Twee gynaecologen hebben tegen me gezegd dat ik rustig twee wijntjes per week kon drinken als we bezig waren met zwanger worden. Dit kon geen enkele schade toebrengen en kan zelfs goed voor je zijn.

Zelf drink ik niet meer na mijn eisprong, maar dat ligt aan mijn eigen overspannen geest ;) en is eigenlijk onnodig.

19. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik let daar echt niet op en drink er geen wijntje minder om. Ik eet heel gezond, dus dat compenseert weer ;) En ik rook al 5 jaar niet meer.

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik meteen minder gaan drinken toen ik het idee had dat het raak was (ronde 1, na een dag of 17? ofzo) en toen ik vier dagen voor NOD positief testte natuurlijk geen druppel meer.

De eerste weken is er toch al geen bloedband tussen vruchtje en jou. Maar ja, als je je er beter bij voelt het als je het niet doet, zou ik het ook vooral niet doen.

20. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    heej, ik loop bij de gynaecoloog en als ik zwanger ben moet ik bij hem terug komen.Ik heb het gehad met hem over wijn omdat ik dat ook drink en idd hij zei dat je soms lang bezig bent en niet alles kunt laten staan en zei hij: drink gerust een (1) wijntje, na wijntjes gebeuren vaak leuke dingen en die heb je ook weer nodig om zwanger te worden....... ;)

Deel Deze Pagina