Welke shampoo bij jeukende plekke op hoofdhuid?

Discussion in 'De lounge' started by Fee89, Sep 7, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

Aug 23, 2013
    2,349
    808
    113
    Gent
    Ik heb door een huidaandoening sinds kort jeukende plekken onder mijn haar. Kan toch moeilijk zalf hierop smeren dus ik dacht om een aangepaste shampoo te gebruiken voortaan.

Mijn haar wordt ook snel vet.

Welke shampoo zou hierbij aangeraden zijn? Ik dacht aan een merk dat in de apotheek te verkrijgen is zoals avene, louis widmer, .... iets in die aard? Geen head & shoulders ofzo tegen jeukende hoofdhuid. Wel iets met een (licht) geurtje zodat je toch het idee hebt dat je frisse gewassen haren hebt. Wie heeft een aanrader?

bedankt

2. Me28

Me28 Bekend lid

Nov 4, 2012
    648
    181
    43
    Wat voor huidaandoening heb je precies? Jeukende plekken gaan namelijk meestal samen met een gevoelige huid die snel reageert op van alles. Ik heb zelf een hele gevoelige hoofdhuid en krijg van heel erg veel shampoos jeuk en rode plekken. Heb inmiddels al heel erg veel soorten geprobeerd en wat bij mij goed werkt is Yes to Carrots shampoo. Is te koop bij de Tuinen en ook niet zo duur. Die shampoo werkt niet speciaal tegen jeuk, maar er zitten geen gekke stoffen in of ingredienten die kunnen irriteren. Het geeft dus wel rust voor je hoofdhuid. Zit wel een klein beetje parfum in, maar dat geeft bij mij gelukkig geen reactie. En het ruikt dus wel lekker fris :).
    Shampoo speciaal tegen de jeuk bleek bij mij averechts te werken, was veel te agressief. Of het werkte wel, maar dan kreeg je een bos leeuwenmanen :(.

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Andrelon voor de gevoelige hoofdhuid! Ik werd ook gek van de jeuk soms maar nu nooit meer. Ik had ook Psorinol geprobeerd van de apotheek, die werkte dus niet.

4. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

Aug 23, 2013
    2,349
    808
    113
    Gent
    Psoriasis, in lichte mate hoor.
    Maar ik betrap mezelf steeds op krabben net boven mijn oren of richting nekharen.

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Yep had ik dus ook. Daarom nu zo blij met die shampoo :)

6. wwrr

wwrr Fanatiek lid

May 14, 2013
    1,280
    448
    83
    Ik gebruik wel head&shoulders voor de extreme jeuk en dat houdt bij mij de plekken goed schoon. Sinds kort een goede conditioner die goed effect lijkt te hebben. Voorheen hielp zwitsal ook wel tegen de jeuk. Alle dure speciale middeltjes helemaal niet. Het is heel verschillend per persoon en bij mij dus ook wisselend en steeds zoeken naar wat werkt.

7. pety01

pety01 Actief lid

Mar 3, 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Hier net zo. Vanalles geprobeerd en zelfs 's nachts schilfers weken en daarna wassen met Denorex. Tenzij je eruit wilt zien alsof je een condoom over je hoofd hebt getrokken. Geen aanrader. Hielp overigens wel.
    Ik heb uiteindelijk Ketoconazol shampoo gekregen en dit hielp heel goed tegen de jeuk en uiteindelijk ook tegen de schilfers. Echter mijn haar werd en wel sneller vet van.

Nu was ik het als ik erg veel last heb met ketoconazol shampoo en verder met andrelon haar en hoofdhuid bright shine.

8. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Ik gebruik head en shoulders voor de jeukende hoofdhuid. Werkt bij mij goed.

9. Anonise

Anonise Bekend lid

Feb 21, 2017
    588
    315
    63
    Bij merkt de gember shampoo van the body shop heel goed (Ginger anti-dandruff), gebruik ik een keer andere dan heb ik meteen weer jeukende plekken op mijn hoofd. Je haar wordt er wel wat droger van, dus ik gebruik in mijn puntjes altijd nog een conditioner

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,195
    35,903
    113
    Ik heb heel lang de louis widmer gebruikt. Ik vond het tegen de jeuk heel fijn, maar ik heb vreselijke dik haar en ik kon er niet meer doorheen na het gebruik van die shampoo helaas. Wel een aanrader als je normaal of wat dunner haar hebt denk ik.

11. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Mijn dochter gebruikt loving blends van garnier, met haver. Is de enige die mild genoeg is maar het toch schoon krijgt voor haar.

12. Deliana

Deliana Niet meer actief

In ieder geval iets zonder SLS of SLES (sodium lauryl sulphate en sodium laureth sulphate). Beiden zorgen vooral voor veel schuim en kunnen voor huidirritatie zorgen.

Zelf gebruik ik ook de yes to.. lijn van De Tuinen die deze toevoegingen niet heeft. Even kijken wat voor jou het beste werkt; yes to carrots is volgens mij voor normaal haar, yes to tomatoes voor ver haar en yes to chocolate voor droog haar.

13. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Hier ook. Werkt goed.
    Gebruik ik alleen áls ik een jeukend hoofdhuid heb.

14. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Dove is heel fijn, daar krijg ik geen jeuk van op mijn hoofd.

15. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,187
    1,749
    113
    Wilde dit net noemen inderdaad. Ik kreeg eerst die ketoshampoo, die werkte maar even. Daarna kreeg ik een heftigere, maar na 2 weken was ik wel volledig verlost. Heerlijk!

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Van andreolon krijg ik jeuk. Ik gebruik elvive.

Verder geen schilfers, roos of andere plekken op je hoofd? Want dan zou je ook via de huisarts ketocanozol shampoo kunnen vragen.

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik gebruik ook Ketoconazol, helpt erg goed.

18. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Geen shampoo is het enige dat hier helpt. Hoe langer ik ertussen laat zitten: hoe fijner mijn hoofdhuid gaat voelen.

19. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Resdan werkt super goed en zo over

Share This Page