ik wil er van af.........

Discussie in 'De lounge' gestart door stitch, 17 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    gatver slaap je al slecht
    word je ook nog eens verkouden.
    pijn in mijn keel, mijn neus zit helemaal dicht en een giga droge mond.

wie heeft hier iets voor
    wat je ook nog mag gebruiken als je zwanger bent ;)

weet nl. niet of je otrivin mag gebruiken tijdens je zwangerschap, jullie?
    alvast bedankt

groetjes susanne

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

geen flauw idee

ik heb het uitgezeten met thee met honing en antaflu :(

3. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Volgens mij mag je wel neusdruppels gebruiken, maar ik zou voor de zekerheid even de VK bellen.

Ik hoop dat je snel van je verkoudheid af bent.

Liefs,
    Duveldraakje

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Otrivin ( 0,1%) is geen eerste keus bij zwangerschap, komt door het stofje xylometazoline wat erin zit. Als je echt heel erg verkouden bent ( en een zoutoplossing neusspray helpt niet), dan kan je gedurende 5 dagen! de xylometazoline 0,025% gebruiken. Dit is een babysterkte,maar echt niet langer dan 5 dagen!. Bedenk altijd wat erger is, het middel of de kwaal. Je kan ook wat gaan stomen, dat kan tijdelijk wat verlichting geven, maar ook dit is geen probaat middel. Verkoudheidsvirussen zijn erg vervelend, en het moet eigenlijk vanzelf slijten.

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Kamilosan neusspray werkt bij mij prima. Veel zeewater en kamille en je mag hem zo veel gebruiken als je wilt!
    Sterkte ermee....en ff lekker stomen he ;)

6. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    dan ga ik in iedergeval lekker stomen
    kamille doen ze dan toch in het water ?
    of zijn er nog andere optie's.

7. Niet meer actief

Hoi Stitch in pricipe hoeft er helemaal niets in het water, het gaat om het stoom. envolgen smij mag ortivin wel maar 5 dagen maar check oven online bijsluiter, loeki heeft dit volgens mij ook gedaan.
    Je kunt ook otrivin baby kopen dat mag altijd is alleen soort zoutoplossing en daar staat op ook voor in zwangerschap.
    Hopelijk is het snel over. enig voordeeltje schijnt zo te zijn dat de baby zo antistof aanmaakt en minder snel verkouden is in het eerste begin ;)

8. Zoutoplossing voor baby's van de apotheek mag je gebruiken. Dit heeft de gyneacoloog mij vetreld en nog eens nagevraagd bij apotheek

Het geeft wel meer lucht

9. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    He meid wat balen dat je zo verkouden bent.

Ik drink ook als ik zo'n pijn in mijn keel heb thee met honig,dat verzacht je keel.
    Of wat druppeltjes citroen in je thee dat helpt ook en verzacht de keel.
    Je kan stomen dat is goed om je neus weer open te maken en krijg je weer meer lucht.
    Dit kan met kamille druppels wat ik lekker vind maar ook zonder kan.
    En je niet te warm aankleden want dat helpt niet,denken veel mensen van wel.
    Ja en verder gewoon uit zieken helaas en dan gaat het van zelf wel weer over hoor.

Sterkte er mee en ik hoop dat het snel weer over gaat.

Teddy.

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Een ui doormidden snijden en op je slaapkamer leggen ;)

En idd ik zou eerst de zoutoplossing neusspray proberen, werkt dat niet dan de xylometazoline, mar niet langer dan 5 dagen.

Stomen

kamillethee met honing

11. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Voor je keelpijn kun je een sok op je keel leggen die je de gehele dag gedragen hebt...

Ja ik weet het klinkt erg onsmakelijk maar is iets wat mijn oma altijd tegen me zei toen ik kleiner was... en het werkt nog steeds... en baat het niet dan schaad het niet he!

Beterschappies!

12. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    hi hi hi
    ga het gewoon proberen idd.

thanks voor alle tips meiden!

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb er ook last van en ik drink lekker veel thee met honing, daarnaast gebruik ik Tonsiotreen zuigtabletten van VSM, helpt bij keelpijn en mag gewoon tijdens de zwangerschap gebruikt worden.
    En verder... tja, geduld hebben, het gaat vanzelf weer over!
    Groetjes, Anakin.

14. Niet meer actief

wat bij mij altijd werkt is er 1 of 2 dagen aan toegeven (als dat kan natuurlijk) ik ga gewoon 1-2 dagen slapen, stomen, badderen, thee drinken, gezond eten en dan gaat het meestal vanzelf wel weer over, heb normaal al hekel aan neusspray (omdat het vaak na een paar dagen toch niet meer echt werkt en niet superis voor je neus als je al twee keer bent geopereerd eraan) en slik normaal ook geen medicijnen ervoor, gewoonweg uitzieken kan soms echt werken...

Beterschapjes!

15. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Wat ik een leuke site vind en waar nuttige tips op staan,ook voor de verkoudheid is oma weet raad http://www.omaweetraad.com/
    Tips uit oma's tijd en mischien kan je er tips vandaan halen voor je verkoudheid.

Doei Teddy.

16. inge75

inge75 Actief lid

12 jun 2006
    331
    0
    0
    Gelderland
    otrivin 1% mág je gewoon gebruiken. komt alleen in je slijmvlies en niet in je bloed. de maximale 5 dagen die aangegeven worden is puur omdat je anders "verslaafd" kunt raken en het dat juist tegen gaat werken.

groetjes Inge

17. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Otrivin lijkt gewoon te kunnen hoor, staat in de bijsluiter en op ziekenhuis.nl vond ik dit:

Invloed Otrivin op zwangerschap ?
    Ik heb otrivin nu meerdere keren gebruikt en ik ben bijna 9 weken zwanger. Welke consequenties heeft dit nu op mijn kind. Ik ben namelijk nogal geschrokken door een aantal reacties. Mijn arts zei dat het geen kwaad kan.

Antwoord apotheker
    Dit geneesmiddel kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift en niet langer dan 1 week achter elkaar worden gebruikt tijdens zwangerschap. Langdurig gebruik zou in theorie aanleiding kunnen geven tot vaatvernauwing bij de foetus, echter in de praktijk ziet men hier geen problemen bij. Otrivin is dan ook ingedeeld in zwangerschapcategorie A. In zwangerschapscategorie A vallen geneesmiddelen waarvan wordt aangenomen dat zij door een groot aantal zwangere en vruchtbare vrouwen zijn gebruikt zonder dat tot dusver enige vorm van een duidelijke stoornis in het voortplantingsproces is waargenomen, zoals een verhoogde incidentie van misvormingen dan wel andere directe of indirecte schadelijke effecten op de foetus. In uw geval moet ik uw arts dan ook gelijk geven.

18. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    wat een geweldige site heb hem meteen toegevoegd bij mijn favorieten, thanks!

19. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Zo is het bij mij ook begonnen ;)
    met als gevolg, dat ik uitdroog verschinselen kreeg..ik had flinke koorts, kon niets binnen houden, me hele hoofd zat "vol", dus elke dag giga hoofdpijn en zere oren...
    dit heeft 4 dagen geduurt...godzijdank gaat het sinds vandaag weer beter en kan ik zowaar een boterham binnenhouden....

beterschap meid!

20. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    idd pijn in mijn oor...
    dus ik moet veel gaan drinken.
    probeerde ik al te doen, maar dit is nog meer een stok achter de deur.
    thanks!

Deel Deze Pagina