ik wil er voor vechten

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Edelweisje, 21 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    dat is fijn om te horen dat jullie goed kunnen praten en veel steun hebben! neem ook hulp aan als ze het je aanbieden zodat je zelf soms even op adem kunt komen (bedoel als ze bijv aanbieden om je oudste van school te halen en brengen oid zodat je wat meer ruimte zelf hebt een keer)

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Wat naar te horen dat hij weer in de gevarenzone zit. Maar hij heeft wel bewezen een vechtertje te zijn en hij komt hier vast ook weer sterker uit. Wel fijn dat je weet waar je aan toe bent. Dat je niet iedere dag gaat hopen dat hij mee naar huis mag, maar dat hij voorlopig nog daar moet blijven.
    Veel sterkte meid...

3. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Dank u....
    terug wa stabiel. We hopen verder dat dit alles goed komt.

gr edelweisje

4. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Blijven duimen en hoop dat het snel de goede kant op gaat!
    Hoe gaat het met de verhoging van de voeding?

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hopelijk gaat het vanaf nu de goede kant op. Jullie ventje is een vechtertje!

6. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    hij krijg nu 8 keer 13 cc. de vertering van de moedermelk gaat heel goed.
    groetjes

7. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Super. Dat klinkt in ieder geval goed.
    Hoe lang kan het duren voordat een gaatje in de long geheeld is?

8. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
  9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik ben gelukkig wel goed geinformeerd over VWP het is een bekend risico en je moest zoiezo 3 dagen heel rustig aan doen en dan nog een week beetje rustig doen, ik verloor vruchtwater maar na meteen plat te zijn geweest is dat weer geheeld, op zich is een scheurtje "overkombaar" met veel rust kan het genoeg vruchtwater aanmaken om door te komen zeg maar..

Ik vind jammer dat je niet goed bent geinformeerd over de risico's nu is het maar een kans die heel klein is maar het gebeurd wel eens natuurlijk, ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan en heel veel succes met het platliggen want dat is vast niet makkelijk (al weet je waar je het voor doet!)

ik had niet heel het topic doorgelezen alleen eerste pagina; dus even correctie, heel veel sterkte met alles!!

10. adi

adi Niet meer actief

Hallo meid,

ik was benieuwd hoe het met jullie gaat. Ik wil je een hele dikke knuffel geven, jullie hebben het heel zwaar te verduren deze periode, maar hopelijk gaat het nieuwe jaar jullie het grootste geschenk brengen, jullie sterke zoon thuis!

11. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey, ik schrok even van je antwoord. we waren wel goed geinformeerd hoor, maar ik had eigenlijk geen keuze. Je hebt natuurlijk altijd wel een keuze. Maar k had zo een grote kans op een kindje met open rugje (wat niet altijd leefbaar is) dat we de vwp laten doen hebben. mijn moederkoek is opgestuurd naar t labo want er zaten 2 grote bloedklonters is, t zijn die die beginnen duwen zijn en zo t scheurtje veroorzaakt hebben. ik moet begin dec terug naar gyn. dus dan ga ik t wel weten denk ik. ondertussen ben k idd al bevallen en vechten we voor dit ventje.

gr

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    heel veel sterkte meid met alles!!

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Edelweisje
    Hoe gaat het inmiddels met zijn longetje(s). Gaat het de goede kant op?
    Hou vol meid. Het moet ongelofelijk zwaar zijn voor jullie allemaal.

14. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,
    Ze geven iets om de longen nog wat meer te laten rijpen, Omdat ze toch zijn allergrootste probleem zijn. Hij is verder mooi stabiel en doet zijn best.
    Vandaag had ik het een beetje moeilijk. Er was daar een andere mama van een kindje en ze deed haar beklag tegen ons dat haar kindje daar nu al 2 weken lag, het nog maar 2,3oo kg woog en dat ze volgens de verpleging t flesje niet goed gaf. pfff. K heb haar gezegd dat alles wel goed komt en dat je met geduld en goeie wil overal raakt...:D

gr

15. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ppffff blij dat je ventje stabiel is hoop dat de verdere lonrijping goed zijn werk gaat doen

16. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Gisteren zat er nog een beademingsbuisje in zijn luchtpijp. Omdat ie toen al 70 beademingsslagen zelf deed en t toestel dus maar 30, hebben ze deze ochtend de c-pap gezet. Ik mocht erbij zijn. Hij was eerst heel boos erop, maar gelukkig liet ie zich ineens wel begeleiden. Ik vond dat t enorm spande en dat ie wat ongemakkelijk was. De verpleegster heeft toen een maatje groter genomen en ie was veel comfortabeler. Hij doet t al heel de dag goed, dus duimen maar. Volgende week gaan ze hem eens wegen, aangezien t materiaal voor de c-pap iets groter moest dan bij de 1e poging 2 weken geleden, zal ie mss wel al wat verzwaard zijn... Nu volop duimen omhoog dat deze stap vooruit, blijft...
    liefs Edelweisje

17. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    fijn dat hij het de hele dag al goed doet! super om te lezen!!
    ik ben er verder niet bekend mee dus ik vraag me af wat c-pap is?? is dat een beademingsbuis ofzo? zal met je meehopen dat het vooruit gaat, en hopelikj is hij idd wat aangekomen :) dat is een goed teken he :) fijn weekend meid, hopelijk een weekend met nog meer stappen vooruit voor je manneke!

18. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    c-pap is een vorm van beademing.

iedereen kent wel de 'tube', een buisje dat tot in de luchtpijp zit, en via de machine wordt dan in- en uitgeademd. daar adem je niet zelf, maar de machine.
    Deze soort beademing had ie tot en met gisteren...

bij c-pap 'ademt' de machine niet in en uit. er is een continu druk die gegeven wordt, waardoor de longblaasjes open blijven. zo moet de baby minder moeite doen om ze zelf open te houden. op die manier ademt de baby zelf, maar wordt ondersteund in de zuurstofuitwisseling. doordat de longblaasjes beter open staan kan de baby immers beter z'n zuurstof opnemen en z'n CO2 uitstoten. en ook belangrijk, het is veel minder vermoeiend dan volledig zelf ademen.
    Voila, dat is het...
    gr. Edelweisje

19. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ok bedankt voor de uitleg :) heb het al vaker gezien op het forum hier maar nooit geweten dus wat het was.. nu snap ik het tenminste :)

20. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik ben zooo aan t duimen. wat een vechtertje jullie ventje! hopelijk gaat t nu in een snelle stijgende lijn!

Deel Deze Pagina