Mijn oude buurmeisje is plotseling overleden. Zo uit het niets. Heel jong, 27 jaar. Vroeger samen gefietst naar school. Ging met haar weleens mee naar het klassenfeest omdat we allebei op en andere school zaten, en natuurlijk in de straat samen gespeeld. Heel wat jaren niet gesproken. Maar het raakt mij ontzettend dat ze ineens overleden is. Het houdt mij ook behoorlijk bezig. Het is zo plotseling. Ik twijfel of ik naar de condoleance moet gaan of dat ik een kaartje naar haar ouders stuur. Ik weet niet helemaal wat gepast is. Ook omdat ik haar zolang niet had gesproken. Wat zouden jullie doen?
Ik zou gaan condoleren. Ze weten vast nog wie je bent en zullen je aanwezigheid vast waarderen. En voor jezelf kun je het dan misschien wat makkelijker achter je laten
ik vind als je het wil en de mogelijkheid is er je zeker kunt gaan condoleren. Er zijn geen regels over wel of geen contact. Voorbeeld, mijn oma overleed. Toen kwam de ex schoonmoeder van mijn tante condoleren. Mijn tante vond dit erg fijn, ondanks dat er al 30 jaar geen contact was. En als je haar ouders ook nog goed kent als oud buurmeisje zullen zij dit wel waarderen!
Wat erg..snap dat het je aangrijpt. Ik zou denk ik ook gaan. Maar je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt. Ik denk dat een kaartje ook op prijs gesteld word. Beide keuzes zullen goed zijn. Sterkte!
Foute keuze bestaat hierin niet. Doe wat je gevoel je ingeeft. Sterkte! Wat verdrietig en vast ook confronterend dat het leven eindig is.
Bedankt. Ik heb mijn keuze gemaakt. Ik ga samen met mijn moeder heen. Bedankt voor jullie berichtjes.
Gewoon gaan! Bij het condoleren van mijn zwager (31) kwamen ook allemaal oude buurtkinderen en zelfs klasgenootjes van de basisschool. Was voor ons als familie juist alleen maar fijn, daarnaast vond mijn man het ook nog wel ween soort van prettig om zo vergeten jeugdherinneringen van hem op te halen.