Vragen over overgewicht tijdens zwangerschap en zwanger worden na de prikpil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lisa05, 20 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa05

Lisa05 Lid

9 apr 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    Mijn vriend en ik proberen zwanger te worden alleen zit ik met 2 vragen.
    1. Zijn er hier mama's die overgewicht hadden voor en tijdens de zwangerschap? Hoe verliep de zwangerschap? Was het moeilijk daardoor om zwanger te worden?
    2. Hoe lang duurde het eerder je zwanger werd na het stoppen met de prikpil?
    Ik wil echt zo graag een kleintje maar ben bang dat het moeilijk lukt door de bovenstaande dingen..
    Groetjes Lisa

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn bmi was 41. De dokter vertelde me dat er waarschijnlijk geen problemen zouden zijn met zwanger raken als ik regelmatig menstrueerde. Dat klopte. Mijn oudste was eerste ronde raak en mijn tweede ongepland.
    Mijn zwangerschappen verliepen goed. Ik heb bi gehad, maar dan door een heupafwijking en niet door mijn gewicht aldus de fysio. Sterker nog, omdat mijn spieren veel gewicht gewend waren waren ze sterk wat in mijn voordeel zou kunnen werken. Tweede zwangerschap had ik wel een verhoogde bloeddruk maar nooit té hoog.
    Mijn bevallingen verliepen snel, moeiteloos en zonder schade.
    De enige nadelen van mijn overgewicht waren dat de ruggeprik lastig te zetten was, en hoogzwanger zijn me meer energie kostte dan gemiddeld. Verder geen problemen.
    Prikpil geen ervaring mee.

3. Lisa05

Lisa05 Lid

9 apr 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Ik lees namelijk weleens dat het heel lastig kan zijn om zwanger te worden met overgewicht dus ik maakte me best wel zorgen. Je reactie heeft me al wat gerust gesteld !

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Daar was ik ook bang voor! Maar het hoeft dus niet per se. Succes :)

5. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Over je vraag met betrekking tot de prikpil kan ik geen antwoord geven, had zelf een spiraaltje.
    Ikzelf heb een bmi rond de 35. De eerste keer in ronde 3 zwanger (maar 2 keer geprobeerd) en de tweede keer ronde 2. Mijn eerste zwangerschap ging mis, maar eerlijk is eerlijk; dat overkomt helaas iedereen en niet alleen iemand met overgewicht natuurlijk! Nu ben ik bijna 18 weken zwanger en ik ben nog steeds zo fit als een hoentje! :) mijn bloeddruk is super, mijn suikers zijn prima en mijn baarmoeder en kindje groeien zoals het hoort. Ik ben in het begin 2 kilo afgevallen en sindsdien op hetzelfde gewicht blijven hangen. De verloskundige zegt dat dit helemaal niet erg is; alles groeit immers naar behoren en ik voel me zelf ook prima. Dus ik heb geen vreemde dingen en raak ook makkelijk zwanger met overgewicht! :)
    Heel erg veel succes!

6. Lisa05

Lisa05 Lid

9 apr 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie, geniet van je zwangerschap!

7. Marrissie

Marrissie Bekend lid

19 sep 2012
    889
    208
    43
    Vrouw
    Hier ook overgewicht, een bmi van 35.
    In November gestopt met de pil, in ronde 2 zwanger maar dat werd helaas een v.mk , dat heeft niks met overgewicht te maken maar dat is gewoon pech.
    En nu direct weer zwanger geworden en tot nu toe gaat het goed!

Dus als jij een normaal cyclus heb zal het overgewicht geen belemmering hoeven zijn waardoor je niet zwanger zou kunnen raken.

Hopelijk is het ook snel raak bij jullie! :D

8. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik heb misschien antwoord op beide vragen :)
    Ik heb namelijk overgewicht en gebruikte de prikpil.

Tijdens de prikpil zoals voor de meesten geldt kreeg ik geen menstruatie. Na het stoppen met de prikpil heeft het nog ruim een jaar geduurd voor ik voor het eerst ongesteld werd. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat wij hier rekening mee hadden gehouden qua kinderwens.
    Toen ik eenmaal ongesteld werd heeft het 10 rondes geduurd voor ik de eerste keer zwanger raakte. Ik moet wel zeggen dat ik af aan het vallen was. Ik sportte veel en lette op. Ik dacht: elke kg die er nu af is hoef ik niet mee te dragen tijdens mn zwangerschap. Daarnaast wist ik dat het moeilijk kon zijn om positiekleding te vinden in grote maten. Uiteindelijk had ik nog steeds overgewicht toen ik zwanger raakte maar er was al wel 18 kg af. Mijn bmi was geloof ik 33. De eerste zwangerschap ging vrij vroeg al mis maar tot mijn verbazing was ik de ronde erna direct weer zwanger en ben ik inmiddels bijna 21 weken onderweg. Zwanger raken is niet zo makkelijk als gedacht. Ik ben binnen een jaar zwanger geraakt en dat is prima. Er zijn echter stevige en ook heel veel slanke vrouwen die moeite hebben met zwanger raken en ik vind het jammer dat het meteen op je overgewicht gegooid wordt als het niet lukt.
    Mijn verloskundige checkt niets extras dan ze zou doen als mn gewicht goed was. Mijn bloeddruk is perfect en ik voel me super.

9. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Hier ook overgewicht. Met mijn eerste zwangerschap bmi van 39 ofzo. Wel 2 jaar overgedaan voor ik zwanger raakte dit kwam mede door de prikpoil die ik van te voren ook heb gehad. 2e zwangerschap ook overgewicht 4 maanden na me eerste bevalling zwanger geraakt hier kwamen we pas wel later achter omdat ik de prikpil weer wilde gaan halen en me dokter bloed wilde controleren. Daarna weer de prikpil, mei vorig jaar laatste laten zetten omdat we toch een 3e kindje willen, afeglopen maart me eerste ongi gehad. Veel sneller me ongi gekregen als de eerste keer na het stoppem met de prikpil.
    Mijn bloeddruk bleef ook heel netjes, ook heb ik me moeten testen op zwangerschapssuiker beide zwangerschappen ook dat was toen allemaal perfect in orde.
    Vaak hebben ze idd altijd iets op aan te merken als je overgewicht hebt, maar meid niet alles ligt aan overgewicht. Ken genoeg mensen die geen overgewicht hebben die tijdens hun zwangerschap hoge bloeddruk hadden en zwangerschapssuiker.

10. Suzy009

Suzy009 Niet meer actief

Over overgewicht en zwanger raken kan ik wel meepraten.
    Ik woog 125 kg toen ik zwanger raakte, en ben 1.68 cm.
    met mijn laatste kind hiervoor gekregen dus.
    Woog 140 kg toen ik moest bevallen.
    Had geen suikerziekte toen of zwangerschapssuiker.

11. Suzy009

Suzy009 Niet meer actief

En zwanger worden na de prikpil (heb hem weer 1x laten zetten) moet ik nog uitvinden. Wacht op mijn onttrekkingsbloeding.

12. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Hier ook overgewicht. Bij de eerste, bijna 8 jaar geleden, was ik in ronde 1 zwanger.
    Deze liet iets langer op zich wachten, maar mag zeker niet klagen. In ronde 5 was het raak.
    Het gaat supergoed. Geen zwangerschapssuiker, geen hoge bloeddruk. Tot nu toe zelfs nog geen grammetje aangekomen. Ik zit nog steeds op de -2.5kg in vergelijking tot mijn startgewicht.

Ik wil echt niet goed praten dat het niet erg is om overgewicht te hebben. Hoe je het ook went of keert, hoeveel positieve verhalen je ook hoort.......het is en blijft zo dat er toch meer risico's aan zitten. Dus afvallen voor de zwangerschap is zeker wel aan te raden. Je hoeft er alleen je wens niet voor uit te stellen.

13. Lisa05

Lisa05 Lid

9 apr 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de vele reacties! Die positieve verhalen stellen me toch gerust dat het niet altijd fout hoeft te gaan met overgewicht. Baal er alleen achteraf van dat ik toen aan de prikpil ben gegaan want als je later een kinderwens krijgt duurt het altijd wel even eerder je zwanger raakt hahaha moet engelen geduld hebben :)

Deel Deze Pagina