Vraagje over pretecho wel of niet?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by nique36, Oct 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nique36

nique36 Actief lid

Oct 4, 2007
    171
    0
    0
    Prinsenbeek
    Hoi meiden,

Even een vraagje. Volgende week hebben we de 20 weken termijn echo maar ik hoor heel veel verhalen over de pretecho. Is dat echt zo leuk als ze zeggen, en krijg je dan inderdaad een dvd mee? En wordt dit vergoed door het ziekenfonds of niet? Heb ook gehoord dat het niet goed zou zijn voor het beebje om een pretecho te laten doen :(: Hihi sorry veel vraagjes in een keer, maar ik wacht op jullie reacties!

Liefs
    Monique

2. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nee wordt niet vergoed en ja het is echt mooi, de pretecho dan.
    Zal vast niet verkeerd zijn voor je beebje anders deden de mensen het niet.

3. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    20 weken echo word wel vergoed maar pretecho niet.
    Bij de 20 weken kregen we 2 fototjes mee maar geen dvdtje

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Het woord pretecho zegt het wel een beetje, hè: 't is voor de pret. Dus dat gaat de verzekering niet vergoeden...

5. WendyB

WendyB Actief lid

Jul 25, 2006
    260
    0
    0
    De echo is op eigen kosten.

De 2d echo is op zich niet schadelijk.
    De 3d echo is hinderlijk voor je baby. De baby hoort een hoge toon en heeft daar last van. Zodra ze merken dat de baby erg onrustig wordt stoppen ze er ook mee.

Het is zeker de moeite waard en bij mij was het beeld ook echt 10x scherper als bij de "gewone" echo.

Liefs Wendy.

6. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik verplaats dit topic naar het daarvoor bestemde subforum.

Groeten,
    Josien

7. baby4me

baby4me Fanatiek lid

Apr 11, 2007
    1,830
    0
    0
    Een pretecho is zeker een aanrader! Lekker genieten van kijken naar je kleintje en heel wat gemoedelijker dan bij vk of in het zkh. Rond de 25 weken is de beste termijn om een 3d echo te laten maken. Je kunt dan ook heel duidelijk het gezichtje zien en de rest van de kleine.
    Het is niet goedkoop maar zeker een onvergetelijke ervaring en ook leuk dat je t later steeds op DVD kunt terugkijken. Ook leuk voor de opa's en oma's!

8. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    zoals gezegd is een pretecho puur voor de fun, en wordt daarom ook niet vergoed in tegenstelling tot de tegenwoordig standaard 20 wkn echo vanuit je ziekenfondsverzekering...

de kosten zijn ongeveer (gemiddeld overal hetzelfde ) zo rond de € 100,- euro (2d en 3-4D tegelijkertijd)....en je krijgt normaal gesproken 4 zw.wit foto's mee en 2 kleuren 3-4D foto's...en standaard zit daar de dvd bij in (tenminste bij de meeste, lees nog wel eens dat sommige die niet hebben, maar die zullen dan wel een "goedkopere" echo gedaan hebben en niet die 3-4D....

maar rond de 100 is dus 9 van de 10x met dvd....daarbovenop kun je nog extra foto's bestellen pakweg 2 euro per stuk, maar als ik jou was zou ik kiezen voor de cd rom waar alle gemaakte afdrukken opstaan zodat je die zelf kunt laten ontwikkelen...die cd rom kost zo rond de 7 euro, dus je zult pakweg 107 euro kwijt zijn voor de pretecho dvd met 4 zw.wit - 2 kleuren en een cd tje met daarop alle foto's...

ga je 's avonds rekenen sommige ook een avondtarief extra ook van pakweg 5-7 euro...

wij kregen 10 zw.wit foto's mee 2 kleuren en hebben alle foto's op de cd rom ook gekocht...

succes meid ik zou het zeer zeker niet laten in ieder geval...

smoekie

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    zeker de moeite waard, ik heb de 3d/4d echo laten maken met 23 wk en het is erg mooi geworden (in me album staan wat fotos) in me volgende zwangerschap mocht die er ooit komen dan doe ik het zeker weer.

het koste me 100 euro en kreeg gratis de cd-rom met fotos (normaal 7euro) daarbij kreeg ik ook nog de dvd, 7 zwart/wit fotos en 2 3d fotos

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Het kost wel wat maar het is echt een geweldige ervaring! Ik vond het zo mooi! :D

11. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    kijk maar in mn album ;)
    ik ga zaterdag weer :D

Share This Page