Ik wil en moet hier zsm weg, wie heeft tips?

Discussion in 'De lounge' started by Pientjelien, Aug 31, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

Aug 2, 2016
    1,149
    722
    113
    Je kan een vrijblijvend hypotheek gesprek doen bij een onafhankelijke adviseur. Dan weet je meer over je koopmogelijkheden.

2. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,909
    387
    83
    Ik zou zorgen voor cash geld, dat zou mij een veilig gevoel geven. En ik sluit me aan bij de bovenstaande tips.

Veel succes meid! Wat een rot situatie

3. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Waarschijnlijk, nee eigenlijk hopelijk, is het te zwaar voor jou, maar misschien kun je contact opnemen met veilig thuis/vrouwenopvang. Ik heb er zelf tijdens stage (lang geleden dus een en ander is wel erg gewijzigd) mee te maken gehad en zij hadden toen echt een soort scripts klaarliggen van allerlei niveaus. Daar stonden ontzettend veel tips in, bijvoorbeeld ook omtrent zaken met de belastingdienst, banken, gemeente enz,enz. Een aantal zaken zijn waarschijnlijk niet van toepassing, er waren ook scripts voor"verdwijnen", maar veel zaken zijn misschien wel heel nuttig.

4. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Oh ja, en ontzettend veel sterkte en succes! Je kan het!

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    In welke regio zoek je een huis? Noord Holland is bijv duurder en lastiger om een woning te vinden dan bijv Zeeland.

Kijk ook op funda.nl, jaap.nl en pararius.nl om een huurwoning te vinden.

Ik zie soms ook oproepjes op FB voorbij komen. Evt een 2e FB account maken om dat soort oproepjes te plaatsen.

Heb je nu een koophuis? En als deze op beiden namen staat, dan moet hij je uitkopen. En mocht hij er blijven wonen en betaalt de huur niet..
    Dan komen ze de hypotheek bij jou halen.

Check bij alle vaste lasten rekeningen op welke naam die staat. Als je niet in het huis blijft wonen , zet dan alles alvast op zijn naam.

Wees erop bedacht dat als je het huis tijdelijk
    verlaat, je niet meer kan terugkomen om je spullen te halen. Je bent niet de 1e waarbij dat gebeurt.

6. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,043
    16,551
    113
    Wat ben jij een sterke vrouw, dat je durft te zeggen tot hier en niet verder!

Ik heb zelf -vroeger- ook in zo'n situatie gezeten.

Het is ten eerste ontzettend goed dat jij je omgeving op de hoogte hebt gebracht.

Wat denk ik verder heel belangrijk is, is dat jij de paspoorten apart gaat houden van je kinderen. Leg die desnoods bij je ouders neer. Zorg er ook voor dat je ongemerkt een tas op een tactische plek heb staan dat mocht het uit de hand lopen je direct in 1 adem zucht weg kan met jou belangrijkste degelijkste spulletjes. Jou paspoort, medicijnen, 1 setje kleding, make-up die je elke dag gebruikt ( klinkt heel onbelangrijk, maar het is voor jezelf juist zo belangrijk dat je gewoon bepaalde dingen dan bij je hebt die jou een iets beter gevoel geven) als je kinderen medicijnen slikken zorg dat dat dan ook in een grote handtas zit die je zo mee kan nemen.

Verder is het misschien belangrijk dat je of met je ouders of met hele goede vrienden afspreekt dat als je een sms'je met alleen 1 bepaald woord stuurt betekent dat je direct hulp nodig hebt. Hij heeft ie nog niet fysiek aangeraakt, maar mensen kunnen raar reageren als je opeens wel beslist voor jezelf te kiezen. Want ik denk dat hij denkt dat je nooit weg zult gaan ook al heb je het misschien al wel kenbaar gemaakt.

Ik wens je heel veel sterkte als je nog dingetjes wilt weten kan je altijd een pb sturen!

Lafelife, Chocolat and heidiane like this.
  7. Pientjelien

Aug 31, 2017
    27
    39
    13
    Female
    Lieve dames, bedankt voor alle tips en steun. Ik heb veel bruikbare tips voorbij zien komen en zal er morgen nog even op ingaan. Ik had een hele pittige dag vandaag, zat compleet met mezelf in de knoop. Ik heb het gevoel stil te staan, het staat even op pauze allemaal en ik wil juist door. Maar goed, dat gaat natuurlijk niet zo snel.

Nogmaals heel erg bedankt voor de moeite die jullie hebben genomen om tips te geven. En ergens 'fijn' dat er ook herkenning is. Deze relatie is letterlijk gekmakend. Zelfs nu speelt hij slachtoffer..

8. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

Mar 26, 2017
    2,325
    1,411
    113
    Female
    Wat knap. Het is of ik mijn eigen situatie letterlijk lees.
    Overdenken elke stap goed en volg je hart en gevoel! Laat een scheidingsconvenant goed checken bij een jurist... meer tips heb ik niet. Je gevoel snap ik heel erg goed.

9. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

Oct 14, 2012
    1,160
    497
    83
    Vergeet niet documenten als diploma's mee te nemen.

10. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

Oct 14, 2012
    1,160
    497
    83
    Oja en wat je nog wou zeggen. Probeer jezelf steeds te herinneren dat wat hij zegt niet iets over jou zegt. Hij heeft een probleem en dat is van hem. Volgens mij heb je je focus nu ook aardig bij je zelf, probeer dat vast te houden. Op jezelf richten, niet op al die dingen die hij de komende tijd nog gaat zeggen of doen. Je kunt ook ergens wat dingen opschrijven, dat kan houvast geven als hij dingen gaat zeggen waardoor je misschien toch weer (aan jezelf) gaat twijfelen.

11. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik heb geen tips, maar ik wil je wel veel sterkte/succes wensen!

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Blijf dicht bij jezelf en laat zijn woorden niet binnenkomen. Blijf steeds denken aan waarom je de stap gemaakt hebt en waar het je gaat brengen.

Bij mij werd het kleineren en manipuleren erger toen ik eenmaal gezegd had dat ik wilde stoppen. Als je er middenin zit word je erin mee gezogen. Nu bijna 3 jaar later, stabiel, stevig en gelukkig denk ik wow dat ik dit heb laten gebeuren, dat ik dit allemaal geaccepteerd heb. Bedreigingen, manipulatie, verantwoording moeten afleggen over bepaalde zaken, zelfs toen ik mijn eigen huis had. Hij is doorgedraaid en heeft echt hele gekke dingen gedaan. Ik stond erbij en keek ernaar. Nu denk ik echt hoe klein had hij jou dat je dit allemaa accepteerde?!

13. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Heel veel wijsheid en sterkte gewenst.

Staat het huis waar jullie wonen op zijn naam of op die van beide?
    Bij het laatste is het kopen van een nieuw huis eerst een dingetje.

De documenten enz zijn van belang. Net als persoonlijke spullen.
    Ik weet niet hoe gespannen de situatie is, maar anders zou ik zsm naar je ouders met de kids. Nu sta je in je kracht

14. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Zijn jullie getrouwd?hebben jullie samen een huis? Dit heeft namelijk invloed op het kopen van een huis.

Is dit niet van invloed dan zou is zsm weg zijn. Je eigen spullen en die van de kids.en later een ouderschapsplan op laten stellen

15. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

Jul 9, 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Pff het is alsof ik het verhaal lees van mijn beste vriendin.
    Zei heeft als eerste contact opgenomen met een advocaat/mediator. En voor haar alle kostbare/emotionele spullen en documenten weg gehaald uit huis. Ze heeft telkens wat kleding van haar zelf en haar kinderen bij haar ouders neer gelegd. Op het moment dat ze echt weg is gegaan heeft ze eerst contact gehad met advocaat en ouders. Advocaat stond in contact met de politie voor het geval dat. Gelukkig heeft het zover niet hoeven komen. Daarna begon het "vechten" pas echt. Hij is tot het uiterste gegaan bij jeugdzorg en andere instanties. Gelukkig zagen ze allemaal in hoe hij echt is en loop het nu redelijk goed, maar dit heeft wel 5 jaar geduurd. Ondertussen is zij ontzettend gelukkig met een andere man en voelt zij zich sterker dan ooit.

Bailey07 likes this.
  16. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

Oct 28, 2016
    3,723
    1,218
    113
    Female
    Ik heb geen tips. Maar wil je wel heel veel sterkte en succes wensen!

17. jupke

jupke Niet meer actief

Ik heb in dezelfde situatie gezeten.

Als je wilt mag je me een pb sturen.
    In het openbaar bespreek ik dit niet.

18. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    1,533
    382
    83
    Female
    Heel veel sterkte. Ik vind het onwijs knap hoever je al gekomen bent!

19. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,879
    2,881
    113
    Noord-Holland
    ik zou nog als tip willen geven om op te letten met dit account. leeg de historie van je browser, blijf niet ingelogd staan,zorg dat hij dit soort topics niet meeleest zeg maar. idem voor bv je emailaccount.

Lafelife likes this.
  20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dit is een heel goed advies. De mijne heeft alles gekraakt en gelezen zowel zp, mijn privé berichten als mijn mail. Hoe hij het gedaan heeft.... geen idee maar het is hem gelukt en dat heeft me heel veel problemen opgeleverd.

Share This Page